Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

KURTLER, INKAR EDILEMEYEN BIR HALK - Ο Πατέρας της Δημοκρατίας στη Μικρά Ασία Αμπντουλάχ Οτσαλάν

Το κείμενο αυτό αποτελεί μετάφραση του προλόγου του Μιχάλη Χαραλαμπίδη
στο βιβλίο του Αχμέτ Ντερέ για το Κουρδικό ζήτημα. Εκδόσεις Γόρδιος.

Θα θέλαμε να συμβάλλεται στην μέγιστη διάδοση του σε Τουρκόφωνους αποδέκτες.

Ο τίτλος του κειμένου είναι:

Ο Πατέρας της Δημοκρατίας στη Μικρά Ασία Αμπτουλάχ Οτσαλάν

-----------------------

KURTLER, INKAR EDILEMEYEN BIR HALK

baslikli kitabinda Mihalis Haralambidis’in on sozu

ABDULLAH OCALAN

KUCUK ASYA’DA DEMOKRASI’NIN BABASI

Ikinci dunya savasindan sonra Yalta’da duny Hritalari cizilirken gorunmiyorlardi ne devlet olarak, ne millet ne de halk olarak. Halklara karsi olan en barbar birinci Yalta’da, emperyalizim’in en buyuk Pazar’da, 20nci yuzyilin baslarinda, Lozan’da bunlarin sanslari belirlendi. Eger Yunanistan’da devlet ve milli menfaatlerinden yana bir sag olsaydi emperyalist pazari olarak degerleyecekti. Var’di uydu bir sag, ve milliyetcilik olarak sekillendirdi. Milli planin yerine koruyucu guc arayisina girdiler, Ingilizlilik Amerikanciliga yerini Verdi. Eger yurtsever, enternasyonalist bir sol olsaydi, Lozan pazari antiemperyalist mucadelenin baslangici olacakti. Ama ne sol’di, ne yurtsever, nede antiemperyalist. Ne oldugunu bilmiyordu, veya o bir buyuk guce bagliidi. Ne olduklari ve yapacaklarini bilien Glinos, Sofyanopoulos, Svolos ve Leonidas Kirkos’un babasiidi.

Lozan’da, agir suclar izleyen, Kemal’a izin verildi bunlari “dagli Kurt” ve ulkelerini “Dogu eyaletler” isimi versin. Ama, sorumluluk onlarin’da idi, bunlardan bir parcanin. Kemalistlerin kilic’lari, osmanlilarin onceki donemde gibi, kole olmalarini Kabul ettiler.

Arnavutlar,Turkarnavutlari Balkan’larda, Kurtler Kucuk Asya’da. Kemal’in sag eli, Topal osman tarafindan, binlerce kisi, kadin ve cocuk Kocgiri’de yok olmalarina ragmen.

1988 yilinda, Bekaa ziyaretimizde, kisa bir tartisma’dan sonra Abdullah Ocalan’in aciklamasini ben oz elestiri olarak deyerlendirdim. “Turkler’de vardi uygarlik ve sermaye, Yunanlilar ve Ermeniler, ellerinde asker’de vardi, Kurtler. Ikisini kayip ettiler. Simdi ucuncusunude kayip edecekler ve cokecekler”.

Bir kac yil sonra buyuk bir adin daha atti, 20nci yuzyilin ikinci buyuk soykirimini, Pontus soykirimini ve 19 Mayis’i anma gunu olarak tanidi. En buyuk tarihi, siyasi ve manevi agirligi tasiyan tanima idi. Bu tarihi tanimaya Atina basini yer vermedi. Az yil sonra, New York yoneticizi, George Pattaki’ nin tanimasina da yer vermedi. Acayip bie basin, acayip bil bilgilendirme sistemi. Avrupa dunyasin’da tek’dir.

Karsimda onemli bir sahsiyet’in, bir onderin bulunduguna anlamak icin yukaridaki cumleler yeterli idi. Ankara’da cogu buyuk bur irkcilik’ile, Paris’te, Avrupa’da cogu somurgeci bovunme ile marginal gorusler ile karsiladiklarina ragmen.

Atina, Genevre, Paris’te kucuk bir grup, bes kisi idik, bastan fark etti dogumuz’da bir kurtulus harekttin dogusunu, bunu savunduk, Ksenofon’un Karduklarin uluslararasi dayanisma’ya haklarini savunduk. Tarih bizi haketti.

Tarih’te her zaman sahsiyetlerin rolu belirleyici idi. Az yil sonra, Abdullah Ozalan halkina ve topraklarina isim Verdi. Irkci ideolojiler tarihten uzak tutan otokton bir halk ve tarihi bir bolge, Mesopotamya, tarihe donuyordu.

Kurtlerin yeni nesillere, erkek ve kadinlara, savasi ogretti. Kisa bir zamanda, NATO’nun en buyuk silahli gucu Kurdistan daglarinda rezil oldu. Kibris’ta oldugu gibi, orda besinci kol yoktu.
Kurtler, Abdullah Ocalan ve PKK ile siyaset once stat’tan siyasete gecmis. Askeri vw siyaset catismalarda kazanacak duzene gelen bir halk duzenine geldi.

Atina’nin kucuk bir cirak grubun katilimi’ile Subat 1999 kirli isten sonra bu belli oldu. Burada devlet derin devlet’in rolunu oynadi. Burada, enternasyonalistler uluslararasi ispiyoncu oldu. PASOK’un ikinci olum donemi idi. Birincisi 1988-1989 idi ve o zaman bu oyunun onderi bugunku lideri idi.

Cogu Kurdistan kurtulus hareket’in sonu icin soz etti. Onderinden oturu baska ozelikleri de oldugunu kurt hareketi gosterdi. 1988 yilinda, Ocalan’ile gorusmemizde bunun farkina vardim. Ocalan’in yaninda ormustum agaran sacli gencler, ama sozlerinde ve gozlerinde fark ediyordun tarih ile, Mezopotamya’nin yeni tarihi ile iliskilerini. Kalasnikof’ tan oturu dunya televizyon kanali bile yaptilar.

Kurdistan Kurtulus Hareketi, 1990 yilindan itibaren kucuk orta hastanin patolojisini gundeme getirdi. Turk sorununu gundeme gedirdi. Halklar arasinda, miletler, siniflar arasinda, Kucuk Asya ve Mesopotamya geografyasindaki armoni’nin ihtiyacini.

Ama Avrupa’da, Amerika’da, ile de Atina’da yonetimler kucuk sihasetci ve kucuk insanlarin elinde idi.

Iki kotuluk ile ittifak icinde idiler. Irkci kemalizim, islamci fondamentalizim ve kronik fasizim ile, uyusturucu ulke ve sahte milletler’ile Balkanlar’da. Bunlrin yerine, onerdigim gibi, Abdullah Oxalan’i Bruksel’e davet edip Baris Nobel Odulunu vermeliidiler, Mandela ya verdikleri gibi. Halkci, demokratik, Mesopotamya’da baris, istikrar, refah etkeni Kurdistanin insa etmelerinin yerine, Ocalan’i Kalolimnos, Imrali’nin Gulaklarina goturduler. Bugun Ocalan’i tutuklu tutan Kalolimnos’ta 1915 yilin bir gecesinde otokton Elen nufusu ayni guclerden yok edildi. Tarih tekrarlaniyor.

Yunanistan, Avrupa ve Bati icin, 15 Subat en buyuk utanc gunu’dur. Yuzyilar’dir Ankara ve Istanbul da utanc duymiyorlar.

Elen Trajesine gore cezasiz hic birsey kalmiyor. Iki yil sonra, 11 Eylul 2001’de tarih cezalandirdi. O zamandan itibaren, dunyan’in cok baskentlerinde bolgen’in tarihini, Kucuk Asya, Pontus ve Mesopotamya tarihini arastirmaya basladilar.

Kemalist veya islamkemalist uniformali yeni sultanlari yabanci gucler desteklemeseydi kurt hareketi hedeflerine ulasacakti, ya Cok Merkezli Anadolu, Kucuk Asya, Espanyalizasyon, veya bagimsiz yeni bir devletin kurulmasiile. Cozumsuzlugun devami, Otomanlar doneminde oldugu gibi, farkli menfaatlere bagli.

Turk sorunun, Yeni Anadolu Sorunun cozumu zamana ahtarilamaz cunku tarihe, ihtiyaclara ve Kucuk Asya otokton halklarina karsidir, Milli grup olarak Turkler azinlik’tir. Bundan oturu, suni bir grupdur. 21nci yuzyil turk kimligi krisin yuzyilidir.

Kurdistan Kurtulus Hareketi kurt halkin kurtulusu oznesi olarak ortaya cikti. Otomanlarin, Kemalistlerin, Pasalarin koleleri tarihin kurtulus oznesi oldu. Karl Marks tarihi millet ismini verecekti.

Kurtlerin kurtulusu yari yolu kat eden bir mucadeledir. Kucuk Asya’da yasayan tum otokton halklarin, hristiyan ve musluman’larin kurtulusu Kurt Hareketin gorevi’dir.

Bu tarihi gecmisin ve tarihi gelecegin bir talebi’dir. Bunu cok iyi anladilar Emmanuil Komninos ve Salentinow, Trapzon Komnini’ler sonra ve en cok Trapzon’lu Vissaryon. Atina’da 1919-1922 yilarinda ve 80 ile 90 onyillarda bunu anlayamadilar. Bu yuzden kayip ettiler.

Parti burokrasileri kurt hareketin dinamiklerini anlayamadilar. Bu yuzden hepsi suclu’dur. 1999 cinayetin’e susuzluklari kendi suc duygularina bagli’dir.

Kurt hareketin kurtulus dinamiklerini yunan halki cok iyi anladi. Kurt hareketi enternasyonalist idealleri yunanistan’in gundemine yeniden getirdi. Cunku, aciklamalarina ragmen, yunan solu enternasyonalist degildi.

Avrupa nin hic bir yerinde gorulmeyen kurt halkina dayanisma hareketi yunanistan’da gelistirildi. Bu idealerin, duygularin, umanizim’in ve dayanismanin zenginligi alti kucuk insan tarafindan katl edildi.Gizli servis kurumlari ile iliski kurmak kurt hareketin en buyuk hattasi idi. Haralambos Stavrakakis’in olumu bir temizleme pratigi idi. Suclular’dan birisi Stavrakakis’e suclari atarken, bir televizyon programinda, Stavrakakis “emirleri uygulayorduz” cevabini Verdi. STavrakakis’in bu soylentileri ve “Ben Ocalan’in verilmesini Kabul etmedim” Dalema’nin aciklamasi islenen cinayeti ve suclulari acikca gosteriyor. “Yananistan’a gelmesin, eger gelirse verecekler” Ocalana mesajimi gogrultyyor. “Vermek icin getirdiler”. Yunanlilar icin inanilmaz birsey, ama yaptilar.

Kurdistan kirsalin bir cocugun, yunanlilar’in bir mumin’in, Ocalan’in hattasi yunan halkin yerine devlet’e muraacati’dir. Devlet’e macaracilari rasgeldi. Onlarca yildir Anadolu halklarin soykirimi, Turklerin hamidyelerine kadar damgasi ile kurtler yasadi. Son onyilarda kemalist irkci devlete karsi mucadeleleri tarihi damgalarina karsi temizleyici, kurtuluscu olarak goruldu ve yeni bir kurt kimligini olusturdu. Bu kirli damga yavas yavas ortadan kalkti, 15 Subat 1999 tarihinden sonra bu kara damga yunanlilarin tarihi kimliklerini kirliyor. Bana gore, eger Yugoslavia’ya karsi bombalamalar olmasaydi, 2000 secimlerinde cinayetin suclularina yunan halki gereken cevapi verecekti. En azindan bunlari evlerine gonderecekti. Balkanlar’daki gelismeler bunlari kurtardi, ama bu neden sayilamaz.

Yunanlilar’in onuru, kisilikleri, umanizim’I ve entarnasyonalizim’I Kalolimnow’da Imrali’nik Gulaklarin’da yargilaniyor.

Guandanamo gulaklarin’dan daha barbar olan bu gulaklari, Amerikan’in yeni yonetimi kapatmali. Abdullah Ocalan kurt halkin en resmi temsilcisi’dir. Terorist deyil’dir. Teroristler Ankara’nin saraylarda ve garnizonlarda bulunuyor.

Eskiden beri direnisin “kulanimi” ve kabalik ile bir alerjim vardi. Kurt onder’in trajedisi’nde yunan direnisi, “direnisci’ler ortadan kalkti. Her yil temmuz ayinda cumhur baskanikligin binasindaki toplantilari direnisci onurlarini temsil etmiyor. Buna karsi, kurt inderin drami, bunlari, tarihlerini ve ulkelerini rezil ediyor.

Enternasyonalist bir gorus komutan Markos gibi Abdullah Ocalan’i bizim komutanimiz olarak gosterecekti. Bugunku Nelson Mandela, bugunku Aleksandros Panagoulis Imrali Prometeus’u dir.

Dunya’nin citti enternasyonalist bir gorus’u Markos’a anlatacakti ki bizler somurgeciligi, Hacli seferleri ve cihatlari , Kortez’in Meksiko sehrini yuzyillardir ele gecirmeden once tanimistik.
Yunan enternasyonalist dayanismanin rolo bu olmalidir. Halklarin kurtulus muamelelerine, kabalar faydali olamaz. Halklarin kurtulusu bir kultur sorunu dir ve bu ulkemizde yoktur.

Bu kitab’in yayinlanmasi bu boslugu ispat ediyor. Bolgenin bilimsel arastirma merkezi rolonu tarihin veren bir ulkede, Kurdistan ve baska halklarin Etud merkezleri yoklar. Siyasi ve ekonomi gelismelerini bolgemizde bicimledirecek halkini tanimiyorlar.

Ahmet Dere;nin kitabi, Ocalan’in cocuklarin’in siyaset yapmasinin bildiklerini bir kaniti dir. Insanlik onurunu ve ilk once Avrupa’yi rezil eden insanlik disi sartlar altinda tutuklu kalan Kucuk Asya ve Mesopotamya Demokrasi Babasi bu gelismelerden guc ve umut aliyor. Imrali tekrar Kalolimnos olmali. Olum ideolojisi, kemalizim altinda bulunan halklarin anma yeri.

Mihalis Haralambidis