Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

ΒΡΥΞΕΛΕΣ: ΤΟ ΔΙΑΡΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας σε Ρ/Σ)


ΒΡΥΞΕΛΕΣ: ΤΟ ΔΙΑΡΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΣΙΣΥΦΟΥ



Τι έγινε στις Βρυξέλλες; Η χρονική επέκταση αυτού που το 1985 ονόμασα το διαρκές Μαρτύριο του Σίσυφου. Το επανέλαβα πολλές φορές σε προφορικό και γραπτό Λόγο αλλά ακόμη δεν έγινε κατανοητό. Πολύ περισσότερο δεν έγινε Εθνική πολιτική. Ο Σίσυφος είναι η χώρα πλην της Κάστας, αυτή δεν έκανε καμία θυσία. Η πέτρα είναι το χρέος.
Δυστυχώς ούτε η μεταπολιτευτική δεξιά, ούτε η αριστερά ήξεραν, ούτε ξέρουν την Ελληνική Μυθολογία για να κατανοήσουν τους συμβολισμούς και τις προειδοποιήσεις μου. Η δεύτερη μάλιστα θεωρεί Εθνικισμό το να την γνωρίζεις. Δεν μιλώ για βαθύτερες αναλύσεις. Εκεί ήταν πάντοτε όχι απλά μετεξεταστέοι αλλά στάσιμοι. Θαμπώθηκαν και οι δύο από τα κάλλη, τις προσφορές της Κίρκης, γράφω στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία». Τελικά στην αρχαιότητα ακόμη και οι μύθοι κινούνταν στην σφαίρα του Λόγου. Τώρα είμαστε στην σφαίρα των παραμυθιών, των δεξιοαριστερών ψαλτών, παραμυθατζήδων, του σκότους. Δεν ήταν μόνο ο Σημίτης και ο Γιωργάκης και δεν ήταν μόνο στην πολιτική σφαίρα.
Το οριστικό σπάσιμο των δεσμών του Σίσυφου θα γίνει όταν ως λαός, ως Κοινωνία, ως Οικονομία και κυρίως ως Πολιτική περάσουμε στο ΦΩΣ.
Δεν χρειάζονται φλυαρίες για να γίνει κατανοητός ο μηχανισμός του δανεισμού. Η πέτρα του χρέους και ο Σίσυφος, δέστε το χαρακτηριστικό σκίτσο στο βιβλίο, απεικονίζουν το σύγχρονο μαρτύριο που επέβαλε και κληρονόμησε στην χώρα, στις νέες γενιές η διευθύνουσα, διευθύνουσα τρόπος του λέγειν, κάστα.
Ακόμη δεν άκουσα μια αληθινά ειλικρινή συγνώμη από συμπολιτευόμενους και αντιπολιτευόμενους. Ούτε καν αυτό.
Πολύ περισσότερο, ουσιαστικότερα πράγματα και αλλαγή κατεύθυνσης. Ρότας που λένε οι ναυτικοί, Σχεδίου.





Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

ΟΡΘΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ


-->
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας σε Ρ/Σ)

ΟΡΘΟΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ


Τι είναι το νέο μου βιβλίο;
Είναι η απάντηση στο αίτημα, την ανάγκη αυτόχθονης παραγωγής ιδεολογίας και πολιτικής σκέψης. Σε αυτό το αίτημα δεν απάντησαν οι ιδρυθέντες το 1974 πολιτικοί σχηματισμοί.
Για αυτό εκφυλίστηκαν σταδιακά και τελικά απέτυχαν προκαλώντας μια ιστορικού τύπου καταστροφή. Αυτή ήταν η ουσία της δικής μου σύγκρουσης επί δεκαετίες, η διαφορετικότητα της πορείας μου και η ιστορική της δικαίωση. Δεν γνωρίζω άλλους που μπορούν να υποστηρίξουν σοβαρά κάτι ανάλογο. Μιλώ για όλους.
Σε αυτό το αίτημα δεν απαντούν σήμερα. Δεν το θέτουν καν. Επικρατεί η Αφωνία, καλυμμένη από τις κραυγές, μια εικόνα Βαβέλ. Το βιβλίο δίνει ένα νέο λεξιλόγιο, νέο αλφάβητο, μια κοινή γλώσσα, αυτόχθονη και αυθεντική. Χωρίς αυτήν δεν μπορούν να υπάρξουν υγιείς πολιτικές μορφές και εκφράσεις διάρκειας.
Διαλύονται ή συνυπάρχουν σε συνθήκες πνευματικής οκνηρίας, επιπολαιότητας, υπανάπτυκτων κραυγών. Βαρβαρότητα τα έλεγαν οι αρχαίοι και διαχωρίζονταν πολιτισμικά από τους άλλους. Η απουσία της Πόλις.
Όσον αφορά την «προφητεία» του 1996. Πρέπει να ομολογήσω ότι και εγώ κλονίζομαι παρακολουθώντας την ομιλία του 1996. Δυστυχώς δεν με άκουσαν. Δεν με ακούσατε. Πολύ περισσότερο όμως μπαίνω σε κρίση για την σχέση μεταφυσικής και ορθού λόγου διαβάζοντας το κείμενο της τελικής αποχώρησης μου από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. το 1999 που περιλαμβάνεται στο βιβλίο. Είναι ένα ζήτημα λυμένο ιστορικά. Ο ορθός λόγος οδηγεί στην Θέαση.
Το βιβλίο είναι πέρασμα στον Ορθό Λόγο. Γιατί ακόμη επιβιώνουν, αιχμαλωτίζουν τους Έλληνες σε σωτηριολογικές εκδοχές της πολιτικής ή της πολιτικής ως απάτη, οι οπτασίες, οι επαρχιωτισμοί, οι φονταμενταλισμοί και εμποδίζουν την Νέα Ελληνική Αναγέννηση. Όμως τα υποκείμενα της Νέας Ελληνικής Αναγέννησης δια μέσου του Ορθού Λόγου παρουσιάζονται στο προσκήνιο της ιστορίας, της νέας πολιτικής. Με αυτούς συνομιλώ σε όλη την Ελλάδα. Είναι το γόνιμο και ελπιδοφόρο στοιχείο που προκαλεί η κρίση. Η απάντηση στην κρίση είναι ο Λόγος όχι το κλάμα, ούτε το νταηλίκι, ούτε η κουτοπονηριά και η μαγκιά.
Αυτά δεν αποτελούν χαρακτηριστικά της Ελληνικής Πολιτισμικής Κληρονομιάς και της Ελληνικής Ταυτότητας.





Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2012

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΝ



                     ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ 
                     (Μιλώντας στο Περιστέρι)


 
                     



        Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΑΝ


Η Ιστορία ξαναξεκινά από τις ιδέες που δικαιώθηκαν. Ούτε από το παλιό που μεταμορφώνεται όπως οι λύκοι, ούτε από ξαφνικούς πραματευτάδες.
Οι ιδέες που συγκρούσθηκαν με την παρακμή τόσο ως Λόγος όσο και ως πράξη, ως παράδειγμα μπορούν μα γονιμοποιήσουν, να κυοφορήσουν νέα μορφωτικά, δημιουργικά, παραγωγικά, νέα πολιτικά κινήματα. Το κάνουν ήδη.
Πολλοί νέοι άνθρωποι, νέοι μάστορες όπως τους ονομάζω, νέες γυναίκες μου λένε: Διαβάσαμε το βιβλίο «Αγροφιλία», το «Ελληνική Ποιότητα και Ανάπτυξη», σας ακούσαμε σε μια ομιλία σας και δημιουργήσαμε την Επιχείρηση μας. Πολιτική Ένταξη σημαίνει ένταξη σε ένα χώρο ιδανικών, αξιών, απελευθερωτικού σχεδίου.
Νέα πολιτική ένταξη χωρίς νέα παιδεία, νέες δημιουργικές ιδέες είναι πρόσκληση συμμετοχής σε μια νέα ληστρική μαφιόζικη ομάδα όχι σε πολιτική ομάδα. Αυτές τις εκφυλιστικές μορφές των σωτήρων απατεώνων πλήρωσε η χώρα, αυτές πληρώνει και αυτές επαναπροτείνονται από τα υπολείμματα του αριστεροδεξιού παλιού.
Οι παθολογίες δεν εντοπίζονται μόνο στο Κράτος. Είναι και στην Κοινωνία. Οι τυχαίες συμπολιτεύσεις, και αντιπολιτεύσεις προϊόντα μίας μπλοκαρισμένης δημοκρατίας, ανακυκλώνουν το παλιό, επαναπροτείνουν το παρελθόν, την ψεύτικη συνείδηση. Δεν έχουν σχέση με το αυθεντικό Εθνικό και Κοινωνικό γίγνεσθαι. Χρειάζεται μια νέα ιστορικού τύπου οπτική για το μέλλον μας, για τον ρόλο της χώρας, για τον βίο μας, μια νέα πολιτική παράδοση.
Η δική μου διανοητική συμβολή αυτή η Εξάβιβλος, προϊόν της τεσσαρακονταετούς σύγκρουσης με το μεταπολιτευτικό δεξιοαριστερό τέρας, αποτελεί μια μεγάλη συμβολή στην ανάκτηση της φωνής μας. Δύναμη Ενέργειας, μορφωτικό και πολιτικό κεφάλαιο για την διαδρομή μας στον νέο ιστορικό κύκλο.




Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012.



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ Ο ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ


-->


 ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ 
Ο ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ
Τα Κείμενα:
1.Η ΑΛΛΗ ΧΑΜΕΝΗ ΜΑΧΗ
  ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
2.Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ-Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ 
ΑΦΩΝΙΑΣ
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣΗ  ,ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΤΙΣ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ.

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Η ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΑΥΓΕΣ “ΔΕΞΙΟΙ” ΚΑΙ “ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ” ΧΙΜΠΑΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΧΙΜΠΑΤΖΟΥΔΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ






ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας στο Ηράκλειο σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Οικονομικό Επιμελητήριο)

Η ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΚΡΑΥΓΕΣ

ΔΕΞΙΟΙ” ΚΑΙ “ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ” ΧΙΜΠΑΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΧΙΜΠΑΤΖΟΥΔΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ


Θα αναφερθώ σε Δώδεκα Σημεία – Δώδεκα Βήματα μια και είχαμε δώδεκα Θεούς και δώδεκα Αποστόλους. Θέλω να δώσω μια Πυξίδα. Έναν οδικό χάρτη που προεκτείνει την Μνήμη ως Σχέδιο, ως Πρόταση για το Σήμερα. Κάνει δηλαδή Πολιτική.
Από τις δεκαετίες του 80’, του 2000’ όπου όλοι «Δεξιοί» και «Αριστεροί» ήταν φανατικά Μνημονιακοί. Στο βάραθρο που οδήγησαν όλοι μαζί την χώρα. Την ανικανότητα τους να την βάλουν σε μια τροχιά επανασχεδιασμού και ανόρθωσις. Τα βήματα της ανόρθωσις και της αναγέννησης.
Ένα βήμα είναι αυτό της Ανάπτυξης. Ένα άλλο σημαντικό βήμα είναι αυτό των Επενδύσεων.
Όσο και καλή διάθεση να έχει κανείς, δεν πείθεται ότι αυτοί οι άνθρωποι που βρέθηκαν μέσα από διαφόρων τύπων διαδρομές να είναι εγκατεστημένοι στους θεσμούς της Συμπολίτευσης και της Αντιπολίτευσης, έχουν μια οικειότητα με αυτά τα ζητήματα. Έχουν μια Αναπτυξιακή, Επενδυτική Παιδεία και επόμενα πολιτική εξυπνάδα που είναι το κυρίαρχο, να τα διαχειρισθούν.
Το να επαναλαμβάνεις μονότονα, ως δεξιός και αριστερός Κακόφωνος ψάλτης, την λέξη Ανάπτυξη δεν είναι χαρακτηριστικό της Εκκλησίας, πολύ περισσότερο της Πόλις και της Εκκλησίας του Δήμου.
Επί χρόνια κάνουν Λιτανείες για τις επενδύσεις που έρχονται, που θα έρθουν, για να έρθουν, από την Αμερική, την Αραβία και δεν έρχονται. Θα έρθουν Σεΐχηδες, ήρθε ο Κλίντον, έρχεται ο Φούχτελ. Εικόνα μπανανίας. Αυτό ήταν το μεταπολιτευτικό επίτευγμα τους, το ουσιαστικό όραμα τους.
Ποιος από την αποκαλούμενη δεξιά και αριστερά – τους είδατε προχθές στην Βουλή – σας δίνει την εικόνα ανθρώπου που μπορεί να χειριστεί ζητήματα ανάπτυξης και Επενδύσεων, είναι εντός θέματος.
Η Χώρα θέλει Δέκα μεγάλα Αναπτυξιακά Σχέδια στα οποία θα κληθούν να Επενδύσουν τόσο Έλληνες όσο και Ξένοι. Θα αναφερθώ σε ένα ή δυο από αυτά.
Όταν ως Κυβέρνηση ακόμη και ως αντιπολίτευση έχεις την ικανότητα να προβάλεις μια δυναμική χώρα για τα επόμενα δέκα χρόνια, θα έρθουν να επενδύσουν. Από το 1985 έβαλα το ζήτημα των Λιμανιών, των Συνδιασμένων μεταφορών, τον ρόλο της Ελλάδας. Δέστε τα βιβλία μου. Μετά τον Σημίτη, τον Γιωργάκη έχουμε τον Σαμαρά και τον Τσίπρα που συλλαβίζουν. Άκουγα προχθές συλλαβισμούς που προκαλούν θλίψη για τα τραίνα και τα πλοία. Υποβαθμίζουν, απονευρώνουν, αποδυναμώνουν, ευτελίζουν την σφαίρα του Κράτους, την Δημόσια σφαίρα, την ένοια και το κύρος της Πολιτικής και της Διακυβέρνησης. Προσβάλουν την Ελλάδα.
Η Κοινωνία έχει κουραστεί από αυτό το κακιστοκρατικό θέατρο, κατανεμημένο σε ρόλους εικονικής συμπολίτευσης και εικονικής αντιπολίτευσης.


Έχει κουραστεί από έναν κόσμο του παρελθόντος, της στασιμότητας, της κραυγαλέας ανεπάρκειας. Μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη και όχι μόνον. Η κραυγαλέα ανεπάρκεια τους μεταβάλει την πολιτική σε κραυγές μέχρι και μαγκιά, όταν η πολιτική είναι Ευγένεια, Ανάλυση, είναι Λόγος.
Είναι στα ζητήματα του Λόγου, ενός αυθεντικού λόγου, ενός Ελληνικού Λόγου, εξ ου και το «Ελληνική Πολιτική Παιδεία», η αφετηρία, οι πηγές, τα εφόδια της ανάπτυξης της χώρας, της οικονομίας, της παραγωγής, της Λύτρωσης της από το μαρτύριο του Σίσυφου, από το χρέος.
Δεξιοί και Αριστεροί Επαρχιώτες, Χιμπατζήδες και Χιμπατζούδες δεν μπορούν να παράγουν.







Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012







Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου ώρα 19.30


540 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΙΟΥ

Ομιλία του Μιχάλη Χαραλαμπίδη στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Δήμου Περιστερίου

Το εξώφυλλο του βιβλίου αποτελεί μέρος του πίνακα το Γκοτζόλλι που βρίσκεται στο palazzo mediciriccardi στην Φλωρεντία. Σύμφωνα με τον Σαλβατόρε Σέτης και την Σύλβια Ρόνκει τα δέματα που απεικονίζονται επάνω στα άλογα και τις καμήλες συμβολίζουν τα βιβλία που φεύγουν από την Ελλάδα και την Μικρά Ασία με την εισβολή των Οθωμανών. Τα βιβλία αυτά έσωσε ο Βησσαρίων Ο Τραπεζούντιος και τα παρέδωσε στην πόλη της Βενετίας «για να βρουν μια μέρα οι Έλληνες την φωνή τους», όπως είπε.
Από αυτά άρχισαν λίγες δεκαετίες μετά οι πρώτες εκδόσεις των Κλασικών.


Δευτέρα 19 Νοεμβρίου ώρα 19.30
Θέατρο Νέου Δημαρχείου Περιστερίου
οδός Καραθεοδωρή & Εθνικής Αντιστάσεως



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Παρασκευή, 9 Νοεμβρίου 2012

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου & ώρα 18:30 Ελληνική Οικονομία : ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ



ΙΔ΄ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Ελληνική Οικονομία : ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ
Τετάρτη 14 Νοεμβρίου & ώρα 18:30
Αίθουσα «Καστελάκη» Επιμελητηρίου Ηρακλείου
Κορωναίου 9 – Ηράκλειο 
Συμμετέχουν :

Λυγερός Σταύρος : Δημοσιογράφος.
Μασουράκης Μιχάλης :Διευθυντής Οικονομικών ΜελετώνAlphaBank 
Πετράκης Παναγιώτης :Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Χαραλαμπίδης Μιχάλης: Πολιτικός Επιστήμονας – Κοινωνιολόγος.
 Διοργάνωση: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

 

Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Με Αφορμή τον θάνατο του Μητροπολίτη Μαρωνείας κ. Δαμασκηνού


-->
                            Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Με Αφορμή τον θάνατο του Μητροπολίτη Μαρωνείας κ. Δαμασκηνού.


Άξιος συναθλητής του μεγάλου Ελληνικού και Ευρωπαϊκού οράματος δημιουργίας μιας νέας Πόλης της Ρωμανίας που άρχισε με την θεμελίωση του ναού του Αγίου Ευγενίου .
Ανακτώντας και συνεχίζοντας μια Ελληνική παράδοση χιλιετηρίδων που θεωρούσε την δημιουργία μιας Πόλης το πέρασμα από το Χάος στον Κόσμο, Ιεροποίηση αντί Κακοποίηση του Τοπίου.
Ένα σχέδιο που ψήφισε η μεγαλύτερη παρουσιασθείσα ιστορικά πλειοψηφία στο Ελληνικό κοινοβούλιο, εκτός από μια ομάδα πλεγματικών και όχι μόνον υποκειμένων και ακύρωσε ένας ανάξιος, πολύ μικρός άνθρωπος στην μη – Αθήνα . 




Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Δευτέρα, 5 Νοεμβρίου 2012

Πολιτικός Αναλφαβητισμός και ΔεξιοΑριστερός Ταλιμπανισμός (Από την ομιλία του στην Άρτα)


-->
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Πολιτικός Αναλφαβητισμός και ΔεξιοΑριστερός Ταλιμπανισμός
(Από την ομιλία του στην Άρτα)


Είναι έκφραση της θέλησης εξόδου από τον συντηρητισμό, την διανοητική τεμπελιά και στασιμότητα η οργάνωση αυτής της συζήτησης με αυτό το θέμα. «Πόλις και Ύπαιθρος στην Ελλάδα στον νέο αιώνα». Είναι μια συζήτηση για την Ανάπτυξη. Καμία καριερίστικη γραφειοκρατία «δεξιά και ¨»αριστερά», «συμπολιτευόμενη» και «αντιπολιτευόμενη» δεν μπορεί να ανοίξει αυτόν τον δημόσιο διάλογο. Ούτε τα νέα παράγωγα τους που τα έσπρωξαν, τα συνώστησαν συγκυριακά αλλά προσχεδιασμένα στο Κοινοβούλιο. Επιμένουν να ανακυκλώνονται στην συζήτηση για τα spreds.
Πρόκειται για ένα κόσμο ανεπαρκή διανοητικά, αδύνατο αναλυτικά, ένα πολιτικό προσωπικό πολιτικά αναλφάβητο. Είναι όμως πολύ ενοχλητικός ο συντηρητισμός, η υποκρισία, η ανοχή και προστασία αυτού του πολύ ορατού πλέον πολιτικού αναλφαβητισμού. Ένα πολιτικό, τρόπος του λέγειν, προσωπικό αυτού του τύπου δεν μπορεί να βγάλει την χώρα από την χρηματιστική ομηρία. Επί πλέον αυτές οι πολιτικές ομάδες και τα πρόσωπα δεν μπορούν να οικοδομήσουν νέους πολιτικούς πρωταγωνιστές, πολιτικά κινήματα, εκφραστές μιας σύγχρονης πολιτικής και αναπτυξιακής παιδείας. Προϋπόθεση της οικοδόμησης ενός πολιτικού κινήματος είναι η μορφωτική οικοδόμηση του. Η άλλη εκδοχή είναι αυτή της απάτης ή της κατασκευής ενός μηχανισμού εξυπηρέτησης Εξωθεσμικών και ΕξωΕλλαδικών συμφερόντων. Αυτοί που επεβλήθηκαν στον Δημόσιο Βίο.
Μια άλλη έκφραση συντηρητισμού, ένα Εθνικό Ταμπού θα έλεγα, είναι ο συμβιβασμός, η ανοχή της εικονικής υποκριτικής διάκρισης δεξιάς και αριστεράς όταν το κοινό αίσθημα είναι, ότι έμοιαζαν και μοιάζουν πολύ. Όπως η Pepsi και η Cola. Αυτή είναι η θεμελιώδης προσέγγιση του βιβλίου μου. Για την απαλλαγή της Κοινωνίας από αυτά τα ταμπού και την απελευθέρωση της σκέψης πρότεινα το εξής
θέμα στους Φοιτητές ενός Πανεπιστημίου που θέλουν μια συνομιλία μαζί μου: «ομοιότητες ανάμεσα στην μεταπολιτευτική δεξιά και την μεταπολιτευτική αριστερά». Απουσιάζει από το Πανεπιστήμιο, τόσο στην Φοιτητική όσο και την Ακαδημαϊκή Κοινότητα η ελεύθερη κριτική σκέψη.
Δεκαετίες πριν έλεγχαν την χώρα μας με τα τανκ, τώρα την ελέγχουν με νέες μεθόδους. Δεν υπάρχει απελευθερωτικός δρόμος χωρίς την απαλλαγή από τον δεξιοαριστερό Ταλιμπανισμό που κρατά αιχμάλωτη την χώρα και επαναπροτείνεται ως μεθοδολογία, ως σύστημα ελέγχου της στον νέο κύκλο.



Δευτέρα 05 Νοεμβρίου 2012.



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη


 
-->
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

ΠΕΡΙ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
(Απάντηση σε ερώτηση κατά την ομιλία στην Άρτα)

Ένα μέρος του βιβλίου μου «Ελληνική Πολιτική Παιδεία – Η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη» αναφέρεται στην παιδεία διακυβέρνησης όλου του συμπολιτευόμενου και αντιπολιτευόμενου πολιτικού ουράνιου τόξου. Είναι επίσης εμφανής η κριτική μου για αυτό προς το πολιτικό προσωπικό του ΣΥΡΙΖΑ – Ε.Κ.Μ.. Θα παρατηρήσατε ότι πριν Αλέκτωρ Λαλήσει, μόλις κυκλοφόρησε το βιβλίο, είχαμε μια ακόμη επιβεβαίωση αυτών που αναφέρω με τα περί «τελειομανίας». Επαναλαμβάνω η χώρα έχει ανάγκη πολιτικής, διανοητικής επάρκειας και σοβαρότητας. Η απουσία της μας οδήγησε στην χρηματιστική αιχμαλωσία. Με αυτήν – με πρώτο τον υιό - συμμάχησαν τα γεράκια όπως γράφω.


Δευτέρα 05 Νοεμβρίου 2012.



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη