Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΚΕΝΟ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ Η ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ



ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Από την ομιλία του στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού της Μόσχας

Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΚΕΝΟ

Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ Η ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Στο τελευταίο μου βιβλίο με τον χαρακτηριστικό τίτλο «ΤΟ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΕΝΩΝΕΙ – ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΚΒΑΡΒΑΡΙΖΕΙ» έχω συντάξει έναν κατάλογο των Χωρών αλλά και των Πολιτειών και Πόλεων οι οποίες έχουν αναγνωρίσει την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου. Τελευταίες αναγνωρίσεις στον κατάλογο είναι αυτές του Σουηδικού Κοινοβουλίου και της Αυστραλίας.

Κατά έναν παράδοξο τρόπο από τον κατάλογο αυτό απουσιάζει η Ρωσία, το Ρωσικό Κοινοβούλιο, η Δούμα. Ενώ στον κατάλογο έχουμε την Πολιτεία της Νέας Υόρκης δεν έχουμε της Μόσχας. Έχουμε της Φλώριδας αλλά δεν έχουμε το Κρασναντάρ, το Ροστόφ, την Σταυρούπολη.

Ο τύπος καθώς και τα Πανεπιστήμια στην Ευρώπη δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την ομιλούμενη από τους Εξισλαμισμένους Πόντιους Ποντιακή Γλώσσα. Θέλουν να συμμετάσχουν στην μεγάλη μας εκστρατεία με τίτλο «Όχι στην δολοφονία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στον Πόντο σήμερα». Γιατί η Ποντιακή είναι η πλησιέστερη προς την Αρχαία Ελληνική ομιλούμενη σήμερα γλώσσα. Ειδικά στην περιοχή της Τραπεζούντας.

Στην Ρωσία δεν παρατηρείται το ανάλογο ενδιαφέρον.

Αν από την Ρωσική όπως βέβαια και τις άλλες γλώσσες αφαιρέσουμε τις Ελληνικές λέξεις τότε αποδιαρθρώνονται ως γλώσσες.

Ένας που έχει αίσθηση, γνώση της ιστορίας αλλά και της σύγχρονης ανάγκης για την διαμόρφωση Δημοκρατικού, Ανθρώπινου, Φιλάνθρωπου τύπου σχέσεων ανάμεσα στους Λαούς, τα Έθνη, τις Θρησκείες θα έβλεπε την Ρωσία αλληλέγγυα πρωταγωνιστή της υπόθεσης μας.

Όπως και του ζητήματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Υπάρχει ένα Παγκόσμιο ενδιαφέρον από όλες τις πλευρές για την Ιερουσαλήμ. Δεν υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον για την Κωνσταντινούπολη. Η διατυπωμένη εδώ και χρόνια γνώμη μου είναι ότι αυτές οι δύο ιστορικές Πόλεις πρέπει να αποτελέσουν Πόλεις με Ειδικό Διεθνές καθεστώς που θα προστατεύει τα μνημεία, τα πνευματικά ιδρύματα, τις ιστορικές ανθρώπινες κοινότητες. Έξυπνες Πολιτικές δυνάμεις και Χώρες που προσδοκούν και σχεδιάζουν έναν ειρηνικό για τους ανθρώπους και τις θρησκείες κόσμο δεν μπορούν να αγνοούν τον ρόλο αυτών των δύο ιστορικών Πόλεων στην θεμελίωση ενός ειρηνικού Κόσμου. Διαφορετικά ανοίγουν τον δρόμο στους Φονταμενταλισμούς.

Η Κωνσταντινούπολη και η Ιερουσαλήμ είναι ο καθρέφτης του Κόσμου, της ανθρωπότητας.

Όσον αφορά την Ποντιακή υπόθεση πιστεύω ότι έχουμε πολλούς συνομιλητές στον Πολιτικό, Πνευματικό Κόσμο της Ρωσίας, στην Κοινωνία Πολιτών. Δεν υπήρξε όμως μέχρι σήμερα μια ομάδα Ελλήνων Ποντίων που να βάλει το Ποντιακό Ζήτημα στην Ρωσική Πολιτική, μορφωτική ηθική ημερήσια διάταξη, στην ατζέντα.

Οι ευθύνες αφορούν την δική μας πλευρά όχι μόνο την Ρωσική.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011

ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ – FACE BOOK – ΜΟΣΧΟΦΙΛΕΡΟ – ΣΥΜΠΟΣΙΟ – ΛΟΓΟΣ

ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ – FACE BOOK – ΜΟΣΧΟΦΙΛΕΡΟ – ΣΥΜΠΟΣΙΟ – ΛΟΓΟΣ

Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Πριν κάποιους μήνες μιλώντας στην Θήβα σε εκδήλωση που οργάνωσε μια σοβαρή περιφερειακή ιστοσελίδα είπα το εξής:

«Αυτή η νέα κοινωνία Πολιτών του Διαδυκτίου οφείλει από εικονική να μεταβληθεί σε υπαρκτή». Πρόσθεσα μάλιστα χαρακτηριστικά απευθύνοντας ένα μήνυμα προς τους νέους ανθρώπους. «Λιγότερο Ιντερνέτ και περισσότερο Μοσχοφίλερο». Επισημαίνοντας την ανάγκη της Συζήτησης, του Λόγου, του Συμποσίου.

Είναι μεγάλη η δύναμη αναζωογόνησης – εξυγίανσης της χώρας που μπορεί να εκφράσει ένα νέο, ανταγωνιστικό με τα μορφώματα, τις κάστες της πολιτικής ανηθικότητας και της παρακμής, κίνημα νέων ανθρώπων.

Όλα αυτά να νέα όμορφα χρώματα που γεμίζουν τις Πλατείες και διαλύουν την σκουριά της γυαλιστερής συλλαβίζουσας, κιτς νομενκλατούρας, την τερατογονία της μεταπολίτευσης.

Τα όμορφα νεανικά πρόσωπα που διώχνουν, καταδιώκουν, καταγγέλλουν τους ανθρώπους από μάρμαρο, από πέτρα. Τις αποκρουστικές όψεις της υποκρισίας και της πολιτικής ως απάτη.

Η νέα δημιουργική Ελλάδα ενάντια στον παρασιτισμό των εγχώριων Golden Boys, του χρηματιστηρίου και της οικονομίας πληρωμής χρεών.

Προϋπόθεση όμως για την διάρκεια, την συνέχεια, την δημιουργική φόρτιση και την ικανότητα ωφέλιμων ανατροπών και μετασχηματισμών ενός ειρηνικού κινήματος είναι ο Λόγος.

Είναι ο Λόγος που κινεί την Ιστορία, τις Κοινωνίες, τους Λαούς.

Ως συμβολή στον λόγο επαναφέρω δυο κείμενα μου που τότε δεν είχαν συνομιλητές.

Όταν οι νέοι γίνουν Ομιλητές θα αποκτήσουν μια σχέση με την Ιστορία, με το Παρελθόν και το Μέλλον τους, την Ανθρωπολογία τους. Αυτό σημαίνει στην γλώσσα μας Ομιλία – Όμιλος – Πολιτικός Άνθρωπος – Άνθρωπος Ζώον Πολιτικόν.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΔΙΑΠΡΑΤΤΟΥΝ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΑΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟ ΨΕΜΑ

του Μιχάλη Χαραλαμπίδη*

Το πεδίο της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου είναι το ανώτατο, όχι μόνον ηθικά, πολιτισμικά αλλά ανθρωπολογικά, επίπεδο του ανθρώπου Είναι το ανώτατο επίπεδο του εξανθρωπισμού, του εξευγενισμού μας Πρόκειται για ένα σημαντικό, ίσως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της Εθνολογίας μας που το καταστήσαμε ανθρωπισμό της Οικουμένης Ο Δρόμος για την έξοδο από την ηθική, πολιτική και οικονομική παρακμή που οδήγησαν την χώρα αυτοί που κατέχουν σήμερα τους θεσμούς είναι ο δρόμος της Αγοράς, της Εκκλησίας του Δήμου, του Ομίλου που δημιουργήσατε εδώ στο Πανεπιστήμιο για την Ομιλία, την Συνομιλία μας Ομιλία όχι τοποθέτηση όπως επέβαλε η Επαρχιώτικη βλακεία των νεολαιίστικων μηχανισμών της μεταπολίτευσης Μηχανισμοί ολοκληρωτικού τύπου παρά νεολαίες. Είναι η Αγορά το πολιτικό ηθικό πεδίο απελευθέρωσης, κριτικής, αυτοκριτικής, αποενοχοποίησης μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία ανέχθηκε και ανταλλάχθηκε, ψήφισε μαζί με την τηλεκρατία την παρακμή. Αρνήθηκε την ιδιότητα του πολίτη και δέχθηκε αυτήν του υπηκόου, του Κρατίτη της Αγέλης. Τον καταστροφικό δρόμο που επέβαλαν τυχοδιωκτικές ανεύθυνες ομάδες που παρουσιάζονται ως ηγεσίες ενός Λαού και ενός Έθνους. Οι χυδαιότεροι ιδιώτες που γνώρισε η ιστορία. Είπαν πρώτα ο εαυτός μας, πρώτα η οικογένεια μας , το σόι μας, η παρέα μας. «Είπαν πρώτα τι θα φάμε» και το ομολογούν πλέον. Τώρα ψελλίζουν υποκριτικά τις λέξεις κοινό καλό, συλλογικό συμφέρον, Πατρίδα, Ελλάδα. Όσοι από εσάς είναι στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης μπορούν να κάνουν μια μελέτη για αυτόν τον τυχοδιωκτικό μεταμορφισμό τους που έλεγε ο Αντώνιο Γκράμσι από την Σαρδηνία. Σε αυτό λοιπόν το ιερό Πολιτικά πεδίο του ομίλου οφείλω να σας πω ότι δεν αισθάνομαι καμία ανάγκη να σας ζητήσω συγνώμη. Όλος αυτός ο ανεύθυνος ,πολιτικός λεγόμενος, Κόσμος, αντί να πάει στο σπίτι του επιστράτευσε υποκριτικά την συγνώμη για να διατηρηθεί στις καρέκλες. Αν είχατε μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου θα διαπιστώνατε ότι εσείς, οι γονείς σας, παρά εσείς, οφείλουν να μου ζητήσουν συγνώμη. Η ιστορία λέει ότι δεν υπήρξε ποτέ μια παρόμοια δικαίωση όχι μόνο των απόψεων αλλά και της πράξης ενός πολιτικού προσώπου. Δεν είναι μόνο το dvd με το συνέδριο του 1996 που είδατε στο διαδίκτυο. Αυτό που με έβγαλε από την εξορία στην οποία με οδήγησαν οι καθεστωτικές νομενκλατούρες της μεταπολίτευσης. Κύρια του ΚΚΚΑΣΟΡ. Αυτού του ολοκληρωτικού μορφώματος. Οι ένοχες ιστορικά προηγούμενες γενιές μορφοποιημένες σε κάστες, οι γονείς σας, σας αφήνουν κληρονομιά μια χώρα στις τελευταίες βαθμίδες της παγκόσμιας κατάταξης, όταν η ιστορία λέει ότι έπρεπε, μπορούσε να είναι στις πρώτες. Αν λυθεί το πολιτικό – ηθικό πρόβλημα της χώρας σε λίγα, 5-10 χρόνια, μπορούμε να το πετύχουμε . Εκτός όμως από αυτήν την αρνητική κληρονομιά οι κωμικές και ανεύθυνες αυτές ψευτοελίτ, ψευτοηγεσίες - δεν μιλούν, διαβάζουν – δεν διαβάζουν, συλλαβίζουν – δια πράττουν ένα χειρότερο έγκλημα. Σας αφήνουν ως πολιτική κληρονομιά το ψέμα, την λήθη, μία παραχαραγμένη, κατεστραμμένη πολιτικά μνήμη του μεταπολιτευτικού κύκλου, για να αυτοαθωωθούν, να αυτοσυντηρηθούν στις αντικοινωνικές και αντεθνικές δομές που δημιούργησαν και δημιουργούν σήμερα συστηματικά και ύπουλα. Ποιο είναι το έγκλημα. Ο ηθικός, πνευματικός και πολιτικός ακρωτηριασμός σας. Η απώλεια μιας ακόμη γενιάς όπως οι προηγούμενες. Πρόκειται για την προαναγγελία της αποτυχίας σας στην ζωή. Την ενσωμάτωσης σας στην τερατογονία της μεταπολίτευσης. Όταν εσείς μπορείτε να είστε η γενιά της αναγέννησης και της δημιουργίας. Το δικό σας καθήκον είναι η υπεράσπιση της μνήμης σας, της ΑΛΗΘΕΙΑΣ – Αλήθεια σημαίνει όχι στην λήθη. Εκεί κρίνεται το μέλλον σας. Στις Μούσες όχι τις Σειρήνες που σας προτείνει ένας αγράμματος και ανεύθυνος πολιτικός λεγόμενος κόσμος. Οι πρωταθλητές της Λογοκλοπής. Ανοίξτε λοιπόν σε όλες τις σχολές, σε όλα τα Πανεπιστήμια έναν διάλογο. Δημιουργήστε Αγορές του ορθού λόγου με θέμα: Η Ερμηνεία, η Επιστημονική Ερμηνεία του κύκλου της μεταπολίτευσης. Χωρίς την Πολιτική Μνήμη δεν υπάρχει σχέδιο για το Μέλλον. Το μέλλον βρίσκεται σε αυτά που έπρεπε να γίνουν στο παρελθόν και δεν έγιναν. Εμπόδισαν να γίνουν οι διορισμένες παρά εκλεγμένες σημερινές νομενκλατούρες. Αν μελετήσετε επιστημονικά την μεταπολίτευση θα δείτε ότι είναι αυτά που πρότεινα. Από την Αγροφιλία, τις Πόλεις, το Νέο Ανατολικό Ζήτημα, το Ασυμβίβαστο κομματικών και Υπουργικών ρόλων. Το πώς Κυβερνάται μια χώρα. Εδώ έχουμε αιωνόβιους ψευτουπουργούς και υπουργούς γλάστρες στην νέα κωμική εκδοχή. Δεν υπάρχει μια παιδεία διακυβέρνησης Εθνικής και Περιφερειακής. Καμία νομενκλατούρα δεν ανοίγει αυτήν την συζήτηση γιατί είναι ένοχη. Αυτό είναι έργο νέων δυνάμεων, ειδικά νέων ανθρώπων, δική σας. Αυτές οι δυνάμεις όπως λέει ο Max Weber πρέπει να είναι ανταγωνιστικές πολεμικές στις ιδέες, όχι στις μολότοφ, με τις παλιές ομάδες της παρακμής. Σας το διδάσκουν αυτό οι καθηγητές σας; Μια Αγορά – όχι φόρουμ είναι λίγο επαρχιώτικο – σε κάθε Πανεπιστήμιο σε κάθε σχολή μπορεί να επαναφέρει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Να απαλλάξει την χώρα από την μολυσμένη, ασφυκτική, μουχλιασμένη χαμαιλεοντική ατμόσφαιρα των ομάδων της παρακμής, από τις κάστες παρά πολιτικές αντιπροσωπεύσεις. Προέκταση αυτής της Αγοράς μπορεί να είναι ένα Παράλληλο Πανεπιστήμιο στα πλαίσια αυτού του Υπανάπτυκτου, φοβικού, κλειστού, συντεχνιακού, αναξιοκρατικού ,ιδιωτικού, παρά δημόσιου Πανεπιστημίου. Ποια είναι τα δημόσια θέματα που μελετά, που διδάσκει σε εσάς; Ποια είναι η σχέση του με την πραγματικότητα της Κρήτης, της Θράκης, της Αττικής, με την πνευματική κληρονομιά μας, με την επικαιρότητα της σήμερα Παγκοσμίως, με τις προσδοκίες του Έθνους μας , της Ευρώπης, της Μεσογείου; Ο απολογισμός είναι πολύ φτωχός παρακμιακού τύπου. Εδώ και 40 χρόνια εναλλασσόμενοι καριερίστες και αμαθείς υπουργοί αλλά και ανεπαρκείς Πανεπιστημιακές κάστες δεν έλυσαν αυτό που από την δεκαετία του 70’ ονομάσθηκε περιεχόμενο σπουδών. Η φτώχεια αυτή είναι ορατή στην βιβλιογραφία. Η δημιουργία ενός Παράλληλου Πανεπιστημίου μπορεί να συναντηθεί με δυνάμεις που υπάρχουν στην κοινωνία, την δημιουργική Ελλάδα και να μετασχηματίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Η γενιά σας μπορεί να αλλάξει την ιστορία, την χώρα γιατί είναι – πρέπει να είναι - απαλλαγμένη από τα ισμός που ακρωτηρίασαν τις προηγούμενες γενιές. Εκεί που κρίθηκε το παρελθόν και θα κριθεί το μέλλον είναι ο Λόγος, ο αυθεντικός , ο ορθός Λόγος, όχι η ψεύτικη συνείδηση και η προπαγάνδα του ολοκληρωτισμού η οποία επεβλήθη στην χώρα. Μπορείτε ως ομάδες έρευνας να κάνετε μια συγκριτική μελέτη για τις Μορφές του ολοκληρωτισμού, την Δικτατορία και σήμερα. Αυτός είναι ο ρόλος των Πανεπιστημίων και αυτών που ζουν μέσα σε αυτό. Αυτός είναι ο ρόλος των νέων ανθρώπων. Διαφορετικά θα γεράσετε γρήγορα. Θα ζήσετε ένα νέο Παιδομάζωμα από τις ολοκληρωτικού τύπου κάστες. *Μιλώντας στους Φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο.

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com

Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΕΠΑΝΑΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΚΑΣΤΑ


Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΕΠΑΝΑΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΚΑΣΤΑ
Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Η πρόταση μου για την δημιουργία Κυβέρνησης Εθνικής Συνεννόησης με Πρωθυπουργό και Υπουργούς τεχνοκράτες είχε ορισμένες πολιτικές αφετηρίες, αυτονόητες για τις ώριμες Δημοκρατικά χώρες. Ακολούθησε μια παράλληλη πρόταση του κ. Μητσοτάκη που κινήθηκε σε μια λογική κάλυψης μεν του κενού αλλά στα πλαίσια συντήρησης των τελματικών για την χώρα ισορροπιών και όχι υπέρβασης τους.

Η μια αφετηρία είναι ιστορικού τύπου. Η Ελλάδα πρέπει – έστω και στο και πέντε – να μπει στον νέο αιώνα με την μεγαλύτερη συγκέντρωση και ενεργοποίηση δυνάμεων, θελήσεων, προσδοκιών. Ένα πολιτικό 1909. Μια ώριμη δημοκρατία σε αυτές τις περιόδους σκέφτεται με όρους ιστορικού κύκλου και Εθνικής ευθύνης. Επιδιώκει όχι μόνον μια υψηλή αλλά μια άλλη σφαίρα συγκατάθεσης και εκκίνησης. Όχι την συγκυριακή τακτοποίηση και συντήρηση των παρακμιακών υπολειμμάτων της μεταπολίτευσης. Ένα λίφτινγκ ενός γερασμένου και διεφθαρμένου οικοδομήματος. Στα πλαίσια μιας επιβαλλόμενης εκβιαστικής συγκατάθεσης, σε συνθήκες της υψηλότερης ιστορικά αναξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος. Με μια ομάδα που κατέχει το κράτος με το χαμηλότερο ποσοτικά και ποιοτικά ποσοστό αποδοχής.

Η δεύτερη αφορά μια παγιωμένη στην ιστορία και την πολιτική αρχή η οποία υποστηρίζει ότι δεν μπορούν να σχεδιάσουν το μέλλον αυτοί που είναι ένοχοι για το παρελθόν και το παρόν. Ούτε να λύσουν προβλήματα, την χρεοκοπία που οι ίδιοι δημιούργησαν. Το επαναλαμβανόμενο ανά δεκαπενταετία μαρτύριο του Σίσυφου(1).

Η κυβέρνηση αυτή θα βάλει την χώρα, την κοινωνία, τους θεσμούς και τους πολίτες σε μια σφαίρα αυτογνωσίας, αυτοκριτικής και αυτουπευθηνοποίησης, οι οποίες απουσίαζαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Ήταν οι δεκαετίες της ανεύθυνης και ανήθικης συναλλαγής «πολιτικής» και «πολιτών» θεμελιωμένης στην κατανάλωση των Ευρωπαϊκών πόρων, της χρέωσης και της Ελλαδοφαγίας όπως την ονομάζω. Η κυβέρνηση αυτή θα εκπέμπει το νόημα της συλλογικής υπευθυνοποιησης, αυτοτιμωρισίας και αυτοσυνειδησίας του συστήματος - Ελλάδα. Ότι δηλαδή λαός και άρχοντες δεν κατέκτησαν ακόμη την ικανότητα, την πολιτική παιδεία και την δημόσια ηθική να κυβερνούν και να κυβερνώνται.

Η κυβέρνηση αυτή θα αντιμετωπίσει το ζήτημα του χρέους από μια σφαίρα υψηλής αποδοχής αλλά και υψηλής κυβερνητικής επάρκειας και ικανότητας. Όχι με διαρκείς γκάφες. Το υψηλό της κύρος εντός και εκτός της χώρας θα μεταφράζεται σε ισχυρό πολιτικό κεφάλαιο Διεθνούς, Ευρωπαϊκής παρουσίας, διαπραγμάτευσης, σεβασμού και όχι υποτίμησης, διασυρμού και ευτελισμού της.

Εδώ επιλέγουν με υψηλή ελαφρότητα την εξουσία έστω και ταπεινωμένοι και λοιδορούμενοι. Χωρίς εσωτερικό και διεθνές κύρος.

Πάντοτε αυτές οι ομάδες και τα πρόσωπα χαρακτηρίζονταν από ένα εγωιστικό, τραγικό - κωμικό καταστροφισμό. Είναι ο χρόνιος πόθος της εξουσίας.

Η μεταβατική περίοδος μιας κυβέρνησης ειδικών στηριγμένης στην Εθνική συγκατάθεση και συστράτευση θα δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την επαναθεμελίωση του μορφωτικού και πολιτικού τοπίου της χώρας. Τις προϋποθέσεις για την επιστροφή δηλαδή της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ. Η χώρα μπήκε, είναι στο μαγνητόφωνο όχι στην πολιτική. Πριν χρόνια ήταν στον γύψο. Το μαγνητόφωνο και ο γύψος έχουν πολλά κοινά.

Όσον αφορά το ποιος θα πληρώσει το χρέος και τα ελλείμματα. Το χρέος ειδικά στην Ελλάδα είναι πολιτικό. Το δημιούργησε ο ανήθικος τρόπος συνάντησης των αιτημάτων και των προσφορών «Πολιτικών», «Κυβερνώντων», «Πολιτών», «Επιχειρηματιών», ο τρόπος δηλαδή που κυβερνήθηκε στην ακυβερνησία της η χώρα επί δεκαετίες. Το 1981 τους πρότεινα ένα άλλο κυβερνητικό παράδειγμα και ηθικό πρότυπο. Για αυτό δεν έγινα υπουργός. Πολύ εύκολο μου ήταν. Δεν νομίζω όμως να κατανόησαν οι «πολίτες» και ειδικά οι λεγόμενοι δημοκρατικοί ή οι πρώην δημοκρατικοί ότι τους πρότεινα ένα άλλο πρότυπο διακυβέρνησης. Ίσως το κατάλαβαν τώρα σε κατάσταση πένθους. Η ευφορία της εξουσίας τους καθιστούσε τυφλούς και ωφελιμιστές.

Το δημόσιο χρέος είναι χρέος της χώρας αλλά μεταφράζεται σε κέρδη μιας πολυδιάστατης Κάστας. Αυτή η κάστα πρέπει να πληρώσει. Όσοι ιδιοποιήθηκαν το δημόσιο χρήμα και τα Ευρωπαϊκά πακέτα. Αλλού τα Ευρωπαϊκά πακέτα έγιναν υποδομές. Εδώ έγιναν πακέτα τσέπης όπως το σχέδιο Μάρσαλ ονομάσθηκε σχέδιο μάσα.

Μπορεί η αληθινή πολιτική να μην μπορεί να αποκαλύψει την απάτη, την πολιτική ως απάτη(2) γιατί είναι απαγορευμένη, αλλά είναι η Φύση και οι Θεοί του Ολύμπου που την αποκαλύπτουν. Μιλώ για τα Τέμπη και τον Αγιόκαμπο. Πριν 100 χρόνια πέρασαν ηρωικά τον Σαραντάπορο. Τώρα τον περνούν ταπεινωμένοι και ένοχοι.

Η πολιτική, κοινωνική, οικονομική γεωγραφία της κάστας είναι ορατή. Μπορεί να επιβληθεί ένας πολιτικός φόρος. Επιστροφή ουσιαστικά του δημόσιου χρήματος που ιδιοποιήθηκαν. Αρχίζοντας από τους πρώην και νυν πρωθυπουργούς έως τις άλλες διακλαδώσεις της κάστας. Δεν είναι τάξεις είναι κάστα. Πρώτα όμως πρέπει να καταργηθεί η δημόσια χρηματοδότηση των κομμάτων μη - κομμάτων. Γιατί εκτός των άλλων είναι μη παραγωγικά μορφωτικά και πολιτικά. Επιβαρύνουν αντί να ελαφρύνουν τον προϋπολογισμό. Είναι χρεοβόρα κοστίζουν πολύ και εξειδικεύονται στην διανοητική και πολιτική κλοπή αντί την παραγωγή ιδεών προγραμμάτων και σχεδίων.

Αντί όμως της κατάργησης της δημόσιας χρηματοδότησης ή την άρνηση είσπραξης της, στις σημερινές συνθήκες το ΚΚΚΑΣΟΡ και η Ν.Δ. προυσέπραξαν τις ετήσιες δόσεις τους έως το 2017.

Τι θα λένε ο Θ. Κολοκοτρώνης ,ο Δ. Υψηλάντης και ο Ι. Καποδίστριας;

« 200 χρόνια μετά και έχουν τον Τούρκο μέσα τους».


Αναφορές

(1) Μιχάλης Χαραλαμπίδης. Από το ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ ο εκφυλισμός ενός ιστορικού εγχειρήματος. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ 2009

(2) Στο ίδιο
Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

Τρίτη 24 Μαϊου Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Μόσχα


Τρίτη 24 Μαΐου 2011, ώρα 18.30

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 92 χρόνων από την Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού σας καλεί στη διάλεξη του γνωστού Έλληνα πολιτικού και Διανοούμενου, μαχητή Διεθνώς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Μιχάλη Χαραλαμπίδη με θέμα: «Το ποντιακό ως ευρωπαϊκό ζήτημα». Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 24 Μαΐου 2011, ώρα 18.30, στο Μουσείο «Οίκος Αγιογραφίας» της Μόσχας. Σας περιμένουμε στη διεύθυνση: Μουσείο “Οίκος Αγιογραφίας της Μόσχας”, 4, Spiridonovka str., (metro station “Pushkinskaya”, “Arbatskaya”), 123001 Moscow. Τρίτη 24 Μαΐου 2010, ώρα 18.30 Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεσθε στη γραμματεία του Κ.Ε.Π. στα τηλέφωνα 7084809/10.

Σάββατο, 21 Μαΐου 2011

ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΩ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ Η.Π.Α. ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΤΟΝ ΚΑΙ ΜΟΡΓΚΕΝΤΑΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ*

ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΩ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ Η.Π.Α.

ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΤΟΝ ΚΑΙ ΜΟΡΓΚΕΝΤΑΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στην μέχρι σήμερα διαδρομή μου υπήρξαν τρεις χώρες τις οποίες δεν μπορούσα να επισκεφθώ. Η μία ήταν η Ελλάδα της Δικτατορίας. Η φυγή μου μάλιστα έγινε από αυτήν την πόλη, την Θεσσαλονίκη. Αυτό το ζήτημα λύθηκε με την πτώση της Δικτατορίας το 1974.

Η δεύτερη χώρα την οποία δεν μπορώ να επισκεφθώ από την στιγμή που υπερασπίσθηκα τα δικαιώματα των ιστορικών λαών της Μικράς Ασίας και τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών της στο Συμβούλιο του Ο.Η.Ε για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα είναι η Τουρκία. Αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή.

Επί πλέον το ρατσιστικό καθεστώς είναι ένοχο γιατί απείλησε ακόμη και την ζωή μου. Απορώ που ειδικά μετά τις δηλώσεις και τις ομολογίες των Τούρκων Στρατηγών δεν υπήρξε κάποια αντίδραση στο Ευρωκοινοβούλιο. Ούτε προχώρησε στη Άγκυρα η έρευνα για αυτούς τους εγκληματικούς σχεδιασμούς των Κρατικών, παρακρατικών μηχανισμών της Εργκενεκόν. Τα στοιχεία της ενοχής τους είναι πολλά.

Μετά όμως την απαγόρευση της εισόδου μου στις Η.Π.Α. τον Μάιο του 2009 ώστε να εμποδισθεί η συμμετοχή μου στο Διεθνές Συνέδριο για τις γενοκτονίες του 20ου αιώνα προστέθηκε και μια άλλη χώρα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Δεν νομίζω ότι τιμά τις Η.Π.Α. η ταύτιση τους με την Τουρκία, η ένταξη τους σε αυτήν την κατηγορία.

Με αφορμή την παρουσία στην σημερινή εκδήλωση του Γερουσιαστή Λεωνίδα Ραυτάκη ήθελα να πω ότι οι Η.Π.Α. κάνουν στην περιοχή μας κακές, κακόφημες παρέες και εκτίθενται. Εκτίθενται με το να ταυτίζονται με την Τουρκική βαρβαρότητα. Σε όλη την Μικρά Ασία ακόμη και σήμερα η ανθρώπινη αξία δεν έχει καμία αξία. Μικρά παιδιά πέντε και έξι ετών φυλακίζονται.

Δεν θέλω να επαναφέρω έναν ακατέργαστο φραστικό και ρητορικό «αντιιμπεριαλισμό». Αντίθετα πιστεύω ότι οι Η.Π.Α. είναι μια πληθυντική πραγματικότητα. Για αυτό είχαμε εκεί πολλές αναγνωρίσεις της Ποντιακής Γενοκτονίας. Στήθηκε το μνημείο της γενοκτονίας των Ποντίων στην Πενσυλβανία το 2006. ‘Ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή για μένα η παρουσία και η ομιλία μου κατά τα αποκαλυπτήρια.

Νομίζω ότι οι Η.Π.Α. έχουν επίσης μια διαφορετική διπλωματική παράδοση στην περιοχή την οποία οφείλουν να ακολουθήσουν αντί να λερώνονται με τις κακόφημες παρέες τους. Είναι η παράδοση δύο μεγάλων ανθρωπιστών διπλωματών του Χόρτον και του Μοργκεντάου. Είναι όμως και οι Έλληνες, ειδικά ο Ελληνισμός της Ανατολής που δεν έκανε το καθήκον του προς αυτούς τους μεγάλους ανθρωπιστές.

Θα μπορούσε τώρα να ανεγερθεί ένα μνημείο αφιερωμένο στην μνήμη τους στο κέντρο της πόλης στην οδό Αγίου Δημητρίου.

Το μνημείο αυτό θα εκφράσει το πνεύμα της Πόλης της Θεσσαλονίκης το οποίο είναι συνώνυμο της Φιλανθρωπίας, της Αγάπης και του Σεβασμού της Ανθρώπινης Ζωής.

Γιατί οι ομάδες που αποτελούν αυτήν την Πόλη έχουν γνωρίσει δυο ιδεολογίες του θανάτου τον Κεμαλισμό και τον Ναζισμό.

Η ανέγερση του μνημείου εκτός των άλλων θα αποτελεί μια απάντηση στους νοσταλγούς και λάτρεις αυτών των ρατσιστικών απάνθρωπων ιδεολογιών.

Εμείς αγαπάμε την ζωή, τους ανθρώπους, αυτό είναι το βαθύτερο νόημα της 19ης Μαΐου. Πρόκειται για μια κληρονομιά, ένα τρόπο που έρχεται από πολύ μακριά και πάει πολύ μακριά.

*Από την ομιλία του στην Πλατεία Αγίας Σοφίας της Θεσσαλονίκης

Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη polis-agora.blogspot.com