Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2010

Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Μιλώντας στην Πτολεμαΐδα

Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ
Η ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ ΣΤΟ ΔΕΒΙΣΛΙΚ

Όταν μιλώ για την Παραγωγική μνήμη των Ποντίων, μιλώ και για αυτήν των Ηπειρωτών, των Πελοποννησίων, των Ρουμελιωτών, των Θρακών, των Μακεδόνων. Χρησιμοποιώ την περίπτωση των Ποντίων ως ερευνητικό, διδακτικό παράδειγμα πρότυπο για την μελέτη της σχέσης των άλλων κομματιών του Ελληνισμού με την παραγωγική μνήμη, τον υλικό τους πολιτισμό. Το ζήτημα της παραγωγικής μνήμης είναι η αφετηρία μιας σοβαρής και υπεύθυνης συζήτησης για την άλλη ανάπτυξη. Την έχουμε ανάγκη για να φύγουμε από τα πράσινα άλογα, τα πράσινα μαύρα σπότ της «πράσινης ανάπτυξης» που εκπέμπει τηλεοπτικά η πολιτική ως απάτη(1), κύρια έκφραση της οποίας είναι το ΚΚΚΑΣΟΡ με την σημερινή του Αμινιστρέσιον.

Την μέθοδο αυτή ακολούθησα και για το ζήτημα της περιφερειακής ανάπτυξης. Γράφοντας για την Πελοπόννησο μιλούσα και για τις άλλες περιφέρειες. Έδινα ένα σχέδιο μελέτης των άλλων περιφερειών. Μετά τον Παπαναστασίου και τον Σοφιανόπουλο είναι το μόνο σοβαρό κείμενο που ασχολήθηκε, αγκάλιασε με αγάπη αυτήν την ιστορική περιφέρεια.

Η συζήτηση για την μνήμη του υλικού και του πνευματικού σας πολιτισμού εδώ στην Μακεδονία και την Πτολεμαΐδα είναι πολύ χρήσιμη. Τι σχέση με τον πνευματικό και υλικό σας πολιτισμό έχει η πόλης σας η Πτολεμαΐδα; Τι σχέση έχει με τους Πτολεμαίους και τον Πτολεμαίο; Έχετε ανάγκη μιας συζήτησης και ενός σχεδίου ώστε η Πτολεμαίδα να γίνει Πόλις γιατί τώρα είναι Καρβουνoύπολις. Αυτό την έκανε ο διακομματικός και συνδικαλιστικός συνασπισμός του τσιμέντου και της ασχήμιας. Οι σημερινοί διαφημιστές των πράσινων και μαύρων αλόγων. Λέω μαύρων γιατί είναι προϊόν ολοκληρωτισμού, όχι της Δημοκρατίας (2).

Στο βιβλίο μου για τις πόλεις(3) μιλώ για την ανάκτηση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και της ταυτότητας μας ως προϋπόθεση για να σταθούμε ισότιμα και αξιοπρεπώς στην Παγκοσμιοποίηση.

Ορισμένοι θα πουν είναι Εθνικισμός να μιλάς για αυτά. Είναι οι ίδιοι μηχανισμοί, τα παπαγαλάκια που τις δεκαετίες του 50’ και του 60΄έλεγαν είναι «κομουνιστές», είναι «συνοδοιπόροι» του Κομμουνισμού όσοι διεκδικούσαν την Δημοκρατία. Είναι οι νέοι φασίστες, οι δυνάμεις του σκότους και της οπισθοδρόμησης που στοχεύουν στον πνευματικό ακρωτηριασμό μας. Παρουσιάζονται σοσιαλιστές, αριστεροί, νεοφιλελεύθεροι αλλά είναι οι σύγχρονοι φασίστες. Οι νεοεθνικόφρονες όπως τους ονομάζω.

Καιρό πριν σε ομιλίες μου για την ανάπτυξη της Μακεδονίας στην Πέλλα και την Ημαθία εκτός από την υφαντουργία της Νάουσας, το γεωργικό, διατροφικό, βιομηχανικό διαμέρισμα του Ροδάκινου, την γούνα πρότεινα το χτίσιμο μιας βιβλιοθήκης, ομοίωμα της βιβλιοθήκης, της Αλεξάνδρειας σε έναν από τους περιαστικούς όμορφους λόφους της Έδεσσας. Μπορεί να έχει και το όνομα ενός μεγάλου διανοούμενου, του τελευταίου βασιλιά της Μακεδονίας, του Περσέα. Είχε ως γνωστόν, μάλλον μη γνωστόν, μια πολύ μεγάλη βιβλιοθήκη που λήστεψαν οι πρωτόγονοι τότε Ρωμαίοι.

Οι δυνάμεις του σκότους που έλεγα πριν αγνοούν ότι οι βασιλείς των Ελληνιστικών βασιλείων ήταν διανοούμενοι. Γράφω στα βιβλία(4) μου για αυτά που στις σημερινές συνθήκες είναι πολύ χρήσιμα όχι μόνον για τους Έλληνες αλλά για όλους τους λαούς. Όχι μόνον της Ευρώπης.

Πρέπει να πούμε επίσης ότι η Μακεδονικότητα είναι Ελληνικότητα. Ότι η Ελληνικότητα είναι αυτοχθονία. Σε δύσκολες για τον Ελληνισμό περιόδους όταν δέχθηκε από πολλά μέτωπα πολλές επιθέσεις και κατοχές αποδιαρθρώθηκε η ιστορική περιοχή της Μακεδονίας στην οποία οφείλουμε και μια μεγάλη αναγέννηση, την Μακεδονική. Αυτές τις Βυζαντινές αναγεννήσεις που προετοίμασαν την Ιταλική και Ευρωπαϊκή Αναγέννηση.

Τώρα είναι η περίοδος της επανένταξης στον Ελληνικό Εθνικό κορμό των κομματιών του Ελληνισμού που βρέθηκαν διασκορπισμένα, απομακρυσμένα, αποκομμένα. Άκουσα καιρό πριν τον Υπουργό Εξωτερικών των Σκοπίων να λέει. Θα γίνουμε ξαδέλφια. Είναι λάθος. Θα γίνουμε αδέλφια γιατί η Μακεδονικότητα είναι Ελληνικότητα. Είναι μάλιστα εκείνη η Ελληνικότητα που δημιούργησε την Οικουμενικότητα του Ελληνισμού, ο Μέγας Αλέξανδρος και η παρέα του. Τα παιδιά του Αριστοτέλη από τα Στάγειρα. Οι ηγεμόνες διανοούμενοι που έλεγα πριν. Ο Περσέας, οι Πτολεμαίοι, οι Σελευκίδες. Μέχρι το Αφγανιστάν έκαναν πόλεις για να μην σφάζονται μεταξύ τους οι άνθρωποι. Όπως σφάζονται εκεί σήμερα.

Αν παραχαράξουμε την ιστορία της Μακεδονίας, την Ελληνικότητα της τότε παραχαράζουμε την παγκόσμια ιστορία των Εθνών, του πολιτισμού ακόμη και των Θρησκειών. Θα διαμαρτυρηθεί ο Πτολεμαίος και οι μεταφραστές της Γραφής. Δυστυχώς οι ηγεσίες της μη Αθήνας είναι ανεπαρκείς μορφωτικά, ψυχικά, πολιτικά να υπερασπισθούν την ιστορία όχι μόνο της Ελλάδας αλλά της Οικουμένης στους Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς θεσμούς. Πώς να το κάνουν όταν παραγγέλνουν κατόπιν εξωελλαδικών εντολών φασιστικά βιβλία ιστορίας του «συνωστίζονταν στην Σμύρνη» ώστε να χορεύουν στην Σμύρνη. Σαν να λέμε χορεύουν στο Άουσβιτς. Πώς να το κάνουν όταν υπονομεύουν την Ελληνική παιδεία που είναι και Οικουμενική παιδεία.

Ο δρόμος της αλήθειας είναι ο δρόμος της αδελφοσύνης. Ο δρόμος της παραχάραξης είναι επικίνδυνος, οδηγεί στον ολοκληρωτισμό, στο Άουσβιτς ή στο Δεβιζλίκ στρατόπεδο εξόντωσης των Ποντίων νότια της Τραπεζούντας, που επιλέγω με έμφαση να λέω ότι ήταν χειρότερο του Άουσβιτς.

Εμείς οι Έλληνες γνωρίσαμε και τα Άουσβιτς, τον Χορτιάτη, το Μεσόβουνο, τους Πύργους Εορδαίας, το Δίστομο αλλά και το Δεβιζλίκ πριν. Γνωρίσαμε και τον Κεμαλισμό και τον Ναζισμό. Δεν τιμά για λόγους ιστορίας, συγγένειας, πολιτισμού τους κατοίκους της πόλης του Μοναστηρίου το λεγόμενο Μουσείο. Αυτό που είναι αφιερωμένο στον πατέρα μιάς ιδεολογίας του θανάτου τον Κεμάλ. Είναι μια απόδειξη ότι αυτοί που το έκαναν πήραν ήδη τον δρόμο του Άουσβιτς, του Δεβιζλίκ. Το κλείσιμο του είναι μια πράξη ανθρωπισμού. Η διατήρηση του μια πράξη βαρβαρότητας που δεν ταιριάζει στην ιερότητα της Μακεδονικής γης.

Αναφορές

1. Μιχάλης Χαραλαμπίδης. Από το ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ ο εκφυλισμός ενός ιστορικού εγχειρήματος. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ 2009

2. Μιχάλης Χαραλαμπίδης. Από το ΠΑΣΟΚ ΣΤΟ ΚΚΚΑΣΟΡ ο εκφυλισμός ενός ιστορικού εγχειρήματος. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ 2009

3. Μιχάλης Χαραλαμπίδης. ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ

4. Μιχάλης Χαραλαμπίδης. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η ΝΕΑ ΣΥΜΜΑΧΙΑ. Εκδόσεις ΣΤΡΑΒΩΝ


Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη