Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013 ώρα 10 π.μ Ιωάννινα

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013 ώρα 10 π.μ Ιωάννινα
Αίθουσα Τεχνικού Επιμελητηρίου
Αραβαντινού 6-8
<<Για την Αναγέννηση της Ελληνικής Υπαίθρου >>
Διοργάνωση:Ομάδα Πολιτών Ευτοπία
Συζητούν:
-Τριαντάφυλλος Αλμπάνης Καθηγητής χημείας,Πρύτανης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
-Γιάννης Καραγιάννης Οικονομολόγος- Συγγραφέας
-Μιχάλης Τζίμας Κτηνοτρόφος, Γραμματέας Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας
-Μιχαλης Χαραλαμπιδης Κοινωνιολόγος, Συγγραφέας

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου ώρα 20.00 Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων

 

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου ώρα 20.00
Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων

«Η λύση του Τουρκικού προβλήματος. Για την ειρήνη στη Μ. Ασία και την Ανατολική Μεσόγειο»
Διοργάνωση:Δημοκρατική Κίνηση Κυπρίων Φοιτητών Αγώνας

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

ΤΑ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΜΗ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΠΕΝΙΑΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Από την ομιλία του στο Πνευματικό Κέντρο της Εκκλησίας της Φανερωμένης στον Χολαργό)

ΤΑ ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΜΗ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΠΕΝΙΑΣ


Είναι μεγάλη η διανοητική, αναλυτική και Πολιτική πενία των προσυνεδριακών κειμένων των κομμάτων μη κομμάτων. Παρ’ όλο που ακόμη και σήμερα συντηρούνται από την δημόσια χρηματοδότηση η μορφωτική πολιτική τους παραγωγή είναι ανύπαρκτη. Είδα το κείμενο του ΚΚΚΑΣΟΡ, του ΣΥΡΙΖΑ πρίν. Η μορφωτική φτώχεια είναι χαρακτηριστικό όλων των πτερύγων του Κοινοβουλίου. Είχα δει πριν τα κείμενα νέων υποτιθέμενων κινήσεων π.χ. της Σπίθας κλπ., με τα ίδια χαρακτηριστικά. Τα κινήματα όπως της νεολαίας είναι επίσης φτωχά. Γεροντίστικα πρέπει να πω για να προκαλέσω την εγκλωβισμένη νεανικότητα τους.
Είμαστε στην αρχή του νέου αιώνα, στην Αρχή της νέας Χιλιετίας. Η αληθινή πολιτική μετριέται πάντοτε με τον χρόνο. Έτσι πρέπει να πω ότι προσωπικά θα ντρεπόμουν το 2013 να συμμετέχω σε αυτές τις κενές συναθροίσεις που ονομάζονται συνέδρια και προτάσουν ως πολιτική για το μέλλον αυτά τα μαργαριτάρια, όπως μας έλεγαν στα Νηπιαγωγεία.
Αρχή μιας οποιαδήποτε αναγέννησης ιδιαίτερα της πολιτικής είναι ο Λόγος και η Μνήμη. Ο Πολιτικός αναλφαβητισμός είναι ανακύκλωση του μεταπολιτευτικού ΔεξιοΑριστερού ψέματος.
Η Πολιτική Αναγέννηση απαιτεί την Αλήθεια όπως έλεγε και ο Αντόνιο Γκράμσι. Παρατηρώ ότι επιστρατεύεται για να καλύψει τον πολιτικό (πολιτικάντικο) μετομορφισμό όπως έλεγε. Την παρουσίαση του παλιού ως νέου. Ας μην πάμε όμως στον Γκράμσι. Φθάνει να ξέρουμε τι σημαίνει Αλήθεια στην γλώσσα μας.




Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη



Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου ώρα 20.00 Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων


Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου ώρα 20.00
Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων

«Η λύση του Τουρκικού προβλήματος. Για την ειρήνη στη Μ. Ασία και την Ανατολική Μεσόγειο»
Διοργάνωση:Δημοκρατική Κίνηση Κυπρίων Φοιτητών Αγώνας

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΘΕΜΑ: Η ΚΡΙΣΗ Η ΕΥΡΩΠΗ Η ΕΛΛΑΔΑ


-->

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
ΘΕΜΑ:
Η ΚΡΙΣΗ Η ΕΥΡΩΠΗ Η ΕΛΛΑΔΑ

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου ώρα 11π.μ Χολαργός



Κυριακή 17 Φεβρουαρίου ώρα 11π.μ
«Η λύση του Tουρκικού προβλήματος. Για την ειρήνη στη Μ. Ασία»
Πνευματικό κέντρο της Εκκλησίας Φανερωμένης Χολαργού.
Μετρό Στάση Χολαργού

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

ΩΡΙΜΑΣΑΝ ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΜΟΡΦΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΙΣΛΑΜ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Από την ομιλία του στην Α.Σ.Ο.Ε.)

ΩΡΙΜΑΣΑΝ ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΜΟΡΦΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΙΣΛΑΜ


Ως γνωστόν το 1993 δημοσίευσα ένα κείμενο με τίτλο 1204 – 2004: η όγδοη εκατονταετία. Το επαναδημοσιεύω στο βιβλίο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία – Η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη». Στο κείμενο έθετα το ζήτημα της επαναθεώρησης, του επαναπροσδιορισμού των σχέσεων μας με την Δύση και την Ανατολή. Τις σταυροφορίες και τους Ιερούς πολέμους. Εδώ το κείμενο δεν είχε συνομιλητές τόσο στους αποκαλούμενους πολιτικούς όσο και στην Εκκλησία, τους διανοούμενους της που τότε ήταν περισσότερο στο προσκήνιο. Υπήρξε όμως η ιστορική συγνώμη του Πολωνού Πάπα Ιωάννη κατά την συνάντηση του στην Αθήνα με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Ωρίμασαν οι καιροί για μια ανάλογη συγνώμη από την πλευρά του ιδιόμορφου Τουρκικού Ισλάμ. Γράφω για την ιδιομορφία του τόσο στο κείμενο με τίτλο «Η Επικαιρότητα του Βησσαρίωνα» όσο και στο βιβλίο «Το Μικρά Ασία Ενώνει – Το Τουρκία Εκβαρβαρίζει. Πόντος η Επιστροφή μιας Πανάρχαιας Ταυτότητας».

Εξαντλήθηκαν οι περίοδοι της εναλλαγής, της Σκύλας και της Χάρυβδης. Να το πούμε στην γλώσσα τους. Των Νταήδων στρατιωτικών και των Πεχλιβάνηδων – Τσαμπουκάδων του Ερντογάν. Η Μικρά Ασία θέλει την επιστροφή της στην Δημοκρατία. Στην Πόλη όπως λέω. Αυτή είναι η Ελληνική γραμμή, η Ελληνική Πολιτική. Αυτή πρέπει να είναι μια σοβαρή και έντιμη Ευρωπαϊκή πολιτική. Τα άλλα είναι πολιτικές δορυφόρων, πελατών επαρχιωτών είτε ονομάζονται Κυβέρνηση, είτε ονομάζονται Αντιπολίτευση, σε αυτό το θέατρο σκιών που παρουσιάζεται, προβάλλεται ως πολιτική ζωή στην μη Αθήνα. Πιστεύω θα αναδειχθούν ομάδες, νέοι ιστορικοί συνομιλητές που θα ζητήσουν συγνώμη σε αντίθεση με την εκ των προτέρων – σαν να μη έγινε τίποτε – προβολή, με ιδιαίτερη μάλιστα θρασύτητα, του αιτήματος για τζαμί στην Αθήνα.

Αυτό το ζήτημα δεν αφορά την Τουρκική Κυβέρνηση και το Τουρκικό Ισλάμ που είναι ιδιόμορφο.

Αποτέλεσε μεγάλη στιγμή για την Ανθρωπότητα η συγνώμη του Πολωνού Πάπα Ιωάννη ασχέτως αν εδώ συνάντησε ανώριμους ανθρώπους.

Περιμένουμε μια ανάλογη ιστορική στιγμή από τα Ανατολικά μας. Αυτός είναι ο δρόμος του ανθρωπισμού που έχει πάλι ανάγκη ολόκληρη η Ανθρωπότητα.






Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη


Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Η ΒΙΑΝΝΟΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΗΣ ΒΙΑΝΝΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Η ΒΙΑΝΝΟΣ
ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΗΣ ΒΙΑΝΝΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ

Το ενδιαφέρον μου για τους οικισμούς και τις πόλεις που υπέστησαν πολιτικές βίας από τους ολοκληρωτισμούς δεν είναι πρόσφατο και συγκυριακό.
Έχει μεγάλο ηθικό, ιστορικό, ανθρωπολογικό και πολιτικό βάθος. Είναι μεγάλη η γεωγραφία του. Από την Γκουέρνικα στην Ιβηρική έως τις Γκουέρνικες της Μικράς Ασίας όπως τις ονομάζω, το Δίστομο, ο Χορτιάτης, το Κομένο, το Δομένικο, οι Πύργοι και το Μεσόβουνο στην Μακεδονία όπου συνέταξα την Διακήρυξη (Στο βιβλίο το Μικρά Ασία Ενώνει το Τουρκία Εκβαρβαρίζει).
Η συνομιλία μου στην Βίαννο με τους νεκρούς που είναι ζωντανοί και τους ζωντανούς που θέλουν να είναι ζωντανοί και όχι πεθαμένοι έρχεται από πολύ μακριά και πάει πολύ μακριά.
Αυτά που είπα είναι μεγάλης αξίας, μεγάλο κεφάλαιο για ανθρώπους και θεσμούς που θέλουν να τιμούν τους τόπους τους και τους νεκρούς τους. Που θέλουν τους νεκρούς τους ζωντανούς. Η επιστροφή της ζωής όπως είπα.
Η ευτελής και φλύαρη παραχάραξη τους, ανεξαρτήτως αιτιών και κινήτρων είναι φασισμός.





Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

ΤΟ ΜΕΛΑΝΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΟΥ ΔΟΜΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΖΙΟΡΤΖΙΟ ΝΑΠΟΛΙΤΑΝΟ ΣΤΟ ΔΟΜΕΝΙΚΟ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Κατά την ομιλία του με θέμα: Η Επικαιρότητα του Βησσαρίωνα

Ελλάδα - Ιταλία - Ευρώπη )


ΤΟ ΜΕΛΑΝΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΟΥ ΔΟΜΕΝΙΚΟΥ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

ΤΖΙΟΡΤΖΙΟ ΝΑΠΟΛΙΤΑΝΟ ΣΤΟ ΔΟΜΕΝΙΚΟ

Το Δομένικο στην Θεσσαλία παραμένει ένα μελανό στίγμα στον ιστορικό πολιτισμικό πίνακα, αυτό το έργο τέχνης του ανθρώπινου Παγκόσμιου πολιτισμού που απεικονίζει την σχέση, την σύνθεση Ελλάδας - Ρώμης, Ελλάδας – Ιταλίας, Ρώμης – Κωνσταντινούπολης Νέας Ρώμης, Ελληνικότητας και Ιταλικότητας.
Αποτελεί ύβρη προς την έννοια της Ελληνικότητας και της Ιταλικότητας, όπως ήταν ύβρις η επίθεση του φασισμού στην Ελλάδα. Ήταν ανιστόρητη. Τι θα σκέφθηκε ο Μάρκος Αυρήλιος, ο Αδριανός - από μικρό τον ονόμαζαν Ελληνάκο - ο Κικέρων, ο Πλούταρχος, ο Βησσαρίων με τους ανθρωπιστές της Αναγέννησης. Αποτελεί ύβρη γιατί η Ελληνικότητα και η ιταλικότητα είναι συνώνυμες. Τι θα ήταν η Ιταλικότητα χωρίς την Ελληνικότητα.
Στο τελευταίο μου βιβλίο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία – Η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη» μιλώντας για την Ευρώπη, την Ευρωπαϊκή ταυτότητα γράφω ότι είναι εύκολο να δημιουργήσουμε την ΕλληνοΙταλία.
Πιστεύω και περιμένω ο Πρόεδρος Τζιόρτζιο Ναπολιτάνο που κατάγεται μάλιστα από την πόλη της Παρθενόπης, την Citta Partenopea, Την Νεάπολη πριν το τέλος της θητείας του θα εξαφανίσει αυτήν την μαύρη, ανιστόρητη κηλίδα με μια επίσκεψη προσκύνημα στο Δομένικο.
Έτσι θα βρίσκεται σε αρμονική συνομιλία με την ιστορία, την γεωγραφία, τον πολιτισμό, τον ανθρωπισμό η διαχρονική ιστορική, αδελφική σχέση Ελληνικότητας και Ιταλικότητας αλλά και η δική μου αντίληψη και βίωση τους. Στην Ρώμη με αποκαλούσαν il greco στην Ελλάδα ιταλό. Είμαι ένας Ιταλιώτης Έλληνας.






Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

«Ο ανθρωπισμός μας κρίνεται στην Κουρδία και το Ιμραλί (Καλόλιμνο)»

                      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας καλούμε στην εκδήλωση-συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί
τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013, στις 7 μ.μ.
στην ΑΣΟΕΕ (Αμφιθέατρο Αντωνιάδη) με θέμα:
«Ο ανθρωπισμός μας κρίνεται
στην Κουρδία και το Ιμραλί (Καλόλιμνο)»
Στην εκδήλωση θα μιλήσουν:
Στάθης Παναγούλης, βουλευτής Β΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ
«Ένα ευρωπαϊκό κίνημα για την απελευθέρωση του Αμπντουλλάχ Οτζαλάν, ανάλογο με εκείνο για την απελευθέρωση του Αλέξανδρου Παναγούλη την περίοδο της δικτατορίας»
Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κοινωνιολόγος-συγγραφέας
«Η λύση του τουρκικού προβλήματος. Για την ειρήνη στη Μ. Ασία»
Εκπρόσωπος του Κουρδικού Εθνικού Κογκρέσου
Τη συζήτηση θα συντονίσει ο συγγραφέας Λουκάς Αξελός
διευθυντής των εκδόσεων Στοχαστής και του περ. Τετράδια

                 Πολιτιστικό Κέντρο Κουρδιστάν

 

 

We invite you to the panel that it will take place in the Economic University of Athens (ASOEE, auditorium ‘Antoniades’) on Monday 11/2/2013, at 7 pm.
Our humanism is tested in Kourdia and in Imrali (Kalolimnos)’
Speakers:
Stathis Panagoulis, member of the Parliament
‘A European movement for the deliverance of Abdullah Öcalan, like that for the deliverance of Alexandros Panagoulis in the period of colonels’ junta’
Michalis Charalambides, sociologist-writer
‘The solution of the Turkish problem. For the peace in Asia Minor’
Invited delegate of Kurdish National Congress:
‘The political situation in Kurdistan and the Abdullah Ocalan’s captivity’
The panel will be moderated by the writer Lukas Axelos, director of publishing house Stohastis and editor of the journal Tetradia.
Kurdish Culture Center

Initiative for Ocalan’s Freedom

 

Wir laden Sie in der Wirtschafts-Universität von Athen(ASOEE, Auditorium 'Antoniades') am Montag 2013.11.02 um 19.00 Uhr.

UNSER THEMA IST "Unser Humanismus in Kourdia und Imrali (Kalolimnos)"

Referenten:

Stathis Panagoulis, Mitglied des Europäischen Parlaments
"Eine europäische Bewegung für die Befreiung von Abdullah Öcalan, wie die für die Befreiung von Alexandros Panagoulis in der Periode des Obristen Junta

Michalis Charalambides, Soziologe-writer
"Die Lösung des türkischen Problems. Für den Frieden in Kleinasien "

Eingeladene Vertreter der kurdischen Nationalkongresses:
"Die politische Situation in Kurdistan und die Abdullah Öcalan Gefangenschaft"

Das Panel wird von dem Schriftsteller Lukas Axelos, Direktor des Verlages Stohastis und Redakteur der Zeitschrift Tetradia, moderiert.


Kurdischen Kulturzentrum
Initiative für Öcalans Freiheit

 

 

-->
DAVETIYE

Pazartesi 11 Subat 2013, saat 19.00’da ASOEE (IKTISAT BILIMLER FAKULTESI) Antoniyadi Amfitiyatrosu’nda gerceklesecek panel’e sizleri davet ediyoruz.

Konu: “UMANIZMIMIZ KURDISTAN’DA VE IMRALI’DA (KALOLIMNOS’DA) BELIRLENIYOR”

KONUSMACILAR

  1. Stathis PANAGOULIS, Atina B bolgesi SYRIZA Miletvekili
Konu: “Yunanistan cunta yilarinda Aleksandros Panagoulis’in serbest birakilmasi icin nasil bir avrupa hareketi olusmustu, Abdullah Ocalan’in da serbest birakilmasi icin ayni bir avrupa hareketi olusmali”.

  1. Mihalis Haralambidis, Sosyolog – yazar
Konu: “Orta Dogu’da baris olmak icin kurt sorunu cozulmeli”.

  1. KNK TEMSILCISI
Konu: “Kurdistan’daki durum ve Ocalan’in esirligi”.

Tartisma koordinatoru: Loukas AKSELOS, yazar, Stohastis yayinevi ve Tetradya dergisi’nin muduru.

Kurdistan Kultur Merkezi
Ocalan serbest birakilmasi icin Inisyatif


-->
Από την Εκδήλωση το 2009 για την Απελευθέρωση του Αμπτουλάχ Οτσαλάν μπροστά στο ελληνικό Κοινοβούλιο




Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Ο ανθρωπισμός μας κρίνεται στην Κουρδία και το Ιμραλί (Καλόλιμνο

-->

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Σας καλούμε στην εκδήλωση-συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί
τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013, στις 7 μ.μ.
στην ΑΣΟΕΕ (Αμφιθέατρο Αντωνιάδη) με θέμα:

«Ο ανθρωπισμός μας κρίνεται
στην Κουρδία και το Ιμραλί (Καλόλιμνο)»


Στην εκδήλωση θα μιλήσουν:

Στάθης Παναγούλης, βουλευτής Β΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ
«Ένα ευρωπαϊκό κίνημα για την απελευθέρωση του Αμπντουλλάχ Οτζαλάν, ανάλογο με εκείνο για την απελευθέρωση του Αλέξανδρου Παναγούλη την περίοδο της δικτατορίας»

Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κοινωνιολόγος-συγγραφέας
«Η λύση του τουρκικού προβλήματος. Για την ειρήνη στη Μ. Ασία»

Εκπρόσωπος του Κουρδικού Εθνικού Κογκρέσου

Τη συζήτηση θα συντονίσει ο συγγραφέας Λουκάς Αξελός
διευθυντής των εκδόσεων Στοχαστής και του περ. Τετράδια


Πολιτιστικό Κέντρο Κουρδιστάν

 

 

We invite you to the panel that it will take place in the Economic University of Athens (ASOEE, auditorium ‘Antoniades’) on Monday 11/2/2013, at 7 pm.

Our humanism is tested in Kourdia and in Imrali (Kalolimnos)’

Speakers:

Stathis Panagoulis, member of the Parliament
‘A European movement for the deliverance of Abdullah Öcalan, like that for the deliverance of Alexandros Panagoulis in the period of colonels’ junta’

Michalis Charalambides, sociologist-writer
‘The solution of the Turkish problem. For the peace in Asia Minor’

Invited delegate of Kurdish National Congress:
‘The political situation in Kurdistan and the Abdullah Ocalan’s captivity’

The panel will be moderated by the writer Lukas Axelos, director of publishing house Stohastis and editor of the journal Tetradia.

Kurdish Culture Center

Initiative for Ocalan’s Freedom

 Wir laden Sie in der Wirtschafts-Universität von Athen(ASOEE, Auditorium 'Antoniades') am Montag 2013.11.02 um 19.00 Uhr.

UNSER THEMA IST "Unser Humanismus in Kourdia und Imrali (Kalolimnos)"

Referenten:

Stathis Panagoulis, Mitglied des Europäischen Parlaments
"Eine europäische Bewegung für die Befreiung von Abdullah Öcalan, wie die für die Befreiung von Alexandros Panagoulis in der Periode des Obristen Junta

Michalis Charalambides, Soziologe-writer
"Die Lösung des türkischen Problems. Für den Frieden in Kleinasien "

Eingeladene Vertreter der kurdischen Nationalkongresses:
"Die politische Situation in Kurdistan und die Abdullah Öcalan Gefangenschaft"

Das Panel wird von dem Schriftsteller Lukas Axelos, Direktor des Verlages Stohastis und Redakteur der Zeitschrift Tetradia, moderiert.


Kurdischen Kulturzentrum
Initiative für Öcalans Freiheit

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΒΙΑΝΝΟ Με αφορμή την ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ναζισμού


-->
 
                                ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΒΙΑΝΝΟ
Με αφορμή την ημέρα μνήμης των θυμάτων του Ναζισμού

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΞΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΜΑΣ

Στην χώρα μας τόσο ο Χίτλερ όσα και ο Κεμάλ έμειναν στο απυρόβλητο μετά το 1952. Ο δεύτερος μάλιστα λατρεύτηκε και προσκυνήθηκε. Στο ακαδημαϊκό πεδίο οι μελέτες για τον Ναζισμό και τον Κεμαλισμό είναι ανύπαρκτες.
Στα βιβλία μου τα οποία ήταν ταυτόχρονα προϊόντα και μέσα ενός μεγάλου αγώνα για την ανάκτηση της συλλογικής ιστορικής μας μνήμης αναλύω τους λόγους αυτού του κενού.
Σήμερα χρειάζεται μια ιστορικού τύπου πολιτική πρωτοβουλία που θα εκφρασθεί δια μέσου της κατάθεσης ενός νομοσχεδίου που θα καταδικάζει τον Ναζισμό και τον Κεμαλισμό ως δύο ιδεολογίες του θανάτου. Μπορεί να είναι πρόταση του Δήμου Βιάννου ή πρωτοβουλία βουλευτών ανεξαρτήτως κόμματος. Τα υπαρκτά κόμματα μη κόμματα έχουν μια ένοχη σχέση με την συλλογική ιστορική μας μνήμη και των αυτοσεβασμό μας. Στην Ελλάδα τόσο στα δεξιά όσο και στα αριστερά είχαμε και έχουμε χωροφύλακες της μνήμης μας.
Δεν υπήρξε συλλογική μνήμη της Βιάννου, της Κανδάνου, του Δίστομου, του Χορτιάτη. Όπως δεν υπήρξε της Σάντας, της Κερασούντας, της Μπάφρας, της Περγάμου, της Σμύρνης, της Κωνσταντινούπολης των γεγονότων του 55’. Της Χίου του Ντελακρουά. Έχω μιλήσει για τα αίτια, τους λόγους της λήθης.
Η υπεράσπιση της αξίας της ανθρώπινης ζωής είναι η υπεράσπιση μιας καθολικής αξίας. Δεν μπορεί να είσαι αντιναζιστής αλλά φιλοκεμαλικός. Η αντικεμαλικός αλλά φιλοναζί. Τότε ή είσαι ηλίθιος ή εξαρτάσαι από ξένες δυνάμεις.
Η πολιτική, η αληθινή πολιτική, η νέα πολιτική που έχουμε ανάγκη μπορεί να μας απαλλάξει από αυτούς τους Εθνικούς Εφιάλτες. Θα πρόσθετα και την ηλιθιότητα των φιλοκεμαλικών φασιστών της ψευτοαριστεράς και των φιλοναζί της δεξιάς που έκαναν και κάνουν κακό στην Ελλάδα. Είναι ψεύτικη συνείδηση σε σχέση με τον Ελληνισμό. Εκτός του ότι έχουν κοινές αφετηρίες.
Η φράση «συνωστίζονταν στην Σμύρνη» δεν βάζει μόνο σε κρίση την έννοια του Έθνους, του Κράτους, της Εκπαίδευσης, της Παιδείας, του Σχολείου. Δεν μας προσβάλει μόνον ως Έλληνες αλλά ως ανθρώπους. Είναι σαν να σας πουν συνωστίζονταν στην Βίαννο της Κρήτης, στα Καλάβρυτα της Πελοποννήσου, στο Δίστομο της Ρούμελης, στο Κομένο της Ηπείρου.
Η περίοδος που οι Έλληνες χειραγωγούνταν και διαιρούνταν από αυτά τα δύο κακά του 20ου αιώνα και τους εγχώριους εφιάλτες τους βρίσκεται στο τέλος της.
Το νομοσχέδιο που προτείνω θα δημιουργήσει μια αυθεντική, εγχώρια, ηθική, αξιακή σφαίρα. Όπως γράφω οι Έλληνες είναι λάτρεις της ιδεολογίας της ζωής και όχι του θανάτου. Αυτό αποτελεί χαρακτηριστικό της Εθνικής μας ταυτότητας, του πολιτισμού μας, της αυτοσυνειδησίας μας.
Για αυτές τις αξίες πέθαναν στην Βίαννο, στο Δομένικο της Θεσσαλίας, στην Σάντα.


Δευτέρα 04 Φεβρουαρίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

ИЗ ВЫСТУПЛЕНИЯ В МУНИЦИПАЛИТЕТЕ ВИАННО НА КРИТЕ
( Вианно – это одно из 100 населенных пунктов массового истребления населения в Греции нацистами во время Второй Мировой войны).
По случаю дня памяти жертв нацизма
В Греции мы имеем правых и левых жандармов нашей памяти
В нашей стране, имена как Гитлера, так и Кемаля оставались неприкосновенными после 1952 года. Второму даже поклонялись.
В академической сфере исследований нацизма и кемализма, практически, не проводилось.
В моих книгах, которые являются одновременно и продуктами длительной борьбы за восстановление нашей коллективной исторической памяти, я анализирую причины этого разрыва.

Сегодня мы нуждаемся в исторического типа политической инициативе, которая будет выражена путем выработки законопроекта, который бы осудил нацизм и кемализм как две идеологии смерти. Это может быть предложение мерии Вианнос или инициатива депутатов независимо от их партийной принадлежности. Существующие партии и организации несут вину по отношению к нашей коллективной исторической памяти и самоуважению. В Греции, как со стороны правых, так и левых, мы имели и имеем полицейских нашей памяти.
Не существовало никакой коллективной памяти касательно Вьянноса, Канданоса, Дистомо, Хортиатиса (населенные места массового уничтожения населения – прим. переводчика). Как не было никакой коллективной памяти касательно Санты, Kерасунта, Пафры, Смирны, Стамбула событий 1955 года, а также Хиоса картины Делакруа. Я упоминал о причинах забвения.
Защита ценности человеческой жизни заключается в защите всеобщих ценностей. Нельзя быть антифашистом, но, в то же время, быть сторонником кемализма. Или наоборот, быть против кемализма, и одновременно сторонником нацизма. В противном случае, такой человек может характеризоваться как идиот, либо находиться в зависимости от иностранных держав.

Политика, истинная политика, новая политика, в которой мы нуждаемся может нас избавить от этих национальных кошмаров. Я хотел бы добавить глупость прокемалистских фашистов псевдолевых сил и пронацистски настроенных правых, которые приносили и приносят вред Греции. Это ложное сознание по отношению к Эллинизму. В дополнение можно добавить, что у этих двух направлений общее происхождение.
Фраза "столпотворение в Измире" (неудачная формулировка уничтожения греков в Смирне в 1922г. в греческом школьном учебнике, написанном М.Репуси – прим. переводчика) не только ставит в ситуацию кризиса концепцию нации, государства, образования, просвещения, школы. Она нас оскорбляет не только как греков, но и как людей.
Это то же самое, что кто-то скажет: «столпились во Виано на Крите, в Калаврита на Пелопоннесе, в Дистомо в Румели, в Комено в Эпире».

Период, когда греки разделялись, и ими манипулировали эти два зла 20-го века, и внутренних кошмаров подходит к концу.
Законопроект, который я предлагаю, позволит создать подлинную, внутреннюю, этическую, ценностную сферу. Как я пишу, греки – любители идеологии жизни, а не смерти. Это особенность нашей национальной идентичности, нашей культуры, нашего самосознания.
За эти ценности погибли люди во Вианно, в Доменико в Фессалии, в Санте.

4 февраля 2013