Τετάρτη, 29 Μαΐου 2013

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΙΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΕΙΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΙΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΕΙΣ

Ο νέος ιστορικός κύκλος θέλει διαφανείς, καθαρές και αυθεντικές ταυτότητες. Η Ελλάδα δεν αντέχει τις χειραγωγήσεις και τις ιδεολογίες που είναι ξένες με το Ελληνικό γίγνεσθαι και την Ελληνική Ταυτότητα. Η νέα πολιτική οφείλει να καθαρίσει αυτό το γκρίζο και ανήθικο τοπίο. Τόσο ο φιλοκεμαλισμός όσο και ο φιλοναζισμός είναι ξένοι με την Ελληνικότητα.
Δεν μπορείς να είσαι Αντιρατσιστής και Φιλοκεμαλικός ή Αντικεμαλικός και Φιλοναζιστής ή ανεκτικός προς αυτές τις δύο ιδεολογίες.
Σημαίνει ότι δεν δρας σε μια σφαίρα διαφάνειας, Αγοράς, της Πόλης όπως λέω. Σημαίνει ότι σε χειραγωγούν, είσαι ενεργούμενο γκρίζων μηχανισμών εντός και εκτός Ελλάδος. Αυτές οι φυλές είναι ορατές στο δημόσιο τοπίο.
Η Χρυσή Αυγή είναι προϊόν, δημιούργημα του αποτυχημένου δεξιοαριστερού μεταπολιτευτικού, «πολιτικού» λεγόμενου κόσμου. Του βαθέως συστήματος. Δεν θα υπήρχε η Χρυσή Αυγή αν δεν υπήρχαν αυτοί. Την χρησιμοποιούν σήμερα για να νομιμοποιηθούν μετά την πλήρη ηθική, πολιτική απονομιμοποιησή τους. Θέλουν να καθορίζονται ως δημοκράτες σε σχέση με την Χρυσή Αυγή. Δεκαετίες πριν το έκαναν σε σχέση με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Εκσυγχρονιστής ο Σημίτης, Αντιεκσυγχρονιστής ο Χριστόδουλος. Είναι όμως δημοκράτες σε σχέση με την Ελληνική Δημοκρατική Διαλεκτική, την Δημοκρατία στην Ελλάδα;
Η πραγματικότητα λέει όχι. Είναι αντιρατσιστές και ανθρωπιστές σε σχέση με τον Κεμαλισμό, τα θύματα του; Όχι είναι απάνθρωποι.
Η μια πλευρά θέλει να χρησιμοποιεί την άλλη ως πλυντήριο της αντιδημοκρατικότητας της. Είναι μια μέθοδος αυτοσυντήρησης τους.

Αποσιωπούν επίσης ή μάλλον θέλουν να περάσει στην λήθη το γεγονός ότι η Κεμαλολαγνία αποτέλεσε και αποτελεί ιδεολογία του επίσημου αριστεροδεξιού αθροίσματος της πολιτικής και των θεσμών του δορυφορικού Κράτους. Μιλώ στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία» για αυτό. Εκπαιδευτικοί θεσμοί, θεσμοί της εξωτερικής πολιτικής, Κόμματα της Αριστεροδεξιάς αποτέλεσαν και αποτελούν γιάφκες αυτού που ονομάζω Αριστεροδεξιό Κεμαλοφασισμό. Επίσης εφημερίδες. Από τις δεξιές φιλοαντλαντικές έως τους ζηλωτές της «Αυγής». Την Κεμαλική φύση του ΚΚΚΑΣΟΡ την έκανα τίτλο βιβλίο.
Επί δεκαετίες έχω μια ηθική, ανθρωπιστική και πολιτική σύγκρουση με το Κεμαλορατσιστικό φαινόμενο.
Έχουν ψευδαισθήσεις όσοι πιστεύουν ότι θα αποφύγουν την Δημόσια απολογία τους, την καταδίκη τους επειδή προστατεύονται ή επειδή καταφεύγουν σε προστάτες εσωτερικούς και εξωτερικούς ή επειδή κρύβονται.
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ

Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

ΟΤΑΝ Η ΜΗ ΑΘΗΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΘΗΝΑ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Για την διάλεξη στην Α.Σ.Ο.Ε.Ε.)



ΟΤΑΝ Η ΜΗ ΑΘΗΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΘΗΝΑ



Αν αυτή η συζήτηση που έγινε στην Α.Σ.Ο.Ε.Ε. γίνει δημόσια συζήτηση, μεταφερθεί στα Πανεπιστήμια, στις Πόλεις, τις Περιφέρειες τότε εύκολα θα μπούμε σε έναν αναγεννητικό δρόμο.
Αυτή η οπτική όμως έχει πολλούς εχθρούς. Εκτός των άλλων, την κάθε είδους κακιστοκρατία και αναξιοκρατία που κουρνιάζει εδώ και εκεί.
Σε μια συζήτηση αυτού του τύπου δεν μπορούν να σταθούν τα παλιά πολιτικά μορφώματα συμπολιτευόμενα και αντιπολιτευόμενα που συνωστίζονται στο Κοινοβούλιο. Προϊόντα μιας μπλοκαρισμένης δημοκρατίας είναι ο επιστημονικός όρος.
Η αναγέννηση της χώρας προϋποθέτει το κλείσιμο τους στο τελωνείο. Ας μείνουν στο τελωνείο, όχι αλλού, για να είμαστε και σε αρμονία με την χριστιανική μας αγάπη, την φιλανθρωπία μας.
Μια άλλη οπτική είναι η Α.Σ.Ο.Ε.Ε. να μεταβληθεί ή να έχει ένα Τμήμα Αναπτυξιολογίας. Παλιά αυτές οι σχολές έβγαζαν Δημόσιους υπαλλήλους, τα τελευταία χρόνια «μαρκετίστες». Ας το πούμε έτσι. Γεμίσαμε με αυτόν τον τρόπο πωλητές των Πολυεθνικών. Λόγος γα την Ελληνική Ανάπτυξη δεν υπήρχε και δεν υπάρχει. Ούτε στα Δεξιά, ούτε στα Αριστερά. Μια επαναλαμβανόμενη βραχυλογία που έλεγε η Αγία Φιλοθέη. «Τα ίδια και τα ίδια» λέει ο λαός μας σήμερα.
Κράτησα το έξυπνο σχόλιο του Καθηγητή κ. Δ. Μπουραντά για το «Marketing» σε σχέση με την ομιλία μου. Δεν το περίμενα.
Τον τιμά η οργάνωση αυτής της συζήτησης με την δική μου μάλιστα συμμετοχή. Πράγμα απαγορευμένο. Συνήθως με καλούν τα ξένα Πανεπιστήμια. Ποιος σας είπε ότι είχαμε και έχουμε Δημοκρατία. Ακόμη και στο λεγόμενο Φοιτητικό κίνημα υπάρχει σκοταδισμός, μελανό τοπίο.
Τα χρόνια προβλήματα της χώρας θα εξαφανισθούν όταν επιστρέψει η Αγορά, η Πόλις, η Πολιτική, η Επιστήμη στον Τόπο, την Πόλη που γεννήθηκαν. Όταν η μη Αθήνα γίνει Αθήνα.




Δευτέρα 27 Μαΐου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Η ΝΕΑΡΗ ΜΑΛΑΛΑ ΤΟΥ ΠΑΚΙΣΤΑΝ Η ΜΙΚΡΗ ΑΙΣΕ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΗ ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Από την ομιλία του στο Βερολίνο)

Η ΝΕΑΡΗ ΜΑΛΑΛΑ ΤΟΥ ΠΑΚΙΣΤΑΝ
Η ΜΙΚΡΗ ΑΙΣΕ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΗ ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑΣ


Η υπόθεση της Μαλάλα του νεαρού κοριτσιού του Πακιστάν που δέχθηκε την δολοφονική επίθεση των Ταλιμπάν επειδή ήθελε να σπουδάσει, προκάλεσε ένα τεράστιο Παγκόσμιο κίνημα αλληλεγγύης, ιδιαίτερα των γυναικών.
Κανείς όμως δεν υπερασπίζεται την μικρή Αισέ και την μικρή Κρυπτοχριστιανή Ελένη στην Τραπεζούντα του Πόντου που αν χθες αντιμετώπιζε την βία των Τζανταργάδων του Κεμαλισμού σήμερα αντιμετωπίζει αυτήν των φανατικών μολάδων. «Δεν μπορείτε να μιλάτε την γλώσσα των άπιστων» είναι η απειλή. Ποια είναι η γλώσσα των απίστων; Η πλησιέστερη προς την Αρχαία Ελληνική ομιλούμενη σήμερα γλώσσα. Η Τουρκία γελοιοποιήθηκε στο Ο.Η.Ε. όταν την καταγγείλαμε ως Διεθνής Ένωση για τα Δικαιώματα και την Απελευθέρωση των Λαών.
Αυτή η τρομοκράτηση εφαρμόζεται στην ίδια την Γερμανία όπου ζουν μεγάλοι πληθυσμοί από τον Πόντο.
Προκύπτουν όμως τα εξής ερωτήματα. Μπορεί μια χώρα που εφαρμόζει αυτές τις μεθόδους να είναι μέλος της Ουνέσκο;

 

 

Μπορεί μια χώρα που τον 21ο αιώνα μεταβάλει ιστορικούς χριστιανικούς ναούς σε τζαμιά, όπως στην Νίκαια και απειλή να μεταβάλει επίσης σε τζαμί, ένα Αρχιτεκτονικό Κόσμημα, τον Ναό της του Θεού Σοφίας της Τραπεζούντας, να συνομιλεί για την ένταξη της στην Ευρώπη. Να θεωρείται μέλος της Παγκόσμιας Κοινότητας των Πολιτισμένων χωρών.
Όλοι οι άνθρωποι καλής θέλησης σε όλο τον Κόσμο είτε είναι χριστιανοί, είτε είναι μουσουλμάνοι είναι μαζί μας για αυτά τα ζητήματα.
Είμαι σίγουρος ότι σύντομα η μικρή Αισέ και η μικρή Ελένη της Τραπεζούντας θα γίνουν σύμβολα της επιστροφής του ανθρωπισμού στην Μικρά Ασία. Εκεί που αυτός γεννήθηκε όπως έλεγε ο Κικέρων.



Δευτέρα 27 Μαΐου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

 
Michalis Charalambidis
( Aus der Diskusion in Berlin )



DIE JUNGE MALALA AUS PAKISTAN
DIE KLEINE AISHE UND DIE JUNGE KRYPTOCHRISTIN ELENI AUS TRAPEZUNT

 Der Fall Malalas, dem Mädchen aus Pakistan, dass ein Opfer eines Mordanschlages der Taliban wurde, weil es studieren wollte, hat eine weltweite Solidaritätsbewegung ausgelöst, vor allem bei den Frauen. 
Niemand aber verteidigt die kleine Aishe und die junge Kryptochristin Eleni in Trapezunt, die in der Vergangenheit mit der Gewalt der militanten Kemalisten konfrontiert wurden und heute mit dem Fanatismus der Mullahs. " Ihr dürft nicht die Sprache der Ungläubigen sprechen " lautet die Drohung. Welche ist aber nun diese Sprache der Ungläubigen?
Es ist heute, die dem Altgriechisch am nächsten gesprochene Sprache.
Die Türkei hat sich vor den Vereinten Nationen (UNO) lächerlich gemacht als wir, von der Internationale Liga für die Rechte und Befreiung der Völker, sie angeklagt haben.
Denn dieser Terror wird auch in Deutschland praktiziert, wo viele Pontosstämmige leben.

Daraus leiten sich die folgenden Fragen ab:

- Kann ein Staat der sich solcher Methoden bedient Mitglied der UNESCO sein?
- Kann ein Staat, welches im 21ten Jahrhundert historische, christliche Kirchen in Moscheen umwandelt, wie  in Nikaia, mit der Drohung das architektonische Schmuckstück der Hagia Sophia in Trapezunt auch zur  einer Moschee umzuwandeln, mitdiskutieren über die Aufnahme in der Europäischen Union und als Mitglied der weltweit  zivilisierten Staaten betrachtet werden?
Alle Menschen guten Willens auf der ganzen Welt, ob Christen oder Muslime, sind mit uns für diese Angelegenheiten.
Ich bin mir sicher, dass die kleine Aishe und die junge Eleni aus Trapezunt, bald Symbole der Wiederkehr des  Humanismus in Kleinasien werden. Dort wo, laut Cicero, der Humanismus geboren wurde.

Montag, den 27 Mai 2013


Polis-agora.blogspot.com Blogseite von Michalis Charalambidis



Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΟΧΩΝ ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ


Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ
ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΟΧΩΝ
ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ


Η συνεδρίαση της Επιτροπής του Κοινοβουλίου αποτελεί μια άλλη θλιβερή θεσμική στιγμή για την Ποντιακή υπόθεση μετά την Μεγάλη στιγμή του Φεβρουαρίου του 1994. Μικροί άνθρωποι που ευτελίζουν μια μεγάλη υπόθεση. Πάντοτε μια συνάντηση Ενόχων Ένθεν και Εκείθεν βουλευτών και «εκπροσώπων» παράγει μια παρακμιακή ατμόσφαιρα, εικόνα παρακμιακού καφενείου.
Αυτό γιατί απουσιάζει ο Λόγος, η Ερμηνεία, η Πολιτική, η Ηθική, η Αλήθεια, η Μνήμη, η Συγνώμη, η Μετάνοια. Τα θεμέλια του Πολιτισμού μας της ύπαρξης μας ως Έλληνες.
Εξεπλάγην με την χυδαιότητα, το ψέμα, την αυτογελοιοποίηση. Όλος αυτός ο μαύρος παρακμιακός καπνός, για να μην αποκαλυφθούν, ομολογηθούν οι ένοχες πράξεις τους. Αυτές που κατέγραψε η σύγχρονη πολιτική ιστορία και οι οποίες δεν παραχαράσσονται. Μετά το 1996 έως την δεκαετία του 2000 υπήρξε ένα πολιτικό Πογκρόμ, ένας βρώμικος πόλεμος εις βάρος της Ποντιακής υπόθεσης και των ανθρώπων που την υπερασπίσθηκαν.
Συστηματικές και συνεχείς απόπειρες κατάργησης της 19ης Μαΐου. Δεν είμαι υπερήφανος τόσο που την επέβαλα, όσο που την διατήρησα. Ήμουν πολύ μόνος αλλά τους νίκησα.
Ακύρωση του Νομοσχεδίου για την δημιουργία μιας νέας πόλης στην Θράκη, της Ρωμανίας. Η Ρωμανία δεν ήταν μόνο μια Πόλη, ήταν μια μεγάλη Πολιτική. Κλείσιμο των νέων προσφύγων στα γκέτο της Αττικής, της Θράκης, της Θεσσαλονίκης. Επιστροφή των Ποντίων στην κακή λαογραφία και τα ανέκδοτα. Πολιτικός Εξανδραποδισμός με μέσα την τρομοκράτηση, τους διορισμούς, την αγορά ψήφων ειδικά στις εκλογές του 2000. Το ανέφερε ένας βουλευτής στην συνεδρίαση. Παλινόρθωση της Κεμαλολαγνίας, της Κεμαλικής ρατσιστικής μορφωτικής και πολιτικής κυριαρχίας μετά την ήττα του Φεβρουαρίου του 1994 με την καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως ημέρας Μνήμης.
Στήθηκε ένας μηχανισμός που η γεωμετρία και η γεωγραφία του δεν περιορίζονταν στον Ελλαδικό χώρο. Αποτελούνταν από Κυβερνήσεις, Υπουργεία, Μ.Μ.Ε., κόμματα, καλυμμένους πράκτορες έως εγχώριους έμμισθους Ποντίους Εσατζήδες, το Λούμπεν. Δέστε την επίθεση γνωστού Ποντίου Εσατζή, αριστεροφανούς μάλιστα, εναντίον μου. Υπάρχει στο διαδίκτυο. Η την χαφιέδικου τύπου επίθεση σε εφημερίδα την ημέρα μάλιστα της περιπέτειας μου στο Σικάγο τον Μάιο του 2008.
Ούτε η χούντα, ούτε ο Χίτλερ, ούτε ο Στάλιν, ούτε ο Μπέρια θα τα έκαναν.
Καμία θετική συμβολή δεν είχε αυτή η άθροιση βουλευτών και «εκπρόσωπων» στις μεγάλες νίκες της Ποντιακής υπόθεσης. Καμία. Είχαν μια αρνητική συμβολή που χαρακτηρίζονταν από εχθρότητα και ασέβεια προς μια ιερή, ανθρωπιστική υπόθεση. Τα παραδείγματα είναι διαρκή και άπειρα. Η ίδια η συνάθροιση τους, το τι ειπώθηκε, μαρτυρεί την άγνοια, την απουσία, την αδιαφορία τους για αυτήν.
Γιατί οργανώθηκε αυτή η συνάντηση καφενείου τον μήνα της Μνήμης αποδεικνύοντας ότι δεν σέβεται ούτε τον Θεσμό του Κοινοβουλίου, ούτε την ημέρα Μνήμης.
Για να αποκαταστήσουν, να επανανομημοποιήσουν την σχέση τους με την Ποντιακή εκλογική πελατεία. Να νομιμοποιήσουν τους ελεγκτικούς χειραγωγικούς μηχανισμούς, παλιούς και νέους των Ποντίων. Να στρατολογήσουν νέους Καπό. Γιατί η Ποντιακή υπόθεση προχώρησε και οι ένοχοι είναι εκτεθειμένοι. Δέστε την επιστολή του Προέδρου του Κοινοβουλίου της Βάδης Βυτεμβέργης. Την πρώτη παρέμβαση στο Σουηδικό Κοινοβούλιο του Τάσου Σταφυλίδη. Την εισαγωγή του Ποντιακού στο Ευρωκοινοβούλιο* το 2004. Πού ήταν όλοι αυτοί; Ήταν μαζί μου;
Όχι ήταν απέναντί μου.
Παρατηρώ ότι ακόμη και τα κομμάτια της γραφειοκρατίας του ΚΚΚΑΣΟΡ που μεταγράφηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ, έγιναν κήρυκες της Ποντιακής υπόθεσης στην πλέον μάλιστα εχθρική προς αυτήν εφημερίδα «Αυγή». Όταν όμως ο υιός προσκυνούσε τον Κεμάλ και άνοιγε τον δρόμο της επιστροφής στην Κεμαλολαγνία σιώπησαν. Είχαν ρόλο στο ομαλό πέρασμα, την αποδοχή αυτής της βαρβαρότητας από τους Έλληνες.
Έχουμε το χρόνιο στην χώρα μας όπως σε όλες τις υποανάπτυκτες πολιτικά κοινωνίες Φαινόμενο του Πολιτικού, Πολιτικάντικου Μεταμορφισμού που λέει ο Γκράμσι.
Η ανακύκλωση του Τέρατος η Τερατογονία θα έλεγα.
Χωρίς την Πολιτική Μνήμη, χωρίς την Πολιτική και Ηθική Κάθαρση, χωρίς την Δημόσια Συγνώμη δεν υπάρχει Πολιτική Αναγέννηση. Δεν υπάρχει μια συγχρονισμένη με την ιστορία έκφραση, των Εθνικών, Ευρωπαϊκών και Ανθρωπιστικών δυναμικών που περικλείει η Ποντιακή υπόθεση.
Μέχρι σήμερα δεν άκουσα μια ειλικρινή συγνώμη για τα Πέτρινα χρόνια, το Πογκρόμ των προηγούμενων δεκαετιών. Όταν μετά όλα αυτά αρνείσαι την συγνώμη στοχεύοντας στην λήθη των πράξεων σου, τότε κατατάσσεσαι σε μια άλλη κατηγορία και ανοίγεις τον δρόμο στον ολοκληρωτισμό.
Τότε καθήκον της αληθινής πολιτικής είναι να στείλει τα σκουπίδια της ιστορίας στην χωματερή της ιστορίας.



* Στο The Pontian Question in the Unites Nations. Michalis Charalambidis Ed. International League for the Rights and Liberacion of Peoples. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ.




Παρασκευή 24 Μαΐου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2013

Πέμπτη 23 Μαΐου ώρα 19.30 ΑΣΟΕΕ

  • Πέμπτη 23 Μαΐου ώρα 19.00 ΑΣΟΕΕ
  •  Θέμα: Ένα Νέο Λεξιλόγιο για μια Άλλη Ανάπτυξη. Μεταπτυχιακό τμήμα ΑΣΟΕΕ Διευθυντής Καθ. Δημήτριος Μπουραντάς
  • Αίθουσα Αντωνιάδου
  • Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

    Η απάντηση του Προέδρου του Κοινοβουλίου της Βάδης Βυτεμβέργης προς την Ομοσπονδία Ποντίων Ευρώπης.


    Η απάντηση του Προέδρου του Κοινοβουλίου της Βάδης Βυτεμβέργης προς την Ομοσπονδία Ποντίων Ευρώπης.

    Ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου αναφέρεται στο βιβλίο του Μιχάλη Χαραλαμπίδη (στην Ελληνική, Αγγλική και Γερμανική γλώσσα) με τίτλο: Το Ποντιακό ως Ευρωπαϊκό Ζήτημα.
    Το βιβλίο στάλθηκε μαζί με την επιστολή του Προέδρου της Ομοσπονδίας Γ. Μπουρσανίδη.
    Η μετάφραση της επιστολής στην Ελληνική θα γίνει τις προσεχείς μέρες.
    Ο Πρόεδρος του Κοινοβουλίου του Ομόσπονδου Κρατιδίου Βάδης-Βυρτεμβέργης



    Προς τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας
    Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη
    Κύριο Ιωάννη Μπουρσανίδη
    Uhlandstraße 17
    71522 Backnang

    15. Μαΐου 2013

    Αξιότιμε κύριε Μπουρσανίδη,

    σας ευχαριστώ για το έγγραφο που μου αποστείλατε στις 02.05.2013 μαζί με το βιβλίο του Μιχάλη ΧαραλαμπίδηΤΟ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΩΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΖΉΤΗΜΑ.

    Με αυτή σας τη συνεισφορά μου δείξατε το πόσο σημαντική και κεντρική σημασία έχει η ιστορία της Ευρωπαϊκής `Ένωσης, ειδικά στην επίκαιρη συζήτηση που γίνεται όχι μόνο για την οικονομική κρίση αλλά περισσότερο για την ευρωπαϊκή ταυτότητα και την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Σας είμαι ευγνώμων για την καταπληκτική δουλειά και την ιδιαίτερη δραστηριοποίηση σας μέσα από τους κόλπους της Ομοσπονδίας των Ελληνικών Ποντιακών Συλλόγων στην Ευρώπη.
    Η συνειδητήμη λήθη και μνήμη, είναι δική μας καθ` εαυτού ευθύνη, έχοντας το βλέμμα μας στραμμένο στις επόμενες γενεές.
    Σας ευχαριστώ που μαζί με την Ομοσπονδία σας συμβάλετε σε αυτό το έργο.
    Το βιβλίο του Μιχάλη Χαραλαμπίδη καταδεικνύει με την έκδοση του στις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές γλώσσες, την συμβολή του στην αλληλοκατανόηση, διαφώτιση και στην ευαισθητοποίηση της πολύπλευρης ευρωπαϊκής ιστορίας.
    Με τις καλύτερες ευχές για την πολύτιμη εργασία σας, την οποία διαφυλάσσομαι να την παρακολουθώ και τα θερμά μου ευχαριστήρια για το έγγραφό σας, παραμένω προσηλωμένος.



    Με φιλικούς χαιρετισμούς!



    Quido Wolf MdL

      Στη Μεγαλειώδη Πορεία Καλεσμένος της ΟΣΕΠΕ στην εκδήλωση Ο Ευθύμης Ευθυμιάδης. Ένας από τους οραματιστές της 19ης Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
    19η Μαΐου 2013 Οι Πόντιοι της Γερμανίας έδειξαν τον Δρόμο της Πορείας του Ποντιακού Ζητήματος.

    Παρασκευή, 17 Μαΐου 2013

    ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ


    ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

    ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ
    ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ




    Το βιβλίο «Πόντος: Η Επιστροφή μίας Πανάρχαιας Ταυτότητας» στην Τουρκική, απευθύνεται στους Εξισλαμισμένους και Κρυπτοχριστιανούς Ποντίους. Αν το κατανοήσει κανείς διαπιστώνει ότι απευθύνεται και στους άλλους αυτόχθονες λαούς της Μικράς Ασίας.
    Το νέο βιβλίο θα έχει την ίδια Πολιτική συμβολή και ιστορική λειτουργία που είχαν τα κείμενα «Πόντιοι: Δικαίωμα στην Μνήμη» του 1986 και «Το Ποντιακό Ζήτημα Σήμερα» του 1988.
    Με αυτά τα μέσα, αυτά τα όπλα οι νεκροί μας απέκτησαν μια ημέρα Πολιτικού Μνημόσυνου, την 19η Μαΐου. Επί οκτώ δεκαετίες δεν την είχαν.
    Πρέπει να πω ότι συγκινήθηκα, βεβαιώθηκα για την ιστορική σημασία του εγχειρήματος όταν στην συνέχεια και μετά την δημοσίευση στην Τουρκική σε αντιστασιακή εφημερίδα της Κωνσταντινούπολης του πρώτου κειμένου, γράφθηκε από Ποντίους της Τραπεζούντας κείμενο που αναδείκνυε τον ανθρωπιστικό συμβολισμό της 19ης Μαΐου. Τα ψευδώνυμα τους ήταν PascalosMomasLucas. Το δημοσιεύω στο νέο βιβλίο. Είναι ένα κείμενο με ιστορική σημασία. Δυστυχώς δεν συναντήθηκα ποτέ με αυτούς τους συναθλητές και ιστορικού τύπου συνομιλητές.
    Η 19η Μαΐου είναι το ανθρωπιστικό διάβασμα της ιστορίας που κάνουν οι ίδιοι οι Λαοί, όχι η γεωπολιτική και τα Κράτη.
    Εμπνέει, Εξανθρωπίζει και κινητοποιεί χιλιάδες ανθρώπους σε όλον τον Κόσμο τον Μάιο μήνα κάθε έτους. Από την Αθήνα, την Νέα Υόρκη, την Γερμανία, την Μόσχα, την Μελβούρνη έως την Θεσσαλονίκη, την Κωνσταντινούπολη και την Τραπεζούντα. Η Ιστορία, όταν υπερασπίζεσαι μια δίκαιη υπόθεση, γράφεται, αλλάζει με τις ιδέες, τα βιβλία. Είχε δίκαιο ο Καζαντζάκης. Και μόνος να είσαι μπορείς να αλλάξεις τον Κόσμο. Αυτή είναι η δική μου εμπειρία. Αυτό αποτελεί μήνυμα, παρακαταθήκη, νόημα ζωής για τις νέες γενιές εάν θέλουν να ζήσουν όχι απλά να επιζήσουν.





    Παρασκευή 17 Μαΐου 2013



    Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη



    ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
    (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)


    Η Οθωμανική επιδρομή σήμαινε το τέλος της σχέσης αυτών των ιστορικών τόπων και πόλεων, του Πόντου, της Μικράς Ασίας, της Μεσοποταμίας με τα βιβλία και τις βιβλιοθήκες. Τότε αρχίζει η εποχή της καταστροφής των βιβλιοθηκών, του καψίματος, της σφαγής των βιβλίων. Οι Οσμανικές ληστρικές ομάδες της Ασιατικής Στέπας δεν λεηλάτησαν και δεν κατέστρεψαν μόνον τις πόλεις αλλά έσφαζαν και τα βιβλία. Ήταν τότε που είχαμε την φυγή των βιβλίων από την Τραπεζούντα, την Κωνσταντινούπολη, την Θεσσαλονίκη, τον Μυστρά, την Ελλάδα προς την άλλη Ευρώπη. Είχε προηγηθεί η καταστροφή από τους ίδιους βάρβαρους των βιβλιοθηκών της Βαγδάτης του πεφωτισμένου Ισλάμ. Αυτό που είχε σχέση με την Ελληνική κληρονομιά, τον Αριστοτέλη, τον Γαληνό.
    Ο Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος με τους Κρητικούς προσπάθησε να σώσει από την σφαγή όσα βιβλία μπόρεσε και έγινε ο ιδρυτής των βιβλιοθηκών στην Ιταλία και την Ευρώπη από την Ρώμη και την Βενετία έως το Παρίσι.
    Ένα κομμάτι του πίνακα του ζωγράφου της Ιταλικής Αναγέννησης του Γκοτζόλι (φωτό) στην Φλωρεντία απεικονίζει την φυγή αυτών των βιβλίων την περίοδο του 1400. Στον πίνακα εικονίζεται επίσης ο Βησσαρίων όπως και άλλοι Έλληνες Λόγιοι, Φιλόσοφοι που έφυγαν τότε στην Ιταλία. Τα νέα παιδιά του Πόντου και της Τραπεζούντας είναι χρήσιμο να επισκεφθούν αυτούς τους τόπους που συνδέονται με την πλούσια ιστορική κληρονομιά τους.




    *Ο πρόλογος του βιβλίου με τίτλο: ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΕΞΟΡΙΑ είναι στην Ελληνική και Τουρκική γλώσσα.


    Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

    ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ



    ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ


    ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ



    Το Πρώτο Πεδίο του Αυτοσεβασμού

    Το να προσκαλείς τοπικά και κεντρικά, κόμματα μη κόμματα όπως τα αποκαλεί η πολιτική κοινωνιολογία που προσέβαλαν και προσβάλουν προσχεδιασμένα και με διάρκεια τους νεκρούς στις εκδηλώσεις μνήμης της γενοκτονίας, σημαίνει ότι στερείσαι αυτοσεβασμού. Αυτές οι Κεμαλοφασιστικές αριστεροδεξιές, κεντροαριστερές εκφράσεις και οι υποκριτικοί πελατειακοί λόγοι τους δεν έχουν θέση στις Πολιτικές Εκδηλώσεις μνήμης. Τους κάλεσα να ζητήσουν δημόσια συγνώμη στα συνέδρια τους και δεν το έπραξαν. Για αυτό δεν μπορούν να προσκληθούν, να είναι παρόντες. Αυτό διδάσκει η Πολιτική Ηθική και η Πολιτική Δεοντολογία.
    Είναι γελασμένοι όλοι αυτοί οι Έξωθεν και Έσωθεν έμμισθοι κρατικοπαρακρατικοί μηχανισμοί αν πιστεύουν ότι ο Ελληνισμός θα ζήσει άλλα εκατό χρόνια Κεμαλολαγνίας και Νέο - Οθωμανολαγνίας. Όχι μόνον είναι γελασμένοι άλλα είναι εκτός Ιστορίας.
    Για το φαινόμενο του εγχώριου αριστεροδεξιού Κεμαλοφασισμού, Κεμαλοναζισμού, την προέλευση, τα χαρακτηριστικά του μιλώ στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία». Μπορεί επίσης να δει κανείς το απόσπασμα της ομιλίας μου στην Πλατεία Αγίας Σοφίας την 19η Μαΐου όταν απευθύνομαι στους παρόντες εκεί εκπροσώπους, του φιλορατσιστικού λόγω εξάρτησης και βλακείας μετώπου. Είναι στο διαδίκτυο.


    Το Δεύτερο Πεδίο του Αυτοσεβασμού

    Οι στιγμές, οι ημέρες μνήμης, μνημοσύνου των νεκρών τόσο οι οικογενειακές όσο και οι συλλογικές, οι δημόσιες είναι ιερές. Η παραβίαση, η αλλοίωση της Ιερότητας και του συμβολισμού τους αποτελεί ύβρη. Όταν συμμετέχεις στην ύβρη δεν είσαι τραγωδός. Αποτέλεσαν μια από τις καλύτερες, υψηλότερες ηθικά στιγμές της Ελληνικής νεολαίας στην Κύπρο και την Ελλάδα, οι αντιδράσεις της στην ύβρη της συναυλίας Ρουβά – Κούτ την 19η Μαΐου 1997. Όπως πρέπει να πω ότι αποτέλεσε μια ηθική στιγμή η δημόσια συγνώμη του τραγουδιστή Ρουβά στην Καστοριά μετέπειτα. Τον έμπλεξαν οι μηχανισμοί. Οι ίδιοι μηχανισμοί συνεχίζουν να προκαλούν κάθε 19η Μαΐου στην Γερμανία. Τους ενοχλεί ο Δρόμος της Ζωής, του αυτοσεβασμού και της αυτοεκτίμησης που βαδίζουν μαζί Έλληνες, Αρμένιοι, Ασσύριοι, Κούρδοι, Τσερκέζοι, Τούρκοι, Γερμανοί.
    Προς το παρόν θα τους καλούσα να αποσυρθούν από αυτό το ευτελές και απάνθρωπο πεδίο.




    Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

    Απο την μεγάλη πορεία
    για την Γενοκτονία των Ποντίων στο κέντρο της Στουτγάρδης-
    STUTTGART 19 Μαΐου 2012
    TÜRKEI RAUS DER UNESCO

     



    Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

    Τρίτη, 14 Μαΐου 2013

    Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ


    ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
    (Μιλώντας στο Μόναχο)

    Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ


    Η κρίση στην χώρα μας έχει τα ιδιαίτερα δικά της αίτια, τις δικές της διαδρομές, επώνυμους ενόχους και απαιτεί μια δική της ιδιαίτερη αντιμετώπιση, δική της λύση.
    Οι έξωθεν εμπλεκόμενοι και υπεύθυνοι για αυτήν την εντάσσουν στην γενικότερη κρίση για να αποποιηθούν την ενοχή τους και τις υποχρεώσεις τους για την λύση. Το «όλοι έχουν κρίση όχι μόνον εμείς» έγινε τους τελευταίους καιρούς «σανίδα σωτηρίας» της εσωτερικής κακιστοκρατίας που μετεβλήθη σε κλεπτοκρατία. Διαχέεται ως προπαγανδιστική επιχείρηση από τις καθεστωτικές δυνάμεις. Από την κορυφή έως τους οπαδούς πελάτες τους. Θυμίζουν τους χουντικούς μετά την πτώση της χούντας.
    Οι αντιπολιτεύσεις οι «αντιμνημονιακοί» κουβαλώντας τις δικές τους ενοχές και ευθύνες χωρίς ερμηνεία, επομένως χωρίς πυξίδα δεν μπορούν και δεν θέλουν να αλλάξουν την Πολιτική ατζέντα. Αυτό μπορεί να είναι έργο νέων πολιτικών δυνάμεων. Η Ελληνική περίπτωση απαιτεί τους δικούς της εσωτερικούς και εξωτερικούς Λογαριασμούς. Μιλώ στο κεφάλαιο «Ελλάδα – Ευρωπαϊκή Ένωση – Γερμανία» στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία - η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη». Η Πολιτική είναι Ανώτερη Τέχνη ή δεν υπάρχει. Σε αυτήν την ιδιαιτερότητα της Ελληνικής περίπτωσης θα επικεντρωθεί η ομιλία μου σήμερα.

    Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ


    Η υπόθεση της Ευρώπης πρέπει να γίνει υπόθεση της Ευρωπαϊκής Κοινωνίας Πολιτών. Η Γερμανία στην οποία ζουν Ιταλοί, Ισπανοί, Έλληνες, Πολωνοί είναι ιδανικός χώρος για την ανάδειξη αυτού του υποκειμένου. Αν η Ελληνική Διασπορά στην Ευρώπη διατηρούσε τις δυναμικές και τις ικανότητες που την χαρακτήριζαν την δεκαετία του 70’ θα πρωταγωνιστούσε στην ανάδειξη της Ευρωπαϊκής Κοινωνίας Πολιτών. Σε αυτήν την περίπτωση δεν θα είχαν περιθώρια να εμφανίζονται στον Γερμανικό τύπο κείμενα που θυμίζουν την δεκαετία του 30’.
    Η Ελληνική Διασπορά όμως ευνουχίσθηκε, δολοφονήθηκε από αυτό το ιδιαίτερο φαινόμενο της κομματοκρατίας χωρίς κόμματα. Νέες δυνάμεις, οι νέες γενιές πρέπει να μπουν σήμερα στον δρόμο της Αναγέννησης της. Κάθε ιστορικός κύκλος έχει τους πρωταγωνιστές του, έχει την γενιά του. Πρόκειται για έναν νόμο της ιστορίας και της πολιτικής.
    Το παλιό, ιδιαίτερα όταν δεν οδηγείται σε μια συλλογική και ατομική συγνώμη, μπορεί να ανακυκλώνει και να εμβαθύνει την κρίση. Δεν μπορεί να σε βάλει σε Αναγεννητική τροχιά. Αυτό διδάσκει η ιστορία επίσης. Αρκεί να διδάσκεσαι από τα μαθήματα της.



    Τρίτη 14 Μαΐου 2013



    Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

    Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ






    ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
    (Με αφορμή την επιστολή προς τους Αρχηγούς των Γερμανικών Κομμάτων και τους Βουλευτές)

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΥΛΑΚΗ
    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ


    Η Επιστολή του Προέδρου της Ομοσπονδίας των Ποντιακών Συλλόγων στην Γερμανία Γιάννη Μπουρσανίδη προς τους αρχηγούς των Γερμανικών Κομμάτων, την Καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ, το Περιφερειακό Κοινοβούλιο της Βάδης Βυτεμβέργης έχει μεγάλη ιστορική και πολιτική σημασία. Είναι πολλοί οι ερχόμενοι από την ιστορία και το παρελθόν λόγοι που οδηγούν την Γερμανική Δημοκρατία στην αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων, στην αναγνώριση των γενοκτονιών των αυτόχθονων λαών της Μικράς Ασίας. Περισσότερο όμως πιεστικοί, φορτισμένοι με προσδοκίες ενός ανθρωπιστικού μέλλοντος για την Μικρά Ασία, είναι οι λόγοι που έρχονται από το παρόν, από το σήμερα.

    Δεν μπορεί η Γερμανία να είναι μια δεύτερη φυλακή αυτών των Λαών. Να τρομοκρατούνται από τους γκρίζους Κεμαλικούς μηχανισμούς χθες, τους πράσινους Ισλαμικούς σήμερα ή την νέα σύνθεση τους*.

    Η αναγνώριση των γενοκτονιών από τα Περιφερειακά και το Κεντρικό Γερμανικό Κοινοβούλιο θα είναι το πρώτο, ιστορικό, μεγάλο βήμα για μια Ευρωπαϊκή πολιτική Αρχών όσον αφορά την Μικρά Ασία. Στον αντίποδα των εφιαλτικών μνημών των αποικιακών τυχοδιωκτισμών του παρελθόντος όπως έγραφε η Ρόζα Λούξεμπουργκ.**





    *Το Μικρά Ασία Ενώνει - το Τουρκία Εκβαρβαρίζει. Μιχάλης Χαραλαμπίδης. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ.

    **Περιοδικό ΛΑΟΙ. 1ο τεύχος Μάιος 1987. Έκδοση της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα και την Απελευθέρωση των Λαών. Παράρτημα της Διεθνούς Ένωσης. Μ.Κ.Ο. για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Αναγνωρισμένης από τον Ο.Η.Ε..


    Πέμπτη 09 Μαΐου 2013


    Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη



     
    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
    VERBAND DER VEREINE DER GRIECHEN AUS PONTOS IN EUROPA
    Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών Ehrenpreisträger der Athener Akademie



    Backnang, της 02.05.2013

    Αξιότιμε Πρόεδρε του κόμματος Bündnis 90/ Die Grünen , κύριε Cem Özdemir

    Τις τελευταίες δεκαετίες Εθνικοί, Ευρωπαϊκοί και Διεθνείς Ακαδημαϊκοί και Πολιτικοί Θεσμοί δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για μία από τις πρώτες γενοκτονίες του 20ου αιώνα την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
    Σε μια δεκαετία 1914 - 1924 οι Πόντιοι του ιστορικού Πόντου από την Σινώπη έως την Τραπεζούντα και την Πόλη Αθήνα της Ευξείνιας θάλασσας υπέστησαν μια συστηματική Πολιτική γενοκτονίας. Τα περισσότερα θύματα ήταν γυναίκες και παιδιά. Ιδιαίτερα η Ποντιακή γενοκτονία καταγράφεται ως μια γυναικοκτονία.
    Οι φυσικοί αυτουργοί, οι εκτελεστές αυτού του εγκλήματος ενάντια στην Ανθρωπότητα ήταν το ρατσιστικό κίνημα των Νεότουρκων και η Κεμαλική συνέχεια του.
    Μετά από ολιγωρίες δεκαετιών, υπήρξαν αναγνωρίσεις της γενοκτονίας των απόγονων του Φιλόσοφου Διογένη, του γεωγράφου και ιστορικού Στράβωνα και των Κομνηνών από σημαντικά Εθνικά Κοινοβούλια. Τελευταία αυτή του Σουηδικού Κοινοβουλίου.
    Η Σουηδία του Όλαφ Πάλμε συνέχισε την Εθνική κληρονομιά αυτού του μεγάλου Πολιτικού ηγέτη.
    Οι περισσότερες Πολιτείες των Η.Π.Α. έχουν εκδώσει ψηφίσματα με αφορμή την 19η Μαΐου, Ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων.
    Νομίζουμε ότι τα Γερμανικά περιφερειακά Κοινοβούλια με πρώτο αυτό της Βάδης Βυτεμβέργης, όπως και το Κεντρικό Κοινοβούλιο οφείλουν για λόγους ιστορικούς, πολιτικούς και ηθικούς να απομακρυνθούν από την μέχρι σήμερα στάση σιωπής και αδιαφορίας για αυτό το μεγάλο έγκλημα.
    Στους πολλούς λόγους που μπορεί να ανακαλέσει η ιστορική και πολιτική μνήμη μας οφείλουμε να προσθέσουμε και άλλους, άμεσους, σημερινούς.
    Στην Γερμανία και ειδικά στην Βάδη Βυτεμβέργη ζουν σήμερα μεγάλοι αριθμοί Χριστιανών Ποντίων που ήρθαν ως μετανάστες από την Ελλάδα. Η μετανάστευση στην Γερμανία είναι συνέχεια της μεγάλης βίαιης εξόδου τους από τον Πόντο.
    Μια αναγνώριση της γενοκτονίας από το περιφερειακό και το κεντρικό Κοινοβούλιο θα απάλυνε έστω και λίγο την τεράστια ηθική βλάβη που υπέστησαν αυτοί οι πληθυσμοί.
    Στην Γερμανία ζουν επίσης μεγάλοι πληθυσμοί Εξισλαμισμένων Ποντίων που έφθασαν εδώ ως μετανάστες από τον ιστορικό Πόντο. Η μεγάλη έξοδος τους από τον Πόντο είχε την αιτία της στις πολύμορφες πολιτικές αποδιάρθρωσης των Ποντιακών Κοινοτήτων στον Πόντο από το Τουρκικό Κράτος. Το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στην Γενεύη και την Νέα Υόρκη ασχολήθηκε με τις πολιτικές καταστροφής αυτής της ιστορικής αυτόχθονης ομάδας και ταυτότητας. ( Στο The Pontian Question in the Unites Nations. Michalis Charalambidis Ed. International League for the Rights and Liberacion of Peoples)
    Ακόμη και εδώ, στην Γερμανία, περισσότερο από ότι στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες οι Εξισλαμισμένοι Πόντιοι και Κρυπτοχριστιανοί υφίστανται σήμερα πολιτικές ελέγχου, καταπίεσης και τρομοκράτησης από τους πολιτικούς και θρησκευτικούς μηχανισμούς του Τουρκικού Κράτους.
    Η αδιαφορία, η άγνοια, η ανοχή των Γερμανικών Θεσμών, η ολιγωρία τους να αναγνωρίσουν το αρχικό μεγάλο έγκλημα των ετών 1914 – 1924 αποθρασύνει αυτούς τους ολοκληρωτικούς, βίαιους μηχανισμούς.
    Η αναγνώριση όμως της Γενοκτονίας των απογόνων του Διογένη, του Στράβωνα, του Ηρακλείδη, του Πατέρα της Ευρώπης, του Βησσαρίωνα του Τραπεζούντιου, αποτελεί υποχρέωση των Γερμανικών αντιπροσωπευτικών θεσμών για έναν επιπλέον ιστορικό και πολιτικό λόγο.
    Η διεύρυνση της Ευρώπης στα Ανατολικά, στην Μικρά Ασία βάζει το ζήτημα της Άνθησης αυτών των Ευρωπαϊκών Πολιτισμικών Ψηφίδων όπως είναι ο Πόντος και όχι η συνέχεια της δολοφονίας τους.
    Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει στην Μικρά Ασία μια αρμονία ανάμεσα στους Λαούς, τα Έθνη, τις Κοινωνικές και Θρησκευτικές ομάδες, τους άνδρες και τις γυναίκες.
    Αυτός είναι ο δρόμος για την ειρηνική και αρμονική συμβίωση μιας νέας Δημοκρατικής Τουρκικής Ταυτότητας με τις άλλες ιστορικές, αυτόχθονες και μη ταυτότητες.
    Αυτός είναι ο δρόμος της Ευρωπαϊκής Ενσωμάτωσης της Μικράς Ασίας.
    Αυτό είναι το παράδειγμα της ίδιας της Γερμανίας.
    Η αναγνώριση από το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο αλλά και αυτό της Βάδης Βυτεμβέργης της γενοκτονίας των Ποντίων θα αποτελέσει μια μεγάλη συμβολή στην επιστροφή των Ανθρωπιστικών ιδανικών, αξιών και αρχών στον Πόντο, την Καππαδοκία, την Μικρά Ασία. Εκεί που αυτές γεννήθηκαν αλλά σήμερα απουσιάζουν.
    Μια μαρτυρία της απουσίας τους, της φυγής τους είναι οι κατεστραμμένες Ελληνικές Ορθόδοξες Εκκλησίες του Πόντου και της Καππαδοκίας που επισκέφθηκε πρόσφατα η Καγκελάριος Άγγελα – Δωροθέα Μέρκελ.



    Μετά τιμής


    \   



    ο Πρόεδρος
    της Ο.Σ.Ε.Π.Ε
    Ιωάννης Μπουρσανίδης



    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
    VERBAND DER VEREINE DER GRIECHEN AUS PONTOS IN EUROPA
    Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών Ehrenpreisträger der Athener Akademie





    Backnang, den 02.05.2013

    Sehr geehrte Parteivorsitzende der CDU, Frau Dr. Angela Dorothea Merkel


    In den letzten Jahrzehnten schenkten nationale, europäische und internationale akademische und politische Institutionen einem der ersten Genozide des 20. Jahrhunderts große Beachtung, dem Genozid an den Griechen des Pontos.
    In der Dekade von 1914 - 1924 waren die Pontier des historischen Pontosgebiets von Sinope bis Trapezunt und der Stadt Athen des gastfreundlichen Meeres einer Politik des systematischen Genozids ausgesetzt. Die meisten Opfer waren dabei Frauen und Kinder. Besonders der Pontische Genozid wird daher als ein Frauenmord „Gynäkoktonia“ aufgefasst.
    Die Täter, die Ausführenden dieses Verbrechens gegen die Menschlichkeit stammten aus der rassistischen Bewegung der Jungtürken und des Kemalismus in der Nachfolge.
    Nach Jahrzehnten der Nichtbeachtung kam es zu Anerkennungen des Genozids an den Nachfahren des Philosophen Diogenes, des Geographen und Historikers Strabon und der Komnenen durch maßgebliche nationale Parlamente, zuletzt durch das schwedische Parlament.
    Schweden, das Land des führenden Politikers Olaf Palme hat dessen politisches Erbe weitergetragen.
    Die meisten Bundesstaaten der USA veröffentlichten entsprechende Resolutionen aus Anlass des 19.Mai, des Tages des Gedenkens an den Genozid an den Pontiern.
    Wir sind der Meinung, dass die deutschen Landtage - allen voran Baden-Württemberg – ebenso wie der Bundestag sich aus historischen, politischen und ethischen Gründen von dem bis heute andauernden Zustand des Schweigens und der Gleichgültigkeit gegenüber diesem großen Verbrechen abwenden sollten.
    Zu den vielen Gründen, die unsere historische und politische Erinnerung wachrufen können, müssen noch andere hinzugefügt werden, unmittelbare und aktuelle.
    In Deutschland, und besonders in Baden-Württemberg, lebt eine große Anzahl pontischer Christen, die als Einwanderer aus Griechenland kamen. Und diese Einwanderung nach Deutschland ist eine Folge der gewaltsamen Vertreibung aus dem Pontosgebiet.
    Eine Anerkennung des Genozids durch die Landesparlamente und den Bundestage würde zumindest die immense moralische Verletzung abmildern, die diese Bevölkerungsgruppe erfahren hat.
    In Deutschland lebt auch eine große Anzahl zum Islam übergetretener Pontier, die direkt vom historischen Pontosgebiet aus als Einwanderer hier ankamen. Deren Ausreise aus dem Pontos in erheblichem Ausmaß hat seine Ursache in vielgestaltigen Umstrukturierungen der pontischen Gemeinden im Pontosgebiet durch den türkischen Staat. Diesbezüglich befasste sich die Menschenrechtsorganisation der Vereinten Nationen in Genf und in New York mit der kulturellen Ausrottung dieser autochthonen Gemeinschaft und Identität. („The Pontian Question in the Unites Nations. Michalis Charalambidis Ed. International League for the Rights and Liberacion of  Peoples“)
    Sogar hier in Deutschland, mehr als in anderen europäischen Ländern, erfahren die islamischen Pontier und Kryptochristen auch heute eine Politik der Kontrolle, der Unterdrückung und der Einschüchterung durch die politischen und religiösen Apparate des türkischen Staats.

    Die Gleichgültigkeit, die Unkenntnis, die Toleranz der deutschen Institutionen und ihre Nachlässigkeit bei der Anerkennung des ursprünglichen großen Verbrechens der Jahre 1914 - 1924 bestärkt noch diese totalitären gewaltsamen Mechanismen.
    Die Anerkennung des Genozids an den Nachkommen des Diogenes, des Strabon, des Heraklidis, Vater Europas, des Bessarion von Trapezunt aber stellt besonders aus historischen und politischen Gründen eine Verpflichtung der entsprechenden deutschen Institutionen dar.
    Die Erweiterung Europas nach Osten, nach Kleinasien, wirft die Frage nach der Blüte dieser europäische Mosaiksteine -in dem auch Pontos gehört- auf und nicht nach der Fortsetzung deren Zerstörung.
    Auf diese Weise wird es in Kleinasien eine Harmonie geben zwischen den Völkern, den Nationen, den Gesellschaften und Religionsgruppen, zwischen Männern und Frauen.
    Dies ist der Weg zu einem friedlichen und harmonischen Zusammenleben einer neuen demokratischen türkischen Identität mit den anderen Individuen, seien sie historisch autochthon oder nicht.
    Dies ist der Weg zur Aufnahme Kleinasiens in Europa.
    Deutschland selbst ist hierfür Beispiel.
    Die Anerkennung des Genozids an den Pontiern durch den Bundestag, aber auch durch den Landtag Baden-Württembergs wird einen großen Beitrag darstellen für die Rückkehr der humanistischen Ideen, Werte und Prinzipien in den Pontos, nach Kappadokien, nach Kleinasien. Dorthin, wo sie entstanden, aber heute fehlen.
    Ein Zeugnis für diese Abwesenheit sind die zerstörten griechisch-orthodoxen Kirchen des Pontos und Kappadokiens, die Kanzlerin Angela Dorothea Merkel kürzlich besuchte.


    Mit freundlichen Grüßen




    Vorstandsvorsitzender Ioannis Boursanidis
    Verband der Vereine der Griechen aus Pontos in Europa e. V. (O.S.E.P.E)