Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

ΑΛΛΑΓΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ



Κατά την ομιλία μου στην Πτολεμαΐδα αναφέρθηκα στην ανάγκη επανεκπαίδευσης, εκπαίδευσης των ελλήνων μετά δεκαετίες αντιεκπαίδευσής τους.
Επιστρέφοντας  στο ξενοδοχείο μία ομάδα νέων ανθρώπων που είχε παρακολουθήσει την ομιλία μου, μου είπε: « γράψαμε στο διαδίκτυο ότι προτείνατε αλλαγή λογισμικού».
Μιχάλης Χαραλαμπίδης

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ - ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ



Στο βιβλίο  «Το Μικρά Ασία Ενώνει- Το Τουρκία εκβαρβαρίζει ,2011» καθώς και στο «ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ- Ο Τουρισμός ως πολιτιστική οικονομία, 2015» αναφέρομαι στην εγκληματική και ληστρική οικογένεια του Αλή και των αιμοσταγών γιών του. Πασάς της Τρίπολης ο ένας από αυτούς. Η Katherina Philippa Brachen στο βιβλίο της «Κυνηγοί αρχαιοτήτων στην Ελλάδα 1800-1830» γράφει για τον Αλή Πασά. Οι σύγχρονοί του τον ονόμαζαν «τερατώδες γέννημα του δεσποτισμού».
Αυτά τα σύμβολα της βαρβαρότητας, η πολιτιστική χούντα της μεταπολίτευσης τα ονομάζει, τα εντάσσει σε πολιτιστικές διαδρομές.
Το να λατρεύεις τον Κεμάλ πασά, τον Αλή πασά, τους σφαγείς γιούς του και τους σφαγείς της Σμύρνης, όχι μόνο δεν έχει σχέση με την ελληνικότητα, το ελληνικό φαντασιακό, αλλά είναι απάνθρωπο.
Όταν μάλιστα αυτήν την λατρεία την προωθούν, την καλλιεργούν ελληνικοί κρατικοί θεσμοί ή πραιτωριανά ποντικάκια εγκατεστημένα στους θεσμούς, τότε προκύπτουν άλλα ζητήματα. Αναφέρομαι σε αυτά στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία». Η ανάλυση για το κράτος.
Τι λέει η αντιπολίτευση γι’ αυτές τις ανατριχιαστικές κωμικότητες; Μήπως ο πατέρας Μητσοτάκης πρέπει να κάνει ένα μάθημα στον Κυριάκο για τον αλβανικό φασισμό. Ο Γιωργάκης και αγνοούσε και δεν σεβάστηκε την κληρονομιά για την Ήπειρο αυτού που φέρει το όνομά του, του Γεωργίου Παπανδρέου. Του γέρου της Δημοκρατίας.
Τι λένε τα παιδιά των Σύριζα - Ανέλ;
Η νέα υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου; Θα ανεβάσουμε στο ιερό θέατρο της Δωδώνης* έργο για τον Αλή; Ή θα το κάνουμε στάβλο αλόγων και καμήλων, όπως ήταν το Ηρώδειο την περίοδο της τουρκοκρατίας αλβανοκρατίας. Λίγη σοβαρότητα και ευθύνη δεν κάνουν κακό. Άς σταματήσουμε εδώ.   

*επισκεφτείτε την έκθεση στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ - ( από την ομιλία του στο Ηράκλειο Κρήτης )



ΝΑ ΚΟΣΜΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΜΕ
ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΙΑΝΤΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΗ  


   Είμαστε ένας λαός, ένα έθνος με την πλέον ευγενή, καθαρή Ιστορική Μνήμη. Ίσως αυτή η ευγένεια, η καθαρότητα προκαλεί τους μηχανισμούς εσωτερικούς και εξωτερικούς, των πραιτωριανών και των ιμπέριουμ δολοφονίας της μνήμης μας. Είναι γνωστός ο νικηφόρος αγώνας μου τις τελευταίες δεκαετίες με αυτούς τους μηχανισμούς και τα στελέχη τους που τώρα η ιστορία πετάει στα σκουπίδια της.
  Σήμερα ήθελα μαζί με όλα τα παιδιά της Κρήτης που σπουδάσαμε στην Ιταλία να υπερασπιστούμε την ευγενή μνήμη της γενιάς μας και να την μεταδώσουμε στις νέες γενιές. Να κάνουμε το χρέος μας προς αυτές. Για να γίνουν πλούσιες μορφωτικά, πνευματικά,ψυχικά, ηθικά.
   Προτείνω να κοσμήσουμε μία πλατεία του Ηρακλείου με ένα άγαλμα του Κωνσταντίνου Γεωργάκη.
      Οι Τσέχοι έχουν τον Γιάν Πάλατς και τον τιμούν. Οι Έλληνες έχουμε τον Κωνσταντίνο Γεωργάκη και είναι άγνωστος.
       Στο μνημείο αυτό θα γράψουμε στα ελληνικά και στα ιταλικά ένα κομμάτι της τελευταίας του επιστολής.
«Δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά, από το να σκέφτομαι και να ενεργώ ως ένα ελεύθερο άτομο.
Η γη μας που γέννησε την λευτεριά θα εκμηδενίσει την τυραννία.
Ζήτω η ελεύθερη Ελλάδα μου»
«Non posso fare almeno di pensare ed agire come una persona libera.
La nostra terra che ha partorito la libertà annienterà la tirannia.
Viva la mia Grecia libera»
                                                               Constantino Georgakis

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016


Μιχάλης Χαραλαμπίδης - Ο ΟΜΠΑΜΑ, Ο ΤΡΑΜΠ, ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΟΥ

Ο Ομπάμα ξεκίνησε την προεδρία του με επίσκεψη στην Άγκυρα, στον σκοταδισμό των σουλτάνων, των ψευτοσουλτάνων. Την κλείνει με την Πνύκα. Όποιος καταλαβαίνει καταλαβαίνει. Γι’ αυτό οφείλει από την αρχή της θητείας του να είναι πολύ προσεκτικός με τους ιερούς αυτούς τόπους και τους αρχαίους λαούς τους ο νέος πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ.
  Προσωπικά υπέστην αυτήν την αμερικανική απροσεξία και σύγχυση. Μου απετράπη να μιλήσω στην Διεθνή Διάσκεψη του Σικάγου για τις Γενοκτονίες, εμποδίζοντάς μου την είσοδό μου στις ΗΠΑ, στο ίδιο το Σικάγο, την πόλη του Ομπάμα.
   Εγώ ως Έλλην είμαι φιλόξενος και η Αθήνα είναι η παγκόσμια πρωτεύουσα της φιλοξενίας.
   Εξάλλου είμαι και παλιός τριτοκοσμοκός. Τότε που οι νεόκοποι «δεξιοί και αριστεροί αντιρατσιστές» με κατηγορούσαν ότι είμαι με τους αφρικανούς, νοτιοαμερικανούς, τους κούρδους, τους μαύρους.
   Για την περιπέτεια του Σικάγου δέστε την επιστολή μου στον αμερικανό πρέσβη της Αθήνας στο « ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ Ο ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ» . Μία ελληνίδα δημοσιογράφος έγραψε τότε ότι «δεν διάβασαν ποτέ αμερικανοί διπλωμάτες παρόμοια επιστολή». Και είχε δίκαιο. Θα ήταν χρήσιμη στον νέο πρόεδρο αλλά και στο πρόεδρο Ομπάμα. Ας του την δώσουν οι φίλοι του Έλληνες του Σικάγου ή οι οργανωτές της Διεθνούς Διάσκεψης για τις Γενοκτονίες στην Μικρά Ασία τον 20ο αιώνα. Για να μην τις έχουμε και στον 21ο.    

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΕΟΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΜΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Με αφορμή  το κείμενο στην εφημερίδα "Αυγή" της 20ης Αυγούστου)


ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΜΑΣ
Η Ελλάδα θέλει απελευθερωτές, υπερασπιστές και όχι δεξιοαριστερούς χωροφύλακες της μνήμης της. Αυτοί κράτησαν πολύ και δεν πρόκειται, 100 χρόνια από το έγκλημα και 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία, να επανέλθουν.
Λίγα τέτοια σκουπίδια, πατσαβούρες έχει να δείξει η Ιστορία του Παγκόσμιου Ολοκληρωτισμού και Ρατσισμού όπως αυτή της "Αυγής".
Είναι μια γραφή του βαθέως, του πολύ βαθέως δορυφορικού κράτους. Είναι μια γραφή μισάνθρωπη.

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014
 

 

Παλαιοκομματισμός και «Γενοκτονία»

Δημοσίευση: Η ΑΥΓΗ  20 Αυγούστου 2014
Να αντιμετωπίζεται ως αδίκημα "η άρνηση της Γενοκτονίας των χριστιανών της Ανατολής (Πόντιοι, Μικρασιάτες, Αρμένιοι και Ασσύριοι)" ζητούν 38 βουλευτές της Ν.Δ. με επιστολή προς τον πρωθυπουργό, επικαλούμενοι απόφαση της Βουλής των Ελλήνων (Φεβρουάριος 1994), με την οποία είχε χαρακτηρισθεί...
Να αντιμετωπίζεται ως αδίκημα «η άρνηση της Γενοκτονίας των χριστιανών της Ανατολής (Πόντιοι, Μικρασιάτες, Αρμένιοι και Ασσύριοι)» ζητούν 38 βουλευτές της Ν.Δ. με επιστολή προς τον πρωθυπουργό, επικαλούμενοι απόφαση της Βουλής των Ελλήνων (Φεβρουάριος 1994), με την οποία είχε χαρακτηρισθεί ως Γενοκτονία η αιματηρή εκδίωξη των χριστιανικών πληθυσμών από τον Πόντο, τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη. Οι βουλευτές σχολιάζουν ότι σε διαφορετική περίπτωση η Βουλή των Ελλήνων θα αυτοαναιρεθεί.
Πράγματι, με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ, η Βουλή είχε προχωρήσει σε αυτή την απόφαση, η οποία από τότε είχε επικριθεί ότι δεν υπάκουε σε αμερόληπτα επιστημονικά - ιστορικά κριτήρια, αλλά εξυπηρετούσε ψηφοθηρικές - εθνικιστικές σκοπιμότητες. Ήταν η εποχή που το ΠΑΣΟΚ φαντασιωνόταν την περικύκλωση της Τουρκίας μέσω της συμμαχίας με τους Κούρδους του Οτσαλάν, τους Αρμένιους και τους «χιλιάδες κρυπτοχριστιανούς» που ζούσαν στη Μικρά Ασία. Δεν τα πίστευε αυτά το ΠΑΣΟΚ, ικανοποιούσε όμως ισχυρά πολιτικά στερεότυπα μιας μερίδας του ποντιακού στοιχείου, που εκπροσωπείτο στο κόμμα από την ομάδα του Μιχ. Χαραλαμπίδη. Αυτή η «εκπροσώπηση» οδήγησε στην κρίση και στον εξευτελισμό της χώρας με τη σύλληψη του Οτσαλάν.
Τα περί Γενοκτονίας ήταν μια απόφαση εσωτερικής πολιτικής σκοπιμότητας και όχι διεθνούς σημασίας. Γι' αυτό και το ελληνικό κράτος ποτέ δεν προέβαλε στα διεθνή φόρα θέμα αναγνώρισης αυτής της «Γενοκτονίας», σε αντίθεση με τους Αρμένιους, οι οποίοι επεχείρησαν και πέτυχαν για τη δική τους περίπτωση απόφαση της γαλλικής Γερουσίας. Αντιθέτως, η κυβέρνηση Σημίτη, με υπουργό Εξωτερικών τον Γ. Παπανδρέου, είχε προσπαθήσει να υποβαθμίσει τη σημασία της απόφασης περί Γενοκτονίας, μετά μάλιστα την αντίδραση της τουρκικής πλευράς. Η απόφαση αναδεικνυόταν σε «αγκάθι» για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Η αιματηρή εκδίωξη των χριστιανικών πληθυσμών από τον Πόντο, τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη είναι τυπικό παράδειγμα εθνοκάθαρσης, με βάση την οποία διαλύθηκε η πολυεθνική Οθωμανική Αυτοκρατορία σε συμπαγή εθνικά κράτη, συμπεριλαμβανομένου και του τουρκικού. Αναμφίβολα η εθνοκάθαρση είχε πολύ αίμα, πολύ πόνο και ξεριζωμό. Και η οθωμανική διοίκηση διακρίθηκε για ωμότητες, αν και αγριότητες σφράγισαν και την ιμπεριαλιστική πολιτική της Αγγλίας και της Γαλλίας εκείνη την εποχή εις βάρος όλων των πληθυσμών της Μικράς Ασίας. Η εθνοκάθαρση επισφραγίστηκε με διεθνείς συμφωνίες και με ανταλλαγή πληθυσμών.
Ο όρος Γενοκτονία καθιερώνεται στο Διεθνές Δίκαιο μετά το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και παραπέμπει σε βιομηχανικά σχεδιασμένη κρατική (της χιτλερικής Γερμανίας) επιδίωξη εξαφάνισης ενός ολόκληρου έθνους. Στο Ολοκαύτωμα δεν εμπλέκονται εδαφικές διεκδικήσεις. Η Γενοκτονία είναι απόλυτη και αφορά ένα ολόκληρο έθνος, όπου κι αν κατοικεί. Γι' αυτό επί μισό αιώνα δεν υπήρξε χρήση του όρου για άλλη σφαγή πληθυσμών. Η έννοια Γενοκτονία απέκτησε διευρυμένη και χρησιμοθηρική έννοια, μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, όταν διεθνή όργανα χαρακτήριζαν ως Γενοκτονία τη σφαγή στη Ρουάντα ή ακόμη και τη σερβική επιθετικότητα εναντίον των μουσουλμάνων της Βοσνίας. Σε κάθε περίπτωση, υπήρχε διεθνής, δηλαδή γενική αναγνώριση της όποιας «Γενοκτονίας».
Στην Ελληνική Ιστορία η Μικρασιατική Καταστροφή ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε ως Γενοκτονία. Γράφαμε, διδασκόμασταν, θυμόμαστε την Καταστροφή. Αυτό έχει σημασία για να αντιληφθούμε ότι η όψιμη μετακίνηση σε επίπεδο ορολογίας υποκρύπτει απόπειρα μετάλλαξης της ιστορικής εμπειρίας και των γεγονότων, η οποία μάλιστα "επισημοποιείται" με την παραγωγή μιας νέας, μεροληπτικής ιστορίας.
Έπειτα από μια εικοσαετία κρατικής ύπνωσης ως προς τη χρήση του όρου Γενοκτονία, το θέμα επανέρχεται ουσιαστικά με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού. Οι 38 βουλευτές της Ν.Δ., οι οποίοι ανήκουν σε όλο το φάσμα της παράταξης, ανάμεσά τους και ορισμένοι πρώην υπουργοί, ζητούν από τον πρωθυπουργό να αναβαθμίσει την επίσημη θέση, συνδυάζοντας την «Γενοκτονία» των χριστιανών της Ανατολής με το Ολοκαύτωμα και τη ρατσιστική βία, δηλαδή ζητείται εκ του πονηρού η σύνδεση ανόμοιων ιστορικά και διαφορετικών πολιτικά υποθέσεων.
Η εθνικιστική δημαγωγία κατά κανόνα λειτουργεί ως προκάλυμμα για να κρυφθούν οι ολέθριες επιπτώσεις εις βάρος του λαού. Σήμερα, μάλιστα, επιδιώκεται να συγκαλυφθεί η μνημονιακή υποτέλεια. Ο Σαμαράς, διακρινόμενος για τον παλαιοκομματισμό του, δείχνει να το παίζει σε δύο ταμπλό. Υποκινεί την επιστολή των 38 βουλευτών του, υιοθετεί τις ιδεοληπτικές - ακροδεξιές θέσεις Μπαλτάκου, ο οποίος είχε μπλοκάρει το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Ο πρωθυπουργός, όμως, καλείται να σταθμίσει τη συγκυρία και να μη δώσει αφορμή για ελληνοτουρκική ένταση, σε μια περίοδο που η Ελλάδα το τελευταίο που έχει ανάγκη είναι μια τέτοια εξέλιξη, ενώ μάλιστα φλέγεται η γύρω περιοχή. Θα είναι μια αναχρονιστική πολιτική, καθώς οι πολιτικές προϋποθέσεις του 1994 έχουν πλήρως ανατραπεί. Ο Οτσαλάν προχθές κήρυξε το τέλος του πολέμου προς την Άγκυρα, το Ιράκ τριχοτομείται και το «χαλιφάτο» προβάλλει στο προσκήνιο. Η αναδίφηση ιστορικών διενέξεων προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως υπόβαθρο για την άσκηση εξωτερικής πολιτικής, η άσκηση εξωτερικής πολιτικής για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης παραπέμπουν στην παλαιοκομματική Ελλάδα και σε εθνική ταπείνωση. Και όχι στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, στο όραμα μιας νέας Ελλάδας της Δημοκρατίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της εθνικής ανάτασης.