Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Το λέει και ο Σολωμός «Από τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα Ιερά»


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Από την ομιλία του στην Καστοριά στις 26 Μαρτίου 2014)


ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ: Η ΘΕΛΗΣΗ ΜΑΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΑΡΚΕΣ   ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ

Το λέει και ο Σολωμός «Από τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα Ιερά»


Υπάρχει μια Ελληνική ιδιαιτερότητα. Άλλη η σημειολογία, οι συμβολισμοί μιας παρέλασης στην Γερμανία, την Αγγλία, την Γαλλία, την Ιταλία και άλλο στην Ελλάδα.
Πολύ περισσότερο, άλλο στην Τουρκία και άλλο στην Ελλάδα. Οι δικοί μας συμβολισμοί δεν είναι  οι αποικιοκρατικοί πόλεμοι, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Γερμανία, την Πολωνία, την Λιβύη, το Βιετνάμ. Οι γενοκτονικές επιδρομές και πόλεμοι στην Πελοπόννησο, στον Πόντο, στην Ιωνία, στην Φώκαια, την Σμύρνη, την Αρμενία, την Κουρδία.  Τα πογκρόμ στην Κωνσταντινούπολη, οι ληστρικοί πόλεμοι και οι ληστρικές επιδρομές. Οι πυρπολήσεις και καταστροφή πόλεων.

Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Ο Μαστοράκης μετά την πτώση της τότε χούντας δεν έκανε κόμμα


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας σε Ρ/Σ)




Ο Μαστοράκης μετά την πτώση της τότε χούντας δεν έκανε κόμμα
Ο Θεοδωράκης κάνει.

Είναι γνωστό ότι επέμενα πολύ στην καλλιέργεια μιας παιδείας των Πολιτικών Θεσμών ώστε η μετάβαση που διανύουμε να είναι μετάβαση προς το νέο και όχι η ανακύκλωση του παλιού.
Για αυτό έγραψα τα βιβλία που αναφέρονται στους πολιτικούς θεσμούς, στον θεσμό του πολιτικού κόμματος. Δυστυχώς απουσιάζουν οι συνομιλητές. Είναι μεγάλη η ανάγκη μιας νέας Πολιτικής Παιδείας. Όταν αυτή απουσιάζει έχεις την συνέχεια των παθολογιών, του τέρατος, όπως γράφω.
Ο Μαστοράκης μετά την πτώση της στρατιωτικής χούντας δεν έκανε κόμμα. Έφυγε μάλιστα από την Ελλάδα. Ο Θεοδωράκης όμως μετά την κατάρρευση του μεταπολιτευτικού καθεστώτος κάνει κόμμα μη κόμμα.
Ένας ρόλος του την καθεστωτική περίοδο ήταν να με πυροβολεί.

Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

ΑΛΛΟ ΠΡΕΒΕΖΑ ΙΧΘΙΟΥΠΟΛΗΣ ΑΛΛΟ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΑΡΔΕΛΑΣ




ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας σε εκδήλωση του Επιμελητηρίου Πρεβέζης)





ΑΛΛΟ ΠΡΕΒΕΖΑ ΙΧΘΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΑΛΛΟ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΑΡΔΕΛΑΣ

Ο ΑΞΟΝΑΣ ΑΓΙΟΚΑΜΠΟΣ – ΚΑΡΔΙΤΣΑ – ΑΡΤΑ - ΙΟΝΙΟ

Απουσιάζει η πολιτική ως πρόλογος, ως Σχέδιο, ως διάρκεια.
Είναι ορατό στα παλιά κόμματα, μη κόμματα, συμπολιτευόμενα και αντιπολιτευόμενα αλλά και τις εκκολαπτόμενες και εμφανιζόμενες κινήσεις.
Το μεγάλο κενό είναι η απουσία αναπτυξιακής παιδείας. Αυτός είναι ο λόγος που στην σημερινή μου ομιλία έδωσα διδακτικό αλλά και πρακτικό χαρακτήρα. Τα Επιμελητήρια μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτό το πεδίο.

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

ΚΥΚΛΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2014 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ



Ο Δήμος Καστοριάς σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Καστοριάς, διοργανώνει εκδήλωση με κεντρικό ομιλητή τον Πολιτικό, Κοινωνιολόγο και Συγγραφέα κ. Μιχάλη Χαραλαμπίδη ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα:

«Για την Αρχιτεκτονική και Παραγωγική Αναγέννηση» «Αρχίζοντας από την Καστοριά»

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014 και ώρα 19:00 μ.μ. στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο Καστοριάς.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΟΙ ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΛΕΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΤΕΛΩΝΕΙΟΥ
ΤΟΥΣ ΜΠΕΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΝΔΑΡΙΝΟΥΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΟΙ ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ

Οι μεγάλοι μετασχηματισμοί, η Παγκοσμιοποίηση, απαιτούσαν, δεκαετίες τώρα μεγάλους επίσης μετασχηματισμούς στην πολιτική και την τεχνοκρατία, τον κόσμο του πανεπιστημίου. Σε αυτήν την πρόκληση, η δική μου διαδρομή πρότεινε ένα νέο λεξιλόγιο, τόσο πολιτικό όσο και επιστημονικό. Έναν άλλο δρόμο για την θέση και τον ρόλο του συστήματος Ελλάδα στις συνθήκες της Παγκοσμιοποίησης και της Ευρωπαϊκής Οικοδόμησης. Δυστυχώς δεν είχα συνομιλητές. Αντίθετα αντιμετώπισα την αντιπνευματικότητα, την δεξιοαριστερή διανοητική βαρβαρότητα και καθυστέρηση της μεταπολίτευσης. Στο εσωτερικό του ΠΑ.ΣΟ.Κ. η βαρβαρότητα ήταν πολύ μεγάλη, ιδιαίτερα στην νεολαία του.

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

ΔΙΑΛΕΞΗ ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΑΛΕΞΗ ΜΙΧΑΛΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ


ΘΕΜΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΟΠΟΣ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ – ΠΡΟΪΟΝΤΑ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΣΥΜΒΟΛΑ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ


Μεταπτυχιακό Τμήμα του Καθηγητή κ Δημητρίου Μπουραντά

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Η διάλεξη δεν είναι δημόσια

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Με αφορμή την ομιλία του στην Καβάλα και την συμπλήρωση 20 χρόνων από την αναγνώριση της Ποντιακής γενοκτονίας)

ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ
Αιμοδοσίες με αφορμή την 19η Μαΐου ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων
ΠΟΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ


Οι συγκεντρώσεις και πορείες που θα πραγματοποιηθούν σε πολλές πόλεις του Πλανήτη με αφορμή την 19η Μαΐου πρέπει να ονομασθούν ΠΟΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ. Έχω αναλύσει το βαθύτερο νόημα αυτού του  μηνύματος. Θα πρέπει να προσκληθούν σε αυτές οι Ομογενείς αλλά και οι άλλες Εθνικές και Θρησκευτικές ομάδες που έχουν υποστεί πολιτικές γενοκτόνας βίας. Όποιες δεν συμμετέχουν αναλαμβάνουν την ευθύνη της μη συμμετοχής τους. Είναι κατατεθειμένη εδώ και πολλά χρόνια πλέον η πρόταση μου για την καθιέρωση της 19ης Μαΐου ως Ευρωπαϊκής και Διεθνούς ημέρας μνήμης των θυμάτων του  Κεμαλοισλαμισμού. Όλες οι ομάδες, οι Ίωνες, οι Θρακιώτες, οι Αρμένιοι, θα διατηρούν τις δικές τους ημέρες μνήμης ως ημέρες αγωνιστικής και αξιοπρεπούς προβολής του αιτήματος αναγνώρισης της γενοκτονίας που υπέστησαν.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛΟΙΣΛΑΜΙΣΜΟ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Με αφορμή την ομιλία του στην Καβάλα και την συμπλήρωση 20 χρόνων από την αναγνώριση της Ποντιακής γενοκτονίας)


ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛΟΙΣΛΑΜΙΣΜΟ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΣΑΤΖΗΔΕΣ ΤΟΥ


Ο Αγώνας για την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ποντίων και της 19ης Μαΐου ως ημέρας μνήμης της, αλλά και η υπεράσπιση τους από τις συνεχείς προσπάθειες κατάργησης τους που ακολούθησαν, δόθηκε σε δύο μέτωπα. Από την μία είχαμε να αντιμετωπίσουμε τον Κεμαλοισλαμισμό. Απο την άλλη τους εδώ χωροφύλακες της μνήμης μας, τους Καπό όπως τους αποκαλώ. Είχαμε τον εγχώριο καθεστωτισμό και τους Ποντίους τιμαριούχους του έως τους Ποντίους Εσατζήδες. Εσατζήδες δεν είχαμε μόνον στην χούντα. Είχαμε και στην μεταπολιτευτική καθεστωτική, ειδικά την πράσινη, περίοδο. Αριστερής μάλιστα κοπής Εσατζήδες.