Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2017

Μιχάλης Χαραλαμπίδης - (μιλώντας στην Κατερίνη) - ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ: ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΡΕΠΟΥΣΗ, ΦΙΛΗ



Δεν μπορεί να ερμηνεύσει κανείς αυτά που συμβαίνουν στη χώρα αν δεν έχει γνώση της ιδιαίτερης φύσης και του ιδιαίτερου χαρακτήρα του κράτους. Αυτό που η νοτιοαμερικανική κοινωνιολογία ονομάζει περιφερειακό, δορυφορικό κράτος. Τα φαινόμενα των Γιωργάκη, Ρεπούση, Φίλη είναι εκφράσεις των μηχανισμών του βαθέως δορυφορικού κράτους. Της νεοεθνικοφροσύνης όπως το ονόμασα. Ποιά αριστερά, ποιά  κεντροαριστερά, ποιά σοσιαλδημοκρατία, κλπ. Πρόκειται για κλασικές περιπτώσεις νεοεθνικοφρόνων. Στο « Ελληνική Πολιτική Παιδεία » αναλύω αυτόν τον όρο.
   Σε μία άλλη κυρίαρχη χώρα θα είχε συγκροτηθεί εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τις δράσεις τους.
   Μία ομάδα αξιοπρεπών κοινοβουλευτικών, πρέπει να ζητήσει σήμερα την συγκρότησή της. Να εξετάσει πώς γράφτηκε το βιβλίο του «συνωστίζονταν». Σαν να λέμε «συνωστίζονταν στο Άουσβιτς». Ποιος έγραψε το πρώτο κείμενο του Φίλη στην Αυγή; Σε αυτά πρέπει να προστεθεί το σχέδιο «οι δρόμοι των ληστών και των εγκληματιών του Αλή Πασά», έτσι τους ονόμασα, που εμφανίστηκε στα Ιωάννινα.
   Ποιοι μηχανισμοί του βαθέως κράτους τα προώθησαν;
   Κοιτάξτε: ο Γεώργιος Παπαδόπουλος νόθευε τις βενζίνες των αυτοκινήτων στο στρατόπεδο της Ορεστιάδας την δεκαετία του ’60. Η πολιτιστική χούντα της μεταπολίτευσης νόθευε την ελληνική ιστορία, την ταυτότητα, τις πολιτιστικές και αισθητικές σταθερές και τις ηθικές μας αξίες.

Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017

Μιχάλης Χαραλαμπίδης - (μιλώντας στην Κατερίνη) - ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΟΡΟ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΘΕΣΜΟΥΣ

Οι υπερβόρειοι παρουσιάζονται αδιάβαστοι και οι εδώ δεν κατανοούν τί σημαίνει η Ελλάδα ηθική δύναμη. Ενώ είναι η στιγμή, ο καιρός για ελληνικό πολιτικό χορό, για συρτάκι  στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, συμβούλια, Ευρωκοινοβούλιο και στην ευρωπαϊκή κοινωνία πολιτών. Η χώρα όμως  δεν έχει χορευτές. Είναι αχόρευτος, όπως θα έλεγαν οι παλιοί. Εξωελλαδικοί κύκλοι με τα γνωστά εγχώρια κλιμάκιά τους, πολλές φορές τα δεύτερα με μεγαλύτερο ζήλο – το διαπίστωσα το 1994 και το 2004 – φρόντισαν γι' αυτό. Τότε που εκτός των άλλων αλήτες χόρευαν επάνω στα κόκαλα των νεκρών της Σμύρνης και της Ιωνίας.
   Θα παρασύρουμε στον πολιτικό χορό τον πολιτικό χασάπικο, τον μακελάρικο  και άλλους ευρωπαίους. Έτσι οι Ιταλοί, ιδιαίτερα οι Ρωμάνοι, οι κάτοικοι της Ρώμης, θα ξαναμάθαιναν έναν ιστορικό χορό της πόλης τους. Τον μακελάρικο που μαζί με τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο μετεγγατεστάθηκαν στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν χασάπιδες που χόρευαν εξ ου και μακελάρικος.  Δεν έσφαζαν ανθρώπους και λαούς.

Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

Ομιλία Μιχάλη Χαραλαμπίδη στην Κομοτηνή


                             Ομιλία Μιχάλη Χαραλαμπίδη

                             Δευτέρα 13 Μαρτίου , Κομοτηνή
                                             Ώρα 19:30
                            
                            Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο
                                                Ν. Ροδόπης

         Θέμα: Πώς οικοδομούμε ένα ποιοτικό, τοπικό, τουριστικό σύστημα.
                   Η περίπτωση της Θράκης
Διοργάνωση: Περιφερειακή Ένωση Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης

Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Μιχάλης Χαραλαμπίδης - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΩΝ

Η διατυπωμένη  εδώ και χρόνια πρότασή μου ήταν η δημιουργία στην Θεσσαλονίκη, οι κάτοικοι της οποίας γνώρισαν πολιτικές γενοκτόνας βίας, εκφράσεις δύο ιδεολογιών του θανάτου, του κεμαλισμού και του ναζισμού, Μουσείου των Ολοκαυτωμάτων.
   Θα αποτελεί εκτός των άλλων έκφραση της ολικής μνήμης και της ταυτότητας της πόλης.
  Η πρότασή μου αυτή δεν πρέπει να αλλοιώνεται, να διαμοιράζεται, να υποβαθμίζεται, να ευτελίζεται  ένθεν, εκείθεν και παρακείθε.
   Μπορεί να γίνει κάτι μεγάλο, ύψιστο, πρωτότυπο παγκοσμίως. Όπως αξίζει στην ιστορία και το όνομα της Θεσσαλονίκης. Αυτό έπρεπε να γίνει με αφορμή την Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης , όπως σημείωσα όταν την πρωτοδιατύπωσα ( αυτοί όμως που την χειρίστηκαν δεν είχαν συνείδηση της πόλης. Κοινώς δεν τους έκοβε ).
   Μόνο σε αυτό το ύψος μπορεί να έχει νόημα αυτό το εγχείρημα. Διαφορετικά δεν εξυπηρετεί υψηλά πανανθρώπινα ιδανικά και μεγάλους στόχους.
    Τί θα πει μουσείο ποντιακού και μικρασιατικού ελληνισμού. Ηχεί περισσότερο ως δηλωτικό ηλιθιότητας. Θέλουν να μας κάνουν αλλά δεν είμαστε λαός των μουσείων.