Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ - Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ



        Αγαπητοί μου

       Έδειχνα πάντοτε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα κείμενα του ιστορικού (απέδειξε ότι είναι) Γρηγόρη Γιοβανόπουλου στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ που με μεγάλη ευγένεια μου στέλνεται.
Όταν τον γνώρισα μήνες πριν, κατά την γόνιμη συζήτηση με θέμα «Να μιλήσουμε σοβαρά για την Ανάπτυξη» που οργάνωσε ο Δήμος Αλεξάνδρειας και ο Σύλλογος Ποντίων (επιτέλους οι Πόντιοι δεν χορεύουν μόνο) είδα να επιβεβαιώνεται η εκτίμησή μου ότι, στο νέο ιστορικό κύκλο, θα έχουμε επιστροφή των Δασκάλων. Τα κυρίαρχα κοινωνικά, μορφωτικά υποκείμενα θα είναι οι Δάσκαλοι, οι Αρχαιολόγοι, οι Μάστορες, θέμα ομιλίας μου τις προσεχείς ημέρες στο Αγρίνιο.
Παρ ’όλη την γνωστή αυστηρότητά μου η αφιέρωση  του κειμένου του «Οι Έλληνες της Βακτρίας» στο πρόσωπό μου το οποίο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα σας σε δύο συνέχειες ( 29-30/9)  με συγκίνησε για πολλούς λόγους. Περισσότερο όμως επιβεβαιώνονταν η εκτίμησή μου ότι ο νέος κύκλος θα χαρακτηρίζεται από ευγενείς, ποιοτικές συνομιλίες, ωσμώσεις και αγώνες νέων συναθλητών.
Με αφορμή αυτή την επιστολή μου θα παρότρυνα δημοσίως μέσω της εφημερίδας σας τον Δάσκαλο Γρηγόρη Γιοβανόπουλο να ολοκληρώσει το έργο του για τα ελληνιστικά βασίλεια της Κεντρικής Ασίας και της Ινδικής με την έκδοση ενός βιβλίου. Φυσιολογικά έπρεπε να έχουμε τουλάχιστον πέντε χιλιάδες.
Στην παρουσίασή του θα είχα πολλά χρήσιμα να πω (το κάνω δεκαετίες τώρα στα βιβλία μου) για το παρόν και κυρίως το μέλλον της Μακεδονίας, της υπαίθρου και των πόλεων της. Με οργίζει η δεξιοαριστερή  επαρχιώτικη καθήλωσή τους στην αυτοκαταστροφική στασιμότητα.


 Με εκτίμηση
Μιχάλης Χαραλαμπίδης  

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ Βέροιας το Σάββατο 8 Οκτωβρίου.