Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2013

ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΕΥΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΕΧΑΓΙΑ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΕΥΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΕΧΑΓΙΑ

Ήταν δύο την περίοδο της Δικτατορίας οι απελευθερωτές μου από το τότε καθεστώς. Ο ένας από οικογένεια Ιταλών της Πάτρας που μετά τον πόλεμο βρέθηκαν στο Μπάρι. Ο δεύτερος ήταν ο Bellino Riccardo από το Τορίνο. Με την δική του ταυτότητα δραπέτευσα από την Κέρκυρα. Ο πρώτος μου έφερε το χαρτί της εισόδου του στην Ελλάδα χρήσιμο για την δική μου έξοδο.
Ο Δημήτρης Κεγαχιάς ήταν ο απελευθερωτής μου από την Μεταπολιτευτική ΠεντακόΜονοκομματική και Τηλεκρατική δημοκρατία που δεν ήταν δημοκρατία.
Χάριν σε αυτόν βγήκα από την νέα καθεστωτική Φυλακή. Εκατομμύρια νέοι άνθρωποι έμαθαν την πολιτική ύπαρξη μου. Ο μεταπολιτευτικός ολοκληρωτισμός γελοιοποιήθηκε.
Όταν οι επισκέψεις στο blog του με το γνωστό απόσπασμα της ομιλίας μου του 1996, έφθασαν μετά από λίγες ημέρες τις 100 χιλιάδες, μου τηλεφώνησε. Με την χαρακτηριστική του σεμνότητα και ευγένεια μου είπε: «Εγώ είμαι αυτός που ανέδειξα στο Διαδίκτυο την ομιλία σας». Ήταν ένας Δημοκράτης, Αθλητής της Πόλης, ήταν ενάντια στις σύγχρονες Τυραννίες. Μιλούσαμε σποραδικά. Συναντηθήκαμε σε κάποιες ομιλίες μου. Τις τελευταίες ημέρες σκεφτόμουν να επικοινωνήσω μαζί του.
Ο Δημήτρης Κεχαγιάς έφυγε στα 41 του ξαφνικά από αυτήν την ζωή.
Η αδιόριστη Φιλόλογος γυναίκα του και τα τέσσερα μικρά παιδάκια τους πρέπει να γνωρίσουν την δική μας ανθρώπινη ζεστασιά.
Ο Αριθμός λογαριασμού στο όνομα του Δημήτρη και της γυναίκας του στην Εθνική Τράπεζα είναι: 29074695866


Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΜΑΣ ΜΝΗΜΗΣ
ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ

ΑΝΤΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ






Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013




Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

Από την ομιλία του στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης στην Πάτρα Η ΧΩΡΑ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΩΣ




ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Από την ομιλία του στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης στην Πάτρα

Η ΧΩΡΑ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΩΣ

Στην συζήτηση της Γερμανίας είχα ακόμη μια επιβεβαίωση του πόσο πολύ χρήσιμος αλλά και ηγεμονικός ηθικά, διανοητικά και πολιτικά μπορεί να είναι ένας νέος αληθινός Ελληνικός Πολιτικός Λόγος. Πόσους ειλικρινείς συνομιλητές για την οικοδόμηση μίας άλλης Ευρώπης μπορεί να έχει. Οι Εγχώριες όμως συμπολιτεύσεις και αντιπολιτεύσεις δεν μπορούν να το κάνουν. Δεν το έκαναν επί δεκαετίες, πόσο μάλλον τώρα που διανύουν το τελευταίο στάδιο του εκφυλισμού τους. Η χώρα στερούνταν και στερείται αντιπροσώπευσης στην Ευρώπη. Τα διαλυμένα ένοχα ΔεξιοΑριστερά υπολείμματα της μεταπολίτευσης δεν μπορούν να αναπτύξουν μια συζήτηση και πολιτική στο εσωτερικό της χώρας, πόσο μάλλον εκτός αυτής. Η εικόνα τους στις εκτός χώρας συναντήσεις είναι θλιβερή έως κωμική. Περιοδεύοντες Μασκότ ή παρίες. Σε μια σοβαρή χώρα θα είχε επέμβει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ή ο Πρόεδρος των Βιομηχάνων ή της Γ.Σ.Ε.Ε..
Μια Ελληνίδα μου είπε «Μιχάλη μας κάνεις υπερήφανους». Αυτό όμως δεν αρκεί.
Ο Ελληνισμός της Διασποράς αποδεκατισμένος από τα δεξιοαριστερά τοξικά μεταπολιτευτικά μορφώματα οφείλει να αναζωογονηθεί να βρει την αυτοκίνηση του. Να ανακτήσει τις δυναμικές και τις δυνατότητες της δεκαετίας του 70’. Δεν είναι όμως εκεί τα πρότυπα της Αναγέννησης του. Είναι στις Κοινότητες της Διασποράς του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα. Από την Βουδαπέστη και την Οδησσό έως την Μασσαλία και την Αλεξάνδρεια.


ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ ΟΧΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ


Επιδιώκουν με αδιαφανείς μη πολιτικές διαδικασίες, στο σκότος, να επιβάλλουν την ανακύκλωση του παλιού. Ένα είδος Λίφτινγκ των μεταπολιτευτικών υπολειμμάτων που τα ονομάζουν πολιτικά κόμματα. Αν χρησιμοποιήσουμε τους όρους του Γκράμσι θα μιλήσουμε για πολιτικό μεταμορφισμό, πολιτικάντικο. Το παλιό που ντύνεται νέο. Έβαλε ο Μανωλιός... Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η σύγχρονη Επιστήμη το ονομάζει η «πολιτική ως απάτη». Μιλώ στο βιβλίο «Από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. στο ΚΚΚΑΣΟΡ» για αυτήν την σχολή. Ιδρυτές ο Σημίτης και ο Γιωργάκης. Τώρα προβάλλονται κουτοπόνηρα, χωρίτικα εκ του χωρίτης, οι συνεχιστές της. Που οδηγεί αυτή η επιχείρηση στο τέλος του νέου κύκλου. Στο ΔΝΤ2 και σε νέα Kardak όπως λένε στο ΣΥΡΙΖΑ.
Ποια είναι η δική μου προσδοκία, πρόταση, ο σχεδιασμός, ο στόχος. Μια νέα Πολιτική Παλιγγενεσία. Την αναλύω, την προτείνω στο βιβλίο μου «Ελληνική Πολιτική Παιδεία. Η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη». Αυτό έλειψε, αυτό απουσιάζει, αυτό πρέπει να κατακτήσουμε.
Η πρόταση μου αναπτύσσεται στο πεδίο της Αγοράς όπως η σημερινή της Πάτρας. Το πεδίο του Φωτός. Δεν ταιριάζουν τα σκοτάδια στους Έλληνες.





Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

Ποια είναι η σύγκρουση στα Πανεπιστήμια και στα Σχολεία; Αυτή ανάμεσα στον Λόγο και τα «δεξιοαριστερά» συλλαβιζόμενα – παπαγαλιζόμενα παραμυθάκια. Ανάμεσα στο Λόγο, την Επιστήμη και την Διανοητική Αναπηρία. Ανάμεσα στο Φως και στο σκοτάδι.
Οι παθολογίες της κομματικής διανοητικής αναπηρίας μεταφέρθηκαν στα σχολεία. Σε αυτόν το κακότοπο είναι επόμενο να αναπτύσσονται και διάφορα είδη μαφιών και εμπόρων.
Ποιο Φοιτητικό κίνημα; Αστειότητες, Παρακμή. Η παρακμή των «Κομματικών» γραφείων και της τηλεκρατίας στα σχολεία. Αυτό είναι το ιστορικό υποπροϊόν της μεταπολίτευσης.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΚΕΝΤΡΟ ΟΥΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ


Η πολιτική επιστήμη δεν διακρίνει εκείνα τα στοιχεία που επιτρέπουν να μιλήσει κανείς με όρους Κέντρου ή Αριστεράς. Ένα μάτσο καριερίστες - στο βιβλίο μου χρησιμοποιώ περισσότερο επιστημονικούς όρους του ίδιου Κ. Μαρξ – που συντηρούνται, κινούνται εδώ και χρόνια ανάμεσα στο κράτος, τα λόμπι, τα Μ.Μ.Ε., δεν είναι ούτε κέντρο ούτε αριστερά ούτε καν πολιτικές κατηγορίες. Όσο για τις νέες μεταμορφώσεις τους, “ενοποιήσεις”, τους νέους αρραβώνες – βλέπουμε και θα δούμε πολλούς – τον ένα από αυτούς τον έδωσα εδώ και καιρό το υπαρκτό αληθινό του όνομα, ΚΚΚΑΣΟΡ. Είναι ένα αντιπροσωπευτικό για αυτήν την κεντροαριστερά παρωδία όνομα. Έχουν τόσα κοινά, τόσες κοινές αντιαξίες.


ΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΑΣ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΝΕΚΟΥ ΟΧΙ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ

Το να προσκυνάς τον Κεμάλ, μετά να δίνεις εντολές να γραφούν και να τυπωθούν βιβλία του “συνωστίζονταν στην Σμύρνη” είναι η συνέχεια της παράδοσης του Νενέκου και όχι του Θ. Κολοκοτρώνη, του γιου του Γενναίου Κολοκοτρώνη και του Πλαπούτα. Όταν το 1988 ο Ανδρέας Παπανδρέου επέστρεψε από το Νταβός όπου μπήκε το θέμα των βιβλίων της ιστορίας και συνεδρίασε η Κεντρική Επιτροπή του ΠΑ.ΣΟ.Κ., μετά από μια ισχυρή κριτική, του είπα μια και ήταν Πελλοπονήσιος. “Άλλο ο Κολοκοτρώνης Πρόεδρε και άλλο ο Δράμαλης”. Όχι μόνο σταμάτησε την τερατογονία των φασιστικών βιβλίων αλλά το 1994 το Ελληνικό Κοινοβούλιο Αναγνώρισε την 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων. Μία απόφαση μεγάλης σημασίας. Η Τερατογονία επανήλθε με τον Υιό. Το ΚΚΚΑΣΟΡ όπως το ονομάζω.









ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ ΚΑΤΙΔΗ ΩΣ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛΟΦΑΣΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ

Επιδίωξαν να χρησιμοποιήσουν τον ποδοσφαιριστή Κατίδη ως πλυντήριο του χρόνιου Θεσμικού. Δομικού, Ιδεολογικού, Πολιτικού Κεμαλοφασισμού τους. Όλο αυτό το μεταπολιτευτικό Κεμαλοφασιστικό μέτωπο. Από την ΔΗΜΑΡ, το ΚΚΚΑΣΟΡ, το ΣΥΡΙΖΑ, την ΝεοΕθνικόφρονα χρόνια Κεμαλολαγνία της Ν.Δ.. Στα βιβλία μου αναλύω αυτές τις συμπλεύσεις και συγγένειες.
Ο Κατίδης όμως είναι μια θλιβερή, τραγική έκφραση της μεγάλης Ποντιακής Τραγωδίας που έχει ως αφετηρία τον Κεμαλισμό και ως συνέχεια τον Σταλινισμό και τον Ναζισμό. Όπως έχουν δείξει επιστημονικές έρευνες πολλές φορές τα θύματα θαυμάζουν τους θύτες τους. Αυτό παρατηρεί κανείς σε όλους τους λαούς που έχουν υποστεί ολοκαυτώματα. Ειδικά σε λαούς που έχουν στερηθεί για λόγους γεωπολιτικούς το δικαίωμα στην Μνήμη. Αυτή είναι η περίπτωση των Ελλήνων.
Τι σχέση όμως με αυτούς τους προβληματισμούς, τις αναλύσεις, πολύ περισσότερο τις ανθρωπιστικές ευαισθησίες μπορούν να έχουν οι «δεξιό – Αριστεροί» Κεμαλοφασίστες της μεταπολίτευσης. Οι Κεμαλολάγνοι που τελευταίως μεταβλήθηκαν σε νεοθωμανολάγνους, οι καπό της μνήμης μας, δεν μπορούν να μιλούν για ανθρώπινες αξίες. Γιατί δεν έχουν αξίες. Ούτε ο Κατίδης αλλά ούτε ο Δελμούζος, ο Παπαναστασίου, ο Γληνός, ο Σαράφης, ο Πασαλίδης, ούτε η Γυάρος θα γίνουν Πλυντήριο των Κεμαλοφασιστικών μεταπολιτευτικών Εγκλημάτων τους. Πολλές φορές αργυρώνητων που είναι πολλά. Τα αναλύω στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία».




Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΙΟΝΙΑ

Η πρόταση μου για την Γαστρονομική Εγνατία συνεχίζεται, συναντιέται με την Γαστρονομική Ιόνια. Μπορούμε εδώ στην Πλατεία Γεωργίου που μπορεί να γίνει όμορφη, σε μια Πάτρα που μπορεί να ξαναγίνει Όμορφη Πόλη να οργανώσουμε την συνάντηση και έκθεση όλων των τυπικών προίοντων του Ιονίου. Από το Έλαιον και την Ελιά της Μεσσηνίας, τα τυριά και τα Αυγοτάραχα της Αιτωλοακαρνανίας έως τα κρασιά της Κέρκυρας των Ιονίων και τις Μορφές Γάλακτος της Ηπείρου. Όλοι όμως οι φίλοι αυτών των ιδεών στο διαδίκτυο, αυτού του στυλ δεν μπορούν να μένουν σε ένα θαυμασμό ή σχολιασμό ή στην απλή αναπαραγωγή αυτών των ιδεών. Οι ιδέες είναι υλικά οικοδόμησης. Εικονικής πρώτα φυσικής μετά. Να χτίσουμε λοιπόν την Γαστρονομική Ιόνια.





Τρίτη 26 Μαρτίου 2013




Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013

Τετάρτη 20 Μαρτίου ώρα 19.30 Μέγαρο λόγου και Τέχνης Πλατεία Γεωργίου Πάτρα

Τετάρτη 20 Μαρτίου ώρα 19.30
Μέγαρο λόγου και Τέχνης Πλατεία Γεωργίου Πάτρα
Η Ιστορία Ξεκινά Από τις Ιδέες που Δικαιώθηκαν
Για Μια Νέα Πολιτική και Αναπτυξιακή Παιδεία
Διοργάνωση Αγωνιστικό Φοιτητικό Ρεύμα
Πρωτοβουλία Πολιτών Πάτρας

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ


 

                            
                               ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Από την ομιλία του στα Ιωάννινα)

                            ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ
                                              ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ


Χρόνια πριν μιλώντας με νέους ανθρώπους, νομίζω στην Νάουσα είπα το εξής: Καλό το διαδίκτυο αλλά θέλει και λίγο Μοσχοφίλερο ή Μαυροτράγανο. Συμπόσιο δηλαδή. Πάντοτε στους Αρχαίους επιστρέφουμε. Την ιστοσελίδα μου την ονομάζω Πόλις – Αγορά. Είναι σαφές ότι εκφράζει μια αντίληψη, μια στρατηγική. Είναι ένα μήνυμα.
Η εικονική Αγορά όμως πρέπει να γίνει φυσική Αγορά.
Με αφορμή την πρόταση μου για την Γαστρονομική Εγνατία θα έλεγα να την δημιουργήσουμε ηλεκτρονικά, εικονικά και στο επόμενο στάδιο Φυσικά. Όπως το 2003 και το 2004 στην Πλατεία Αριστοτέλους. Μπορεί να γίνει διαδοχικά στα Ιωάννινα, στην Αιανή, στις Αιγές, στην Καβάλα, την Ξάνθη, την Αλεξανδρούπολη. Εκ νέου στην Θεσσαλονίκη. Όπου υπάρχει η θέληση, η χαρά, το πάθος της δημιουργίας. Είναι μεγάλος ο αριθμός των νέων ανθρώπων, ορισμένοι είναι Φοιτητές, άλλοι Επιστήμονες, άλλοι Παραγωγοί που συνομιλούν με αυτές τις δημιουργικές και γόνιμες ιδέες.
Πίσω από την έννοια της δημιουργίας υπάρχει μια Θεωρία, μια Στρατηγική, μια Αντίληψη, ένα Πρότυπο, ένα Στυλ. Αυτοί μπορούν να χτίσουν την Γαστρονομική Εγνατία.
Το κλάμα, ο οδυρμός, η μοιρολατρία, ο μιμητισμός, η τυφλή και καταστροφική διαμαρτυρία δεν είναι χαρακτηριστικό των Δυναμικών Κοινωνιών.





Τρίτη 12 Μαρτίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Ομιλία ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ Με την Συμμετοχή εκπροσώπων των Γερμανικών κομμάτων




Σαββάτο 16 Μαρτίου
Ομιλία ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ στη ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Με την Συμμετοχή εκπροσώπων των Γερμανικών κομμάτων

Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

ΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΑΝ: Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ – Ο ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ – Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ – Ο ΙΩΝ. ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ Ο ΠΙΚΙΩΝΗΣ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ














ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

ΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΑΝ: Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ – Ο ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ – Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ – Ο ΙΩΝ. ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Ο ΠΙΚΙΩΝΗΣ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ

Είναι σαφές για πολλούς λόγους ότι οι Καναδοί, οι Καναδοί χρυσοθήρες δεν έχουν για πολλούς λόγους αίσθηση της έννοιας του Τόπου.
Δεν έχουν όμως αίσθηση της ιστορίας, του τόπου και των σύγχρονων δυναμικών του Ελληνισμού οι σημερινοί ένοικοι των Θεσμών συμπολιτευόμενοι και αντιπολιτευόμενοι.
Αυτό λέει το βιογραφικό τους. Το ιστορικό, το πολιτικό, το πανεπιστημιακό. Τα φτωχά μορφωτικά και επομένως ηθικά εφόδια τους.
Το ζήτημα όμως δεν εξαντλείται στην διαμαρτυρία, στο να λες όχι. Είναι το τι προτείνεις, τι πρωτοβουλίες αναπτύσσεις, τι συνασπισμούς για να το πετύχεις.
Η ευημερία στην Θράκη μπορεί να εξασφαλισθεί διαμέσου των δρόμων, των σχεδίων, των πρωτοβουλιών που ανέδειξα εδώ και τρις δεκαετίες. Μπορούσε η Θράκη να είναι Παγκόσμιο παράδειγμα Ποιότητας – Ανάπτυξης. Μέχρι και η ομάδα των πράσινων Πεχλιβάνηδων της Άγκυρας και της Ισταμπούλ θέλουν να τις μιμηθούν κακοποιώντας τες.
Εδώ τις ψήφισε το Κοινοβούλιο με την μεγαλύτερη πλειοψηφία που συγκέντρωσε ποτέ μια πρόταση Νόμου. Δεν τις ψήφισαν δύο ομάδες σκοταδιστών. Μικροί άνθρωποι στην μη Αθήνα τις ακύρωσαν. Μικροί, φτωχοί άνθρωποι, υφιστάμενοι ιδιώτες, παρά δημόσια πρόσωπα δεν υπερασπίσθηκαν τον Τόπο τους και τις σύγχρονες δυναμικές του στην Θράκη. Το ότι «η Ιστορία και η Γεωγραφία είναι μαζί μας» όπως είπα πρώτη φορά το 1985. Αυτοί απλά το επαναλαμβάνουν πολιτικάντικα. Τους προειδοποίησα για τα επερχόμενα κακά. Αργά σκέφθηκαν την Θράκη και τις νέες γενιές. Πολύ αργά και αν την σκέφθηκαν.
Ο Αληθινός Λόγος όπως έλεγαν οι Αρχαίοι δεν πεθαίνει. Από αυτόν τον Λόγο αρχίζει ένας σοβαρός σχεδιασμός για την ανάπτυξη και την ευημερία των κατοίκων της περιοχής. Είναι από τις καλύτερες Παγκοσμίως επεξεργασμένες προσπάθειες που συγκέντρωσαν Παγκόσμιο ενδιαφέρον. Είναι καταγεγραμμένες στην μνήμη των Πολιτών, στα βιβλία μου. Αντιπροσωπεύει την Αντίσταση αλλά κυρίως την υπέρβαση, την έξοδο από την βαρβαρότητα.
Ο πολυσύνθετος τοποφαγικός συνασπισμός που κατέστρεψε το ιερό τοπίο της Αττικής επελαύνει με μια νέα τοποφαγική εκστρατεία προς το τελικό χτύπημα των Ελληνικών Τόπων. Το προσπάθησαν λίγα χρόνια πριν στην Μεσσηνία. Σε ένα από τα ωραιότερα τοπία της Μεσογείου. Όταν με κάλεσαν στην Κορώνη τους είπα. «Εδώ ανάπτυξη σημαίνει Πεντάπολις και όχι κάρβουνο». Έτσι απομακρύνθηκαν τα τέρατα. Τώρα επελαύνουν ενάντια σε άλλους Ιερούς Τόπους. Όπως έκαναν ιστορικά αλλεπάλληλες ορδές βαρβάρων ενάντια στην Ελληνική γη. Είναι καταγραμμένες στην αληθινή μας ιστορία όχι στην ψεύτικη.
Τι θα έλεγαν σήμερα ο Γεώργιος Βιζυηνός, ο εκ Θράκης Τραπεζούντος και Αθηνών Χρύσανθος, η Πηνελόπη Δέλτα, ο Ίων. Δραγούμης;
Ο Δημήτρης Πικιώνης θα έλεγε « οι βάρβαροι δεν θα περάσουν». NO PASARAN.


Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη



Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013

Τετάρτη 20 Μαρτίου ώρα 19.30 Πάτρα

Τετάρτη 20 Μαρτίου ώρα 19.30
Μέγαρο λόγου και Τέχνης Πλατεία Γεωργίου Πάτρα
Η Ιστορία Ξεκινά Από τις Ιδέες που Δικαιώθηκαν
Για Μια Νέα Πολιτική και Αναπτυξιακή Παιδεία
Διοργάνωση Αγωνιστικό Φοιτητικό Ρεύμα
Πρωτοβουλία Πολιτών Πάτρας

Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

ΕΝΑ ΚΙΝΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΝΑ ΧΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ


ΕΝΑ ΚΙΝΗΜΑ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΝΑ ΧΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ
(Μετά τη ομιλία του στα Ιωάννινα)


Από την στιγμή που οι Τοπικοί και Περιφερειακοί θεσμοί, οι Ενώσεις και Επιμελητήρια, η Κεντρική Κυβέρνηση είναι ανίκανοι να κατασκευάσουν την Γαστρονομική Εγνατία, μπορούν να το κάνουν νέα κινήματα, νέων ανθρώπων, κινήματα Πολιτών και Δημιουργών. Από την Κέρκυρα, τα Ιόνια, την Ήπειρο, την Θεσσαλία, την Μακεδονία έως την Θράκη.
Έτσι θα ανακτήσουμε και την έννοια των Κινημάτων γιατί αυτή η λέξη κακοποιήθηκε και κακοποιείται από την ΑριστεροΔεξιά βλακεία αλλά και την έννοια του Κυβερνώ.
Σαράντα χρόνια μετά τη μεταπολίτευση είμαστε στο Άλφα - Βήτα με Αναλφάβητες Συμπολιτεύσεις και Αντιπολιτεύσεις.



Πέμπτη 07 Μαρτίου 2013

 

 



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τρίτη, 5 Μαρτίου 2013

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΩΔΩΝΗ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ - ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΚΑΡΝΑΓΙΑ – ΑΡΓΑΛΙΑ ΣΚΕΨΗΣ ΟΧΙ ΚΩΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ «ΣΟΦΩΝ» - «ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ»


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας στα Ιωάννινα)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΩΔΩΝΗ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ
Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ - ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΚΑΡΝΑΓΙΑ – ΑΡΓΑΛΙΑ ΣΚΕΨΗΣ
ΟΧΙ ΚΩΜΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ «ΣΟΦΩΝ» - «ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ»


Το 1981 είχα δύο επιλογές. Η μια να συνεχίσω τις σπουδές μου στα ζητήματα της ανάπτυξης ακολουθώντας έναν δρόμο Πανεπιστημιακό. Η σχέση με την Νότια και την Κεντρική Αμερική με βοηθούσε πολύ σε αυτό. Ο άλλος ήταν να επιστρέψω στην Ελλάδα όπου ανοίγονταν ιστορικού τύπου διαδικασίες μεγάλων δομικών μεταρρυθμίσεων που θα καθιστούσαν την χώρα πρωταγωνιστή. Αυτή ήταν η προσδοκία μου. Ακολούθησα τον δεύτερο δρόμο και δεν μετανιώνω για αυτό. Διαμέσου και αυτού του δρόμου παρ’ όλη την πολεμική που υπέστην διαμόρφωσα μια αναπτυξιακή θεωρία για τους Ελληνικούς Τόπους και τις Περιφέρειες, για το σύστημα Ελλάδα συνολικά. Εκτός από το πολιτικό πεδίο η συμβολή αυτή, το κεφάλαιο αυτό περιέχεται στα βιβλία μου.
Πρόκειται για συνέχεια και ολοκλήρωση της κληρονομιάς των Κ. Καραβίδα, του Παπαναστασίου, του Πικιώνη. Γύρω από αυτούς διαμορφώθηκε μια αυτόχθονη διήγηση της Ελλάδας. Σε άλλους χώρους είναι έντονος ο μορφωτικός επαρχιωτισμός. Για αυτούς τους λόγους ιδιαίτερα μετά το 1974 αποδείχθηκαν όχι μόνο άγονοι αλλά και καταστροφικοί για την Ελλάδα.
Την συνέχεια της δουλειάς του Καραβίδα, του Παπαναστασίου συμβολίζει η αφιέρωση σε αυτούς του βιβλίου «Αγροφιλία».
Δυστυχώς είναι περιορισμένα κα φτωχά τα τμήματα σπουδών στα εγχώρια Πανεπιστήμια που αφορούν την ανάπτυξη. Εύχομαι το Νέο Πολυτεχνείο με έδρα τα Ιωάννινα να αναπτύξει αυτούς τους τομείς. Με αφορμή τις προτάσεις μου για τις νέες πόλεις είχα πολύ πλούσιες και έξυπνες συνομιλίες με ανάλογα τμήματα στην Ιταλία και την Γερμανία. Εδώ είναι καθυστερημένοι, ανεπαρκείς, επομένως φοβικοί.
Δεν θα αναφερθώ στην αναπτυξιακή παιδεία του πολιτικού προσωπικού των κομμάτων μη κομμάτων, συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευομένων. Η αφωνία και ο αναλφαβητισμός τους είναι εκκωφαντικός. Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται με Ζάπεια ή με Σοφούς, επτά ή ένδεκα, όπως στο ποδόσφαιρο, που όριζε ο Σημίτης, ο ΣΥΡΙΖΑ προσφάτως.
Έχουμε ακόμη μια επιβεβαίωση της ομοιότητας αυτών των παρηκμασμένων γραφειοκρατιών της μεταπολίτευσης. Τελικά οι δεξιές και οι αριστερές νομενκλατούρες έχουν το ίδιο DNA. Θα τους συμβούλευα όμως να προσέχουν τις λέξεις. Ο Πλάτων έλεγε ότι σοφός είναι μόνο ο Θεός. Θα μπορούσαν λοιπόν, τόσο ο Σημίτης τότε, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, τις επιτροπές σοφών, να τις ονομάζουν Φιλοσόφων. Όπως λέει και ο Πλάτων. Εκτός εάν είναι Σοφοί. Σαράντα χρόνια όμως τώρα δεν είπαν κάτι σοφό, ούτε καν λογικό.
Οι δρόμοι για την διαμόρφωση αναγεννητικών σχεδίων περνούν από Βήματα διαλόγου και προτάσεων όπως το δικό σας σήμερα. Από Εργαστήρια, Αργαλιά, Αλώνια, Καρνάγια Σκέψης και νέας Πολιτικής Παιδείας.
Θα σας προτείνω ένα νέο επιστημονικό και πολιτικό αλφάβητο που θα μας καθιστά ικανούς ως άτομα, ως συλλογικότητες, ως θεσμούς να εφαρμόζουμε αναγεννητικές πολιτικές για την ύπαιθρο. Δυστυχώς το ανθρώπινο, το πολιτικό, το επιστημονικό κεφάλαιο των τοπικών και περιφερειακών θεσμών είναι φτωχό.
Σήμερα όμως αναδεικνύονται οι πρωταγωνιστές, τα υποκείμενα, οι συνομιλητές της Αναγέννησης της Υπαίθρου. Δεν υπήρχαν στον προηγούμενο κύκλο. Θα ήθελα πριν να μείνω σε ορισμένες προτάσεις.
Πρώτη. Επαναφορά της πρότασης μου για την «Γαστρονομική Εγνατία» την αναλύω στο βιβλίο μου «Ελληνική Ποιότητα και Ανάπτυξη». Την εφαρμόσαμε το 2004 στην Πλατεία Αριστοτέλους στην Θεσσαλονίκη. Μπορεί να γίνει στα Ιωάννινα.
Δεύτερη. Ο σχεδιασμός και η ανάδειξη της διαδρομής. «Από την Δωδώνη στον Όλυμπο». Είναι μεγάλος ο συμβολισμός, το κεφάλαιο της Δωδώνης. Είναι μεγάλη η οικονομία της Δωδώνης όπως της Επιδαύρου. Είναι κωμικές αλλά και κυνικές, βάρβαρου τύπου οι αναφορές στον Αλή Πασά. Επαναφέρουν κακές γενοκτονικές μνήμες. Μας θυμίζουν την πυραμίδα των κεφαλών των σφαγμένων Ελλήνων της Ηπείρου, της Θεσσαλίας, της Πίνδου στο κέντρο της πόλης σας από τον γιο του.
Μου θυμίζουν τον Μπουτάρη που θέλει να δημιουργήσει οικονομία με σύμβολο τον ρατσισμό, τον Κεμάλ. Διαβάστε το κείμενο μου για «το Συμβολικό Κεφάλαιο» στο νέο μου βιβλίο.
Ο Οθωμανισμός, ο νεοοθωμανισμός, ο Αλής δεν βοηθούν στην παραγωγή και στην πώληση των προϊόντων. Αυτό πληρώνουν οι Αργυροχρυσοχόοι των Ιωαννίνων. Δεν ακολούθησαν τον δρόμο του πατριώτη τους, του Βούλγαρη. Μιλώ στο ίδιο κείμενο για αυτά, στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία».
Τρίτη. Θα πρότεινα στους κτηνοτρόφους της περιοχής, στον Μιχάλη Τζίμα* που είναι εδώ, στους τοπικούς θεσμούς ένα έξυπνο τριήμερο εκδηλώσεων, εκθέσεων, συζητήσεων, γαστρονομίας με θέμα: «Μεταμορφώσεις του Γάλακτος». Μπορεί να γίνει και στην Κρήτη. Να ξεκινήσουμε από την Ήπειρο. Θα είμαι μαζί σας εκτός των άλλων γιατί είναι ιστορικού τύπου η σχέση μου με την Ήπειρο. Από εδώ διέφυγα 22 ετών στην Ιταλία την περίοδο της δικτατορίας.
Τέταρτη. Η Αναγέννηση ενός τόπου είναι ζήτημα ατμόσφαιρας, αισθητικής, συμβολισμού. Ας στηθεί λοιπόν ένα γλυπτό μίας Αίγας σε μια όμορφη Πλατεία των Ιωαννίνων. Σκεφτείτε αυτό που σας προτείνω.



*Κτηνοτρόφος, γραμματέας Συνδέσμου. Ελληνικής Κτηνοτροφίας .



Δευτέρα 04 Μαρτίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη