Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ
του Μιχάλη Χαραλαμπίδη*

Το πεδίο της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου είναι το ανώτατο, όχι μόνον ηθικά, πολιτισμικά αλλά ανθρωπολογικά, επίπεδο του ανθρώπου। Είναι το ανώτατο επίπεδο του εξανθρωπισμού, του εξευγενισμού μας। Πρόκειται για ένα σημαντικό, ίσως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της Εθνολογίας μας που το καταστήσαμε ανθρωπισμό της Οικουμένης। Ο Δρόμος για την έξοδο από την ηθική, πολιτική και οικονομική παρακμή που οδήγησαν την χώρα αυτοί που κατέχουν σήμερα τους θεσμούς είναι ο δρόμος της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου, του Ομίλου που δημιουργήσατε εδώ στο Πανεπιστήμιο για την Ομιλία, την Συνομιλία μας। Ομιλία όχι τοποθέτηση όπως επέβαλε η Επαρχιώτικη βλακεία των νεολαιίστικων μηχανισμών της μεταπολίτευσης। Μηχανισμοί ολοκληρωτικού τύπου παρά νεολαίες. Είναι η Αγορά το πολιτικό ηθικό πεδίο απελευθέρωσης, κριτικής, αυτοκριτικής, αποενοχοποίησης μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία ανέχθηκε και ανταλλάχθηκε, ψήφισε μαζί με την τηλεκρατία την παρακμή. Αρνήθηκε την ιδιότητα του πολίτη και δέχθηκε αυτήν του υπηκόου, του Κρατίτη της Αγέλης. Τον καταστροφικό δρόμο που επέβαλαν τυχοδιωκτικές ανεύθυνες ομάδες που παρουσιάζονται ως ηγεσίες ενός Λαού και ενός Έθνους. Οι χυδαιότεροι ιδιώτες που γνώρισε η ιστορία. Είπαν πρώτα ο εαυτός μας, πρώτα η οικογένεια μας , το σόι μας, η παρέα μας. «Είπαν πρώτα τι θα φάμε» και το ομολογούν πλέον. Τώρα ψελλίζουν υποκριτικά τις λέξεις κοινό καλό, συλλογικό συμφέρον, Πατρίδα, Ελλάδα. Όσοι από εσάς είναι στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης μπορούν να κάνουν μια μελέτη για αυτόν τον τυχοδιωκτικό μεταμορφισμό τους που έλεγε ο Αντώνιο Γκράμσι από την Σαρδηνία. Σε αυτό λοιπόν το ιερό Πολιτικά πεδίο του ομίλου οφείλω να σας πω ότι δεν αισθάνομαι καμία ανάγκη να σας ζητήσω συγνώμη. Όλος αυτός ο ανεύθυνος ,πολιτικός λεγόμενος, Κόσμος, αντί να πάει στο σπίτι του επιστράτευσε υποκριτικά την συγνώμη για να διατηρηθεί στις καρέκλες. Αν είχατε μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου θα διαπιστώνατε ότι εσείς, οι γονείς σας, παρά εσείς, οφείλουν να μου ζητήσουν συγνώμη. Η ιστορία λέει ότι δεν υπήρξε ποτέ μια παρόμοια δικαίωση όχι μόνο των απόψεων αλλά και της πράξης ενός πολιτικού προσώπου. Δεν είναι μόνο το dvd με το συνέδριο του 1996 που είδατε στο διαδίκτυο. Αυτό που με έβγαλε από την εξορία στην οποία με οδήγησαν οι καθεστωτικές νομενκλατούρες της μεταπολίτευσης. Κύρια του ΚΚΚΑΣΟΡ. Αυτού του ολοκληρωτικού μορφώματος. Οι ένοχες ιστορικά προηγούμενες γενιές μορφοποιημένες σε κάστες, οι γονείς σας, σας αφήνουν κληρονομιά μια χώρα στις τελευταίες βαθμίδες της παγκόσμιας κατάταξης, όταν η ιστορία λέει ότι έπρεπε, μπορούσε να είναι στις πρώτες. Αν λυθεί το πολιτικό – ηθικό πρόβλημα της χώρας σε λίγα, 5-10 χρόνια, μπορούμε να το πετύχουμε . Εκτός όμως από αυτήν την αρνητική κληρονομιά οι κωμικές και ανεύθυνες αυτές ψευτοελίτ, ψευτοηγεσίες - δεν μιλούν, διαβάζουν – δεν διαβάζουν, συλλαβίζουν – δια πράττουν ένα χειρότερο έγκλημα. Σας αφήνουν ως πολιτική κληρονομιά το ψέμα, την λήθη, μία παραχαραγμένη, κατεστραμμένη πολιτικά μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου, για να αυτοαθωωθούν, να αυτοσυντηρηθούν στις αντικοινωνικές και αντεθνικές δομές που δημιούργησαν και δημιουργούν σήμερα συστηματικά και ύπουλα. Ποιο είναι το έγκλημα. Ο ηθικός, πνευματικός και πολιτικός ακρωτηριασμός σας. Η απώλεια μιας ακόμη γενιάς όπως οι προηγούμενες. Πρόκειται για την προαναγγελία της αποτυχίας σας στην ζωή. Την ενσωμάτωσης σας στην τερατογονία της μεταπολίτευσης. Όταν εσείς μπορείτε να είστε η γενιά της αναγέννησης και της δημιουργίας. Το δικό σας καθήκον είναι η υπεράσπιση της μνήμης σας, της ΑΛΗΘΕΙΑΣ – Αλήθεια σημαίνει όχι στην λήθη. Εκεί κρίνεται το μέλλον σας. Στις Μούσες όχι τις Σειρήνες που σας προτείνει ένας αγράμματος και ανεύθυνος πολιτικός λεγόμενος κόσμος. Οι πρωταθλητές της Λογοκλοπής. Ανοίξτε λοιπόν σε όλες τις σχολές, σε όλα τα Πανεπιστήμια έναν διάλογο. Δημιουργήστε Αγορές του ορθού λόγου με θέμα: Η Ερμηνεία, η Επιστημονική Ερμηνεία του κύκλου της μεταπολίτευσης. Χωρίς την Πολιτική Μνήμη δεν υπάρχει σχέδιο για το Μέλλον. Το μέλλον βρίσκεται σε αυτά που έπρεπε να γίνουν στο παρελθόν και δεν έγιναν. Εμπόδισαν να γίνουν οι διορισμένες παρά εκλεγμένες σημερινές νομενκλατούρες. Αν μελετήσετε επιστημονικά την μεταπολίτευση θα δείτε ότι είναι αυτά που πρότεινα. Από την Αγροφιλία, τις Πόλεις, το Νέο Ανατολικό Ζήτημα, το Ασυμβίβαστο κομματικών και Υπουργικών ρόλων. Το πώς Κυβερνάται μια χώρα. Εδώ έχουμε αιωνόβιους ψευτουπουργούς και υπουργούς γλάστρες στην νέα κωμική εκδοχή. Δεν υπάρχει μια παιδεία διακυβέρνησης Εθνικής και Περιφερειακής. Καμία νομενκλατούρα δεν ανοίγει αυτήν την συζήτηση γιατί είναι ένοχη. Αυτό είναι έργο νέων δυνάμεων, ειδικά νέων ανθρώπων, δική σας. Αυτές οι δυνάμεις όπως λέει ο Max Weber πρέπει να είναι ανταγωνιστικές πολεμικές στις ιδέες, όχι στις μολότοφ, με τις παλιές ομάδες της παρακμής. Σας το διδάσκουν αυτό οι καθηγητές σας; Μια Αγορά – όχι φόρουμ είναι λίγο επαρχιώτικο – σε κάθε Πανεπιστήμιο σε κάθε σχολή μπορεί να επαναφέρει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Να απαλλάξει την χώρα από την μολυσμένη, ασφυκτική, μουχλιασμένη χαμαιλεοντική ατμόσφαιρα των ομάδων της παρακμής, από τις κάστες παρά πολιτικές αντιπροσωπεύσεις. Προέκταση αυτής της Αγοράς μπορεί να είναι ένα Παράλληλο Πανεπιστήμιο στα πλαίσια αυτού του Υπανάπτυκτου, φοβικού, κλειστού, συντεχνιακού, αναξιοκρατικού ,ιδιωτικού, παρά δημόσιου Πανεπιστημίου. Ποια είναι τα δημόσια θέματα που μελετά, που διδάσκει σε εσάς; Ποια είναι η σχέση του με την πραγματικότητα της Κρήτης, της Θράκης, της Αττικής, με την πνευματική κληρονομιά μας, με την επικαιρότητα της σήμερα Παγκοσμίως, με τις προσδοκίες του Έθνους μας , της Ευρώπης, της Μεσογείου; Ο απολογισμός είναι πολύ φτωχός παρακμιακού τύπου. Εδώ και 40 χρόνια εναλλασσόμενοι καριερίστες και αμαθείς υπουργοί αλλά και ανεπαρκείς Πανεπιστημιακές κάστες δεν έλυσαν αυτό που από την δεκαετία του 70’ ονομάσθηκε περιεχόμενο σπουδών. Η φτώχεια αυτή είναι ορατή στην βιβλιογραφία. Η δημιουργία ενός Παράλληλου Πανεπιστημίου μπορεί να συναντηθεί με δυνάμεις που υπάρχουν στην κοινωνία, την δημιουργική Ελλάδα και να μετασχηματίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Η γενιά σας μπορεί να αλλάξει την ιστορία, την χώρα γιατί είναι – πρέπει να είναι - απαλλαγμένη από τα ισμός που ακρωτηρίασαν τις προηγούμενες γενιές. Εκεί που κρίθηκε το παρελθόν και θα κριθεί το μέλλον είναι ο Λόγος, ο αυθεντικός , ο ορθός Λόγος, όχι η ψεύτικη συνείδηση και η προπαγάνδα του ολοκληρωτισμού η οποία επεβλήθη στην χώρα. Μπορείτε ως ομάδες έρευνας να κάνετε μια συγκριτική μελέτη για τις Μορφές του ολοκληρωτισμού, την Δικτατορία και σήμερα. Αυτός είναι ο ρόλος των Πανεπιστημίων και αυτών που ζουν μέσα σε αυτό. Αυτός είναι ο ρόλος των νέων ανθρώπων. Διαφορετικά θα γεράσετε γρήγορα. Θα ζήσετε ένα νέο Παιδομάζωμα από τις ολοκληρωτικού τύπου κάστες. *Μιλώντας στους Φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΣΟΥΜΕΛΑ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας στον Ρ/Σ Λόγος – Λευκωσία)
ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΣΟΥΜΕΛΑ
Τόσο στην Κύπρο όσο και στον Πόντο έχουμε μια διαρκή παρουσία του Ελληνισμού επί χιλιετίες. Η σημερινή του συνέχεια στον Πόντο εκφράζεται με τους Εξισλαμισμένους και Κρυπτοχριστιανούς Ποντίους. «Ρωμαίοι είμες» θα σου απαντήσουν παρ' όλο που ζουν σε συνθήκες τρόμου.
Η μετεγκατάσταση μεγάλου αριθμού στην κατεχόμενη Κύπρο εντάσσεται στην γνωστή ρατσιστική πολιτική του Τουρκισμού που στοχεύει στην αποδιάρθρωση των ιστορικών αυτοχθόνων κοινοτήτων τόσο στον Πόντο όσο και την Κύπρο.
Την ενότητα του Κυπριακού και Ποντιακού Ελληνισμού εκφράζουν οι εικόνες της Παναγίας του Κύκου και της Σουμελά. Σύμφωνα με την παράδοση είναι έργα του Λουκά όπως και αυτή του Μεγάλου Σπηλαίου στα Καλάβρυτα.
Νομίζω ότι η μεταφορά της Ιστορικής εικόνας της Σουμελά στην Κύπρο, η έκθεση της στην Λευκωσία, την Πάφο, την Μονή του Κύκου εκτός από την ενότητα του Ελληνισμού μπορεί να εκφράσει συμβολισμούς και μηνύματα ειρήνης, απελευθέρωσης, φιλανθρωπίας.
Η επίσκεψη αυτή θα συμβάλει ώστε οι τριάντα περίπου χιλιάδες Πόντιοι, ένα ιδιαίτερα τραυματισμένο κομμάτι της ξεριζωμένης Ποντιακής διασποράς που ήρθαν στην Κύπρο μετά το 1990 θα έχουν για λίγες ημέρες κοντά τους μια σημαντική για αυτούς πνευματική και πολιτισμική αναφορά.
Θα προτείνω αυτήν την ιδέα στον Ηγούμενο της Μονής Κύκου.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ


ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ
του Μιχάλη Χαραλαμπίδη*

Το πεδίο της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου είναι το ανώτατο, όχι μόνον ηθικά, πολιτισμικά αλλά ανθρωπολογικά, επίπεδο του ανθρώπου. Είναι το ανώτατο επίπεδο του εξανθρωπισμού, του εξευγενισμού μας. Πρόκειται για ένα σημαντικό, ίσως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της Εθνολογίας μας που το καταστήσαμε ανθρωπισμό της Οικουμένης. Ο Δρόμος για την έξοδο από την ηθική, πολιτική και οικονομική παρακμή που οδήγησαν την χώρα αυτοί που κατέχουν σήμερα τους θεσμούς είναι ο δρόμος της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου, του Ομίλου που δημιουργήσατε εδώ στο Πανεπιστήμιο για την Ομιλία, την Συνομιλία μας. Ομιλία όχι τοποθέτηση όπως επέβαλε η Επαρχιώτικη βλακεία των νεολαιίστικων μηχανισμών της μεταπολίτευσης. Μηχανισμοί ολοκληρωτικού τύπου παρά νεολαίες. Είναι η Αγορά το πολιτικό ηθικό πεδίο απελευθέρωσης, κριτικής, αυτοκριτικής, αποενοχοποίησης μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία ανέχθηκε και ανταλλάχθηκε, ψήφισε μαζί με την τηλεκρατία την παρακμή. Αρνήθηκε την ιδιότητα του πολίτη και δέχθηκε αυτήν του υπηκόου, του Κρατίτη της Αγέλης. Τον καταστροφικό δρόμο που επέβαλαν τυχοδιωκτικές ανεύθυνες ομάδες που παρουσιάζονται ως ηγεσίες ενός Λαού και ενός Έθνους. Οι χυδαιότεροι ιδιώτες που γνώρισε η ιστορία. Είπαν πρώτα ο εαυτός μας, πρώτα η οικογένεια μας , το σόι μας, η παρέα μας. «Είπαν πρώτα τι θα φάμε» και το ομολογούν πλέον. Τώρα ψελλίζουν υποκριτικά τις λέξεις κοινό καλό, συλλογικό συμφέρον, Πατρίδα, Ελλάδα. Όσοι από εσάς είναι στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης μπορούν να κάνουν μια μελέτη για αυτόν τον τυχοδιωκτικό μεταμορφισμό τους που έλεγε ο Αντώνιο Γκράμσι από την Σαρδηνία. Σε αυτό λοιπόν το ιερό Πολιτικά πεδίο του ομίλου οφείλω να σας πω ότι δεν αισθάνομαι καμία ανάγκη να σας ζητήσω συγνώμη. Όλος αυτός ο ανεύθυνος ,πολιτικός λεγόμενος, Κόσμος, αντί να πάει στο σπίτι του επιστράτευσε υποκριτικά την συγνώμη για να διατηρηθεί στις καρέκλες. Αν είχατε μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου θα διαπιστώνατε ότι εσείς, οι γονείς σας, παρά εσείς, οφείλουν να μου ζητήσουν συγνώμη. Η ιστορία λέει ότι δεν υπήρξε ποτέ μια παρόμοια δικαίωση όχι μόνο των απόψεων αλλά και της πράξης ενός πολιτικού προσώπου. Δεν είναι μόνο το dvd με το συνέδριο του 1996 που είδατε στο διαδίκτυο. Αυτό που με έβγαλε από την εξορία στην οποία με οδήγησαν οι καθεστωτικές νομενκλατούρες της μεταπολίτευσης. Κύρια του ΚΚΚΑΣΟΡ. Αυτού του ολοκληρωτικού μορφώματος. Οι ένοχες ιστορικά προηγούμενες γενιές μορφοποιημένες σε κάστες, οι γονείς σας, σας αφήνουν κληρονομιά μια χώρα στις τελευταίες βαθμίδες της παγκόσμιας κατάταξης, όταν η ιστορία λέει ότι έπρεπε, μπορούσε να είναι στις πρώτες. Αν λυθεί το πολιτικό – ηθικό πρόβλημα της χώρας σε λίγα, 5-10 χρόνια, μπορούμε να το πετύχουμε . Εκτός όμως από αυτήν την αρνητική κληρονομιά οι κωμικές και ανεύθυνες αυτές ψευτοελίτ, ψευτοηγεσίες - δεν μιλούν, διαβάζουν – δεν διαβάζουν, συλλαβίζουν – δια πράττουν ένα χειρότερο έγκλημα. Σας αφήνουν ως πολιτική κληρονομιά το ψέμα, την λήθη, μία παραχαραγμένη, κατεστραμμένη πολιτικά μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου, για να αυτοαθωωθούν, να αυτοσυντηρηθούν στις αντικοινωνικές και αντεθνικές δομές που δημιούργησαν και δημιουργούν σήμερα συστηματικά και ύπουλα. Ποιο είναι το έγκλημα. Ο ηθικός, πνευματικός και πολιτικός ακρωτηριασμός σας. Η απώλεια μιας ακόμη γενιάς όπως οι προηγούμενες. Πρόκειται για την προαναγγελία της αποτυχίας σας στην ζωή. Την ενσωμάτωσης σας στην τερατογονία της μεταπολίτευσης. Όταν εσείς μπορείτε να είστε η γενιά της αναγέννησης και της δημιουργίας. Το δικό σας καθήκον είναι η υπεράσπιση της μνήμης σας, της ΑΛΗΘΕΙΑΣ – Αλήθεια σημαίνει όχι στην λήθη. Εκεί κρίνεται το μέλλον σας. Στις Μούσες όχι τις Σειρήνες που σας προτείνει ένας αγράμματος και ανεύθυνος πολιτικός λεγόμενος κόσμος. Οι πρωταθλητές της Λογοκλοπής. Ανοίξτε λοιπόν σε όλες τις σχολές, σε όλα τα Πανεπιστήμια έναν διάλογο. Δημιουργήστε Αγορές του ορθού λόγου με θέμα: Η Ερμηνεία, η Επιστημονική Ερμηνεία του κύκλου της μεταπολίτευσης. Χωρίς την Πολιτική Μνήμη δεν υπάρχει σχέδιο για το Μέλλον. Το μέλλον βρίσκεται σε αυτά που έπρεπε να γίνουν στο παρελθόν και δεν έγιναν. Εμπόδισαν να γίνουν οι διορισμένες παρά εκλεγμένες σημερινές νομενκλατούρες. Αν μελετήσετε επιστημονικά την μεταπολίτευση θα δείτε ότι είναι αυτά που πρότεινα. Από την Αγροφιλία, τις Πόλεις, το Νέο Ανατολικό Ζήτημα, το Ασυμβίβαστο κομματικών και Υπουργικών ρόλων. Το πώς Κυβερνάται μια χώρα. Εδώ έχουμε αιωνόβιους ψευτουπουργούς και υπουργούς γλάστρες στην νέα κωμική εκδοχή. Δεν υπάρχει μια παιδεία διακυβέρνησης Εθνικής και Περιφερειακής. Καμία νομενκλατούρα δεν ανοίγει αυτήν την συζήτηση γιατί είναι ένοχη. Αυτό είναι έργο νέων δυνάμεων, ειδικά νέων ανθρώπων, δική σας. Αυτές οι δυνάμεις όπως λέει ο Max Weber πρέπει να είναι ανταγωνιστικές πολεμικές στις ιδέες, όχι στις μολότοφ, με τις παλιές ομάδες της παρακμής. Σας το διδάσκουν αυτό οι καθηγητές σας; Μια Αγορά – όχι φόρουμ είναι λίγο επαρχιώτικο – σε κάθε Πανεπιστήμιο σε κάθε σχολή μπορεί να επαναφέρει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Να απαλλάξει την χώρα από την μολυσμένη, ασφυκτική, μουχλιασμένη χαμαιλεοντική ατμόσφαιρα των ομάδων της παρακμής, από τις κάστες παρά πολιτικές αντιπροσωπεύσεις. Προέκταση αυτής της Αγοράς μπορεί να είναι ένα Παράλληλο Πανεπιστήμιο στα πλαίσια αυτού του Υπανάπτυκτου, φοβικού, κλειστού, συντεχνιακού, αναξιοκρατικού ,ιδιωτικού, παρά δημόσιου Πανεπιστημίου. Ποια είναι τα δημόσια θέματα που μελετά, που διδάσκει σε εσάς; Ποια είναι η σχέση του με την πραγματικότητα της Κρήτης, της Θράκης, της Αττικής, με την πνευματική κληρονομιά μας, με την επικαιρότητα της σήμερα Παγκοσμίως, με τις προσδοκίες του Έθνους μας , της Ευρώπης, της Μεσογείου; Ο απολογισμός είναι πολύ φτωχός παρακμιακού τύπου. Εδώ και 40 χρόνια εναλλασσόμενοι καριερίστες και αμαθείς υπουργοί αλλά και ανεπαρκείς Πανεπιστημιακές κάστες δεν έλυσαν αυτό που από την δεκαετία του 70’ ονομάσθηκε περιεχόμενο σπουδών. Η φτώχεια αυτή είναι ορατή στην βιβλιογραφία. Η δημιουργία ενός Παράλληλου Πανεπιστημίου μπορεί να συναντηθεί με δυνάμεις που υπάρχουν στην κοινωνία, την δημιουργική Ελλάδα και να μετασχηματίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Η γενιά σας μπορεί να αλλάξει την ιστορία, την χώρα γιατί είναι – πρέπει να είναι - απαλλαγμένη από τα ισμός που ακρωτηρίασαν τις προηγούμενες γενιές. Εκεί που κρίθηκε το παρελθόν και θα κριθεί το μέλλον είναι ο Λόγος, ο αυθεντικός , ο ορθός Λόγος, όχι η ψεύτικη συνείδηση και η προπαγάνδα του ολοκληρωτισμού η οποία επεβλήθη στην χώρα. Μπορείτε ως ομάδες έρευνας να κάνετε μια συγκριτική μελέτη για τις Μορφές του ολοκληρωτισμού, την Δικτατορία και σήμερα. Αυτός είναι ο ρόλος των Πανεπιστημίων και αυτών που ζουν μέσα σε αυτό. Αυτός είναι ο ρόλος των νέων ανθρώπων. Διαφορετικά θα γεράσετε γρήγορα. Θα ζήσετε ένα νέο Παιδομάζωμα από τις ολοκληρωτικού τύπου κάστες. *Μιλώντας στους Φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011 ωρα:19.30


Κερκυραίων Πρωτοβουλία΄΄Ορχήστρα Λόγου΄΄
Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011 ωρα:19।30
Αίθουσα Επιμελητηρίου
Θέμα: ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ –ΜΙΑ ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΑΠΟΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΝΕΣΚΟ ΑΝ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ (Μιλώντας στο Ιταλικό Ινστιτούτο Φιλοσοφικών Σπουδών της Νάπολις)
Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΑΠΟΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΝΕΣΚΟ ΑΝ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Στην Ευρώπη έχουμε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σπουδών για τον μαθητή τον Έρασμο αλλά δεν έχουμε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σπουδών για τον δάσκαλο τον Βησσαρίωνα. Η Ευρώπη, τα Ευρωπαϊκά γράμματα του οφείλουν πολλά. Η Ελλάδα το αγνοεί, στις Βρυξέλες, στους θεσμούς της Ε.Ε. δεν ξέρουν Ευρωπαϊκή Ιστορία, την Ιστορία του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Ο Βησσαρίων είναι δημιούργημα μιας Ευρωπαϊκής Πολιτισμικής ψηφίδας που ακτινοβολούσε επί αιώνες στην Τραπεζούντα. Η τελευταία χαριστική βολή σε αυτήν την Ευρωπαϊκή ψηφίδα είναι η δολοφονία της Ποντιακής γλώσσας, της πλησιέστερης προς την Αρχαία Ελληνική ομιλούμενης σήμερα γλώσσας. Το δολοφονικό έργο των Κεμαλικών Τζανταρμάδων συνεχίζουν σήμερα οι μολάδες του Ερντογκάν. Η δολοφονία αυτής της γλώσσας είναι έγκλημα ενάντια στην Ευρώπη, ενάντια στην Ανθρωπότητα. Η Τουρκία αποδοκιμάσθηκε στην Επιτροπή – Συμβούλιο σήμερα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε. το 2002 για την δολοφονία αυτής της Πανάρχαιας γλώσσας. Το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο τους Ποντίους, την Ελλάδα αλλά αφορά κύρια την Ευρώπη, όλο τον Πλανήτη μας, όλους τους Διεθνείς θεσμούς και ανθρώπους καλής θέλησης, είτε είναι Χριστιανοί είτε είναι Μουσουλμάνοι. Θα απευθυνθούμε σε όλους τους Υπουργούς Πολιτισμού της Ευρώπης, στον Ιταλό, στον Γερμανό, τον Σουηδό, τον Ισπανό. Μεθαύριο θα είμαι στην Κύπρο και θα απευθυνθώ στον Κύπριο Υπουργό. Η στάση της Τουρκίας είναι ύβρις προς τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Η Τουρκία πρέπει να αποβληθεί από την ΟΥΝΕΣΚΟ αν δεν σταματήσει το κόψιμο της γλώσσας αλλά και αν δεν δημιουργηθούν οι συνθήκες για την άνθηση της. Ένα βήμα θα ήταν η επαναλειτουργία του ωραιότερου κτιρίου της πόλης της Τραπεζούντας, του Φροντιστηρίου, ως διδασκαλείο της Ποντιακής. Το δεύτερο η δημιουργία στα Παλάτια των Κομνηνών στην Ακρόπολη της Πόλης, της Βησσαριώνειας Βιβλιοθήκης. Μπορεί η Μικρά Ασία, ο Πόντος, η Τραπεζούντα να είναι Ευρώπη, να είναι Τραπεζούντα χωρίς μια Βιβλιοθήκη αφιερωμένη στον άνθρωπο που γέννησε τις Ευρωπαϊκές βιβλιοθήκες; Η προστασία και άνθηση της Ποντιακής γλώσσας θα γίνει τα επόμενα χρόνια πρωταρχικός όρος όχι μόνο για την ένταξη αυτής της περιοχής στην Ευρώπη αλλά και κριτήριο που θα καθορίζει τις σχέσεις της Τουρκίας, των Τούρκων με τον Πολιτισμένο Κόσμο. Πέρασε η περίοδος της ανοχής και περισσότερο της ατιμωρησίας της Τουρκικής βαρβαρότητας με οποιοδήποτε προσωπείο και αν εκφράζεται.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

MİHALİS HARALAMBİDİS’in (Napoli’de İtalya Felsefe Ögrenimi Enstitüsü’nde yaptığı konuşması )

TÜRKİYE PONTUS LİSANINDA UYGULADIĞI KATLETME SİYASETİNE SON VERMEZSE UNESCO’DAN TARD EDİLMELİDİR

Avrupa’da öğrenciler için bir “ Erasmus “ Avrupa öğrenim programı düzenlenmiş olmasına rağmen , öğretmen Vissarion için herhangi bir Avrupa öğrenim programı düzenlenmemiştir . Avrupa ve Avrupa eğitimi ona çok şey borçludur . Yunanistan bunu bilmez , Brüksel ve Avrupa Birliği kurumları Avrupa Tarihi ve Avrupa Kültürü tarihini bilmezler . Vissarion asırlar boyuncaTrabzon’da ışıldayan Avrupa Kültürünün yarattığı bir mozaik taşıdır . Günümüzde konuşulan ve antik Yunancaya en yakın olan Pontus lisanını katletme ancak Avrupa Kültürünün yarattığı mozaik taşına indirilen son darbe olarak nitelendirilebilir Kemalist Jandarmaların başlattığı cinayeti bu gün Erdoğan’ın mollaları devam ettirmektedir . Bu lisanın katledilmesi Avrupa’ya ve insanlığa karşı işlenen bir cinayettir . Türkiye Birleşmiş Milletlerin İnsan Hakları Komisyonunun 2002 yılındaki Toplantısında bu çok eski lisanı katlettiği için kınanmıştır . Bu sadece Pontusluları , Yunanlıları ilgilendiren bir konu değildir . Avrupa’yı , bütün dünyamızı , tüm uluslararası kurumları , Hristiyan veya Müslüman , iyi niyetli olan herkesi ilgilendiren bir konudur . Tüm Avrupa Kültür Bakanlarına sesleniyorum İtalya , Almanya , İsveç, İspanya Kültür bakanlarına . Birkaç gün sonra Kıbrısa gidiyorum . Kıbrıs Kültür Bakanına da sesleneceğim . Türkiyenin tavrı Avrupa Kültürüne karşı bir saygısızlık ve küfürdür . Türkiye bu lisana karşı uyguladığı yasakları durdurmadığı ve lisanın gelişmesi için gerekli koşulları yaratmadığı takdirde Unesco’dan tard edilmelidir . Trabzon’un en güzel binası olan “Frontistirio” (Dershane) binasının Pontus lisanı dersleri verilmesi üzere tekrar kulanıma girmesi bu yönde atılacak bir ilk adım olabilir . İkinci adım ise şehrin Akropolünde bulunan Komninosların sarayında Vissarion kütüphanesi kurulmasıdır . Mikrasia , Pontus , Trabzon , Avrupa olabilir mi ? Trabzon , Avrupa kütüphanelerini doğuran kişiye atfedilen bir kütüphaneden mahrum kalabilir mi ? Pontus lisanının korunması ve geliştirilmesi önümüzdeki yıllarda Türkiyenin sadece Avrupa yöresine katılımı için değil aynı zamanda Türkiyenin ve Türklerin Medeni Dünya ile olan ilişkilerine yön verecek bir koşul olmalıdır . Her ne şekilde olursa olsun artık Türk barbarlığının , hoşgörü dönemi hatta ve hatta cezasız kalması dönemi sona ermiştir . polis-agora.blogspot.com


MICHALIS CHARALAMBIDIS (parlando nel Istituto Italiano di Studi Filosofici di Napoli)

LA TURCHIA DEVE ESSERE ESPULSA DAL UNESCO SE NON FERMA LA SOPPRESSIONE DELLA LINGUA PONTIACA

Abbiamo in Europa un programma di studi europeo per l' alunno Erasmo,ma non abbiamo un programma di studi europeo per il maestro Bessarione. L'Europa,le lettere europee gli devono molto. La Grecia lo ignora,a Bruxelles,nelle istituzioni dell'U.E.ignorano la storia europea,la storia della cultura europea.Bessarione e'una tessera del mosaico culturale europeo che ha brillato per secoli a Trebisonda.Il colpo di grazia a questo mosaico culturale europeo e' la soppressione della lingua Pontiaca,la piu'vicina al Greco antico lingua parlata oggi. Il lavoro omicida dei gendarmi(tzandarma)kemalisti continuano oggi i moullah di Erdogan. La soppressione di questa lingua e'un crimine contro l'Europa,contro l'umanità.La Turchia ha conosciuto la disapprovazione nella Comissione(oggi Consiglio)per i diritti umani delle Nazioni Unite nel 2002 per la soppressione di questa lingua antica. La questione non riguarda solo i Pontiaci,la Grecia,ma riguarda principalmente l'Europa,tutto il mondo,tutte le istituzioni internazionali e gli uomini di buona volontà,sia christiani che musulmani. Ci rivolgeremo a tutti i ministri della cultura europei,l'italiano,il tedesco,lo svedese,lo spagnolo.Dopodomani saro' a Cipro e mi rivolgero' al ministro cipriota.L'atteggiamento della Turchia è un insulto alla cultura europea.La Turchia deve essere espulsa dal UNESCO se non ferma la repressione della lingua,ma anche se non crea le condizioni per la sua rifioritura. Un passo sarebbe la riapertura del edificio piu' bello della città di Trebisonda,il Frontistirion,come scuola della lingua pontiaca.Un secondo passo,la creazione nei palazzi dei Comneni,nell'Acropoli della città,della biblioteca di Bessarione.Puo'l'Asia Minore,il Ponto,Trebisonda essere Europa,senza che in città ci sia una biblioteca dedicata a colui che ha dato alla luce le biblioteche europee? La tutela e la rifioritura della lingua pontiaca diventerà nei prossimi anni condizione primaria,non solo per l'entrata in Europa di questa regione,ma anche il criterio che determinerà i rapporti della Turchia,dei turchi con il mondo civilizzato. E' passato il tempodella tolleranza e dell'impunità della barbarie turca,con qualunque maschera si sia mai espressa.