Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣΗ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας σε Ρ/Σ)

Στο ερώτημα γιατί επικεντρώνεται η συζήτηση για την Ανάπτυξη, για την «Σωτηρία», στον ορυκτό πλούτο και την ΑΟΖ, όπως και την διχοτομία περί ορθολογιστών και μη, όπως ειπώθηκε, Homo EconomicusHomo Hellenicus.

ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣΗ


Όταν απουσιάζει ή απαγορεύεται ο Λόγος, ο ορθός Λόγος τότε έχουμε ή επιβάλλεται από τις ολιγαρχίες όπως έλεγε ο Θουκυδίδης η παραμυθίαση. Αυτή δεν βοηθά τους λαούς, τις κοινωνίες να αντιμετωπίσουν τα παλιά λάθη τους και τα αδιέξοδα τους. Να αλλάξουν, να διορθωθούν. Να χαράξουν νέους δρόμους.
Δεν είναι όρθος Λόγος ή «τα καίρια» που έλεγε ο Αισχύλος η επανάληψη του κλισέ περί ορθολογιστών και μη. Χιλιοειπωμένα, με ξύλινο τρόπο πράγματα, επί δεκαετίες τώρα. Ντεμοντέ πλέον. Κωμικά θα πρόσθετα. Δεν απέτυχε η τεσσαρακονταετία 1974 –2014 για αυτό.
Όπως η απουσία ορθού λόγου για την ανάπτυξη της χώρας, το ζήτημα του τύπου της ανάπτυξης, της ποιότητας της, καλύπτεται, υποκαθίσταται με το νέο ΜΑΝΑ όχι από τον Ουρανό ή το Κράτος αλλά από το έδαφος και την θάλασσα τα ορυκτά και την ΑΟΖ*. Όπως το νερό του Καματερού** τελικά που πρόβαλαν ότι είχε θεραπευτικές ιδιότητες.
Το «Ελληνική Πολιτική Παιδεία» και το «Ελληνική Ποιότητα και Ανάπτυξη» είναι ο ορθός λόγος απέναντι στην παραμυθίαση. Είναι η πρόταση σοβαρών και υψηλών σταθερών στην Δημόσια, Πολιτική και Ακαδημαική Ζωή.
Δεν υπάρχει μόνον απουσία Λόγου, Ορθού Λόγου. Απουσιάζει κυρίως η Επιστήμη. Πάνω από όλα όμως απουσιάζει η Πολιτική όχι μόνον ως επιστήμη αλλά ως Ανώτερη Τέχνη που έλεγαν οι ανορθολογικοί κατά μερικούς Έλληνες.



Τρίτη 16 Απριλίου 2013



Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη




*Η ΑΟΖ δεν είναι ζήτημα του σήμερα αλλά δεκαετιών πριν. Δέστε την ομιλία μου του 1996. Τότε υπήρχε σιωπή σε σχέση με τον σημερινό θόρυβο. Η ΑΟΖ είναι για Υπεύθυνα Εθνικά Συστήματα.

**Δεν θα ήθελα να προσβάλω το Ιστορικό πρόσωπο του Καματερού. Ήταν Άρχοντας της Αττικής την Βυζαντινή περίοδο. Είχε σε αυτήν την περιοχή τα κτήματα του. Μετά την Εξώπολη, τα Σεπόλια δηλαδή, για να κάνουμε ένα μάθημα Χωροταξίας, Χωρογραφίας κατά τον Στράβωνα.
Το νερό απασχόλησε επί μήνες τους κατοίκους του Άστεως και τις εφημερίδες την δεκαετία του 70’.