Τρίτη 21 Μαρτίου 2023

ΟΡΘΟΣ ΛΟΓΟΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 

ΟΡΘΟΣ ΛΟΓΟΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΠΟΛΙΤΙΚΗ


Η ΑΓΙΑ ΦΙΛΟΘΕΗ


Δεν προκύπτει πουθενά ούτε στην Μνήμη, ούτε στην Έρευνα το ενδιαφέρον όχι μόνον “των κομματικών” αλλά και των “συνδικαλιστικών γραφειοκρατιών” για τον σιδηρόδρομο. Όπως είναι ορατό λάτρευαν αμφότερες τα κάρα, τα cars. Έτσι τα λένε “οι κοσμοπολίτες”. “Καβάλα προσκυνούσαν”. Έτσι οι αυλές και οι πλατείες των Εκκλησιών έγιναν πάρκινγκ. (φώτο σε βιβλία μου). Είναι ζήτημα Πολιτισμού, Πνευματικότητας, Αισθητικής.

Να σημειώσω ότι τα περισσότερα βιβλία την περίοδο 1973 – 1981 τα διάβασα επάνω σε Ευρωπαϊκά τρένα. Υπάρχει όμως ένα ουσιαστικό πολιτικό ζήτημα.

Αν οι πεζοπορίες, οι απεργίες είχαν ως κεντρική διεκδίκηση το “θέλουμε σιδηροδρόμους” θα ήταν κατανοητές, λογικές. Διαφορετικά δεν είναι. Δεν την έχουν όμως. “Πάθος χωρίς Μάθος”.

Το κενό αναπτυξιακού λόγου το συναντάμε και στην Βιομηχανία της Φιλοξενίας, του Τουρισμού. Μια πολύ Ελληνική υπόθεση όπως γράφω στο Αναστήλωση (2015. ΣΤΡΑΒΩΝ).

Αν κάνατε αυτά που λέω, αν αναβαθμίζατε δηλαδή το Ελληνικό Τουριστικό Σύστημα τότε θα αναβαθμίζατε και την εργασία και δεν θα κάνατε, εύκολες δουλειές του ποδαριού, εισάγοντας εργαζόμενους.

Όλα τα “κόμματα” στερούνται ανάλυσης, επομένως σχεδίου.

Σκέφτηκα ότι εκτός των άλλων δεν γνωρίζουν μια μεγάλη γυναίκα, μια Αθηναία της Δημιουργίας και της Ανάπτυξης, επομένως της Αλληλεγγύης, την Αγία Φιλοθέη.

Ίσως πρέπει να την μελετήσουν με αφορμή την 5η Εκατονταετία της.

Να γνωρίσουν τον μεγάλο Βυζαντινό συναθλητή της τον Καματερό και να δώσουν το όνομα του στον προσεχή νέο σταθμό του Μετρό. Μελετώντας μάλιστα την επιστολογραφία τους θα δώσουν στον άλλο υπάρχοντα σταθμό, το αυθεντικό του όνομα. “Εξώπολις” όχι εκ βαρβαρισμούς όπως έγραφε η Φιλοθέη στον Καματερό.


Μιχάλης Χαραλαμπίδης

Αιξωνή, Μάρτιος 23


Βοηθήματα:

-Ορισμένα από τα κείμενα της σοβαρότερης εργασίας – πρότασης που έγινε ποτέ για το συνδικάτο στην Ελλάδα. Στο “ Ελληνική Πολιτική Παιδεία Η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη”


-Η Ελλάδα Κέντρο του Παγκόσμιου Συστήματος Μεταφορών. Στο “Νέα Αναπτυξιακή Παιδεία”


-Η Αισθητική Αντίληψη της Ζωής. Η Ιστορική Πρόκληση, η Επιστροφή του Ελληνικού Τρόπου. Στο ίδιο.


-Για την αναβάθμιση της εργασίας και της Βιομηχανίας της Φιλοξενίας. Στα: “Ελληνική Πολιτική Παιδεία και στο Αναστήλωση”