Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ ΠΡΟΕΞΑΡΧΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

 

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ ΠΡΟΕΞΑΡΧΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ


ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ

(μιλώντας σε Ρ/Σ)


Στην αποκαλυπτική για τις νέες γενιές ομιλία μου το 1996 υπάρχει μία αιχμή αλλά και ειρωνεία για τις γνώσεις των “διαδόχων” Σημίτη – Τσοχατζόπουλου όσον αφορά τα γεωπολιτικά και γεωοικονομικά ζητήματα. Στο βιβλίο μου “Νέα Αναπτυξιακή Παιδεία” προανήγγειλα μια έκδοση ώστε να υπάρξει μία Ελληνική Σχολή για αυτά. Δεν τα προλαβαίνω όμως όλα.

Ένα στοιχείο αισιοδοξίας είναι ότι νέοι συνομιλητές μου – νέοι συναθλητές μου, νέοι άνθρωποι με νέο νοητικό λογισμικό κατανοούν ότι όλα τα κείμενα μου τα διαπερνά αυτή η παράμετρος. Έτσι στέκονται με σοβαρότητα και Ελληνικό μυαλό απέναντι στις τελευταίες εξελίξεις.

Θέλω όμως σήμερα να διατυπώσω δύο προτάσεις.

Η πρώτη: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης την 1η Απριλίου επέτειο της Κυπριακής Ανεξαρτησίας οφείλει να είναι παρών στην Κύπρο. Το σύστημα εξωτερικής πολιτικής της χώρας πάσχει, είναι προβληματικό γράφω στο “Νέο Ανατολικό Ζήτημα Το Τουρκικό Πρόβλημα” και δεν θα επεκταθώ εδώ. Η θέση του Μητσοτάκη λοιπόν είναι στην Κύπρο. Η Κύπρος είναι απροστάτευτος Ελληνισμός.

Θυμάμαι μία μεγάλη προσωπικότητα βραβευμένη με Νόμπελ Ειρήνης μου έλεγε: Chi’pre es Gre’ca

Η δεύτερη: Η Ανάσταση του 2022 είναι αυτή στον Ναό της του Θεού Σοφίας του Κιέβου. Προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου και με την συμμετοχή των άλλων Ορθοδόξων Αρχιεπισκόπων και Πατριαρχών. Θα πρέπει να υπάρξει εκεχειρία και πρόσκληση προς τον Πατριάρχη Μόσχας. Θα πρόκειται για μια μεγάλη στιγμή Ενότητας και Ειρήνης του Ορθόδοξου Κόσμου. Πολύ θα ήθελα να είμαι στην Αγία Σοφία του Κιέβου. Από το 2013 ανέπτυξα την διάσταση και την σύγχρονη σημασία των Ναών της του Θεού Σοφίας.