ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
(Μιλώντας στην
Θεσσαλονίκη – στο ίδρυμα Σουμελά)
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΑΩΝ ΤΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΟΦΙΑΣ
Στην νέα προσέγγιση της προσωπικότητας του Βησσαρίωνα του Τραπεζούντιου που περιλαμβάνεται στο γνωστό κείμενο μου* έθεσα το ζήτημα της ιδιομορφίας, της βαρβαρότητας του Οθωμανικού, του Τουρκικού Ισλάμ. Η ιστορία δικαίωσε τον Βησσαρίωνα όσον αφορά τις εκτιμήσεις και τις προγνώσεις του για την καταστροφικοτητά του.
Ποιο είναι σήμερα το πρότυπο της
Αλ Κάιντα, του Φοντεμεταλιστικού Ισλάμ από την Νιγηρία, το Σουδάν, το
Αφγανιστάν, το Πακιστάν, την Συρία; Είναι αυτό του Οθωμανικού Τουρκικού Ισλάμ.
Στην Συρία μάλιστα επικαιροποιήθηκε. Όταν εξελίσσονταν η επικαιροποίηση του η
μη Αθήνα φλυαρούσε παπαγαλίζοντας ανεύθυνα.
Μια έκφραση αυτού του πράσινου
φασιμού, της πράσινης Εργκενεκόν είναι η ανανέωση της επίθεσης ενάντια σε
Ορθόδοξους Τόπους λατρείας, τα Πολιτιστικά μνημεία έργα τέχνης του Παγκόσμιου
Πολιτισμού.
Οι στόχοι δεν είναι αυθόρμητοι,
ευκαιριακοί, τυχαίοι. Είναι μελετημένοι και έχουν βαθύτερα κίνητρα εκτός από τα
πολιτικά. Είναι οι Ναοί της του Θεού Σοφίας, οι Τόποι του Πνεύματος.
Ο περικαλής Ναός της του Θεού
Σοφίας της Τραπεζούντας. Έργο των περίφημων σε όλο τον Κόσμο από το Εδιμβούργο
της Σκοτίας, την Βενετία έως την Μογγολία Τραπεζούντιων Αρχιτεκτόνων. Θα έλεγα
το Τάτζ Μαχάλ του Πόντου. Ο Ναός της του Θεού Σοφίας της ιστορικής Νίκαιας στην
Βιθυνία. Η ύβρις προς τον Ναό της του Θεού Σοφίας της Κωνσταντινούπολης. Η
ντροπή του Κόσμου, η ντροπή του Ισλάμ.
Εκδηλώσεις αυτής της βαρβαρότητας
έχουμε επίσης προς τις Ορθόδοξες Εκκλησίες της Βορείου Ηπείρου. Όπως τελευταία
στην Πρεμετή. Είναι μια από τις εκφράσεις του χρόνιου και προστατευμένου από
πολλούς Αλβανικού φασισμού.
Στο κείμενο μου για την όγδοη
εκατονταετία**, 1204 – 2004, το 1993 έθεσα επίσης το ζήτημα της συγνώμης
προς τους Ορθόδοξους Λαούς και ιδιαίτερα τους Έλληνες και για το Τουρκικό
Ισλάμ.
Αντί την επιστροφή του Τουρκικού
Ισλάμ ως συγνώμη, αυτό επανέρχεται ως βαρβαρότητα. Αν έχει κανείς μια
ακτινογραφία του, αν αναλύσει τα πρόσωπα και τις αποφάσεις τους θα διαπιστώσει
πολλά. Πρωτεργάτης της Τουρκικής Ισλαμοφασιστικής επίθεσης στον Ναό της του
Θεού Σοφίας της Τραπεζούντας είναι ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Άγκυρας
Μπουλέντ Αρίντς.
Συνδέεται οργανικά και
«πνευματικά» με τον έχοντα την έδρα των πολύμορφων δραστηριοτήτων του στην
Πενσυλβανία, τον Φετουλάχ Γκιουλέν. Ο τελευταίος κατάγεται από το Ερζερούμ.
Ερζε - ρούμ στην Αραβική γλώσσα σημαίνει τόπος των Ρωμιών. Από τόπος, πόλη των
Ρωμιών τον 20ο αιώνα έγινε διάσπαρτο νεκροταφείο χιλιάδων Ποντίων
χωρίς τάφους, χωρίς ΣΗΜΑ. Ένας πνευματικός άνθρωπος, όπως θέλει να
παρουσιάζεται ο Φετουλάχ, ένας άνθρωπος του Θεού, είτε του Θεού του Χριστού,
είτε του Μωάμεθ, θα έστηνε στο Ερζερούμ ένα μνημείο για τους νεκρούς τα παιδιά,
τις γυναίκες, τους γέροντες.
Όπως έκανε πριν λίγους μήνες ο
Κούρδος Ανθρωπιστής Δήμαρχος του Άμεντ, της Ελληνικής Αμίδας, Μπαιντεμίρ. Δεν
θα συνέχιζε την βαρβαρότητα ενάντια στον Ναό της του Θεού Σοφίας της
Τραπεζούντας.
Οι Έλληνες των Η.Π.Α. οφείλουν να παρουσιάσουν, να
καταγγείλουν στους θεσμούς αυτής της χώρας τις ευθύνες του Φετουλάχ για αυτήν
την βαρβαρότητα. Ο εκ της Πενσυλβανίας ορμώμενος Φετουλάχ, δεν είναι αμέτοχος,
απληροφόρητος για τον πράσινο φασιστικό σχεδιασμό. Διάβαζα ότι δέχθηκε τον
Αντιπρόεδρο Αρίντς στο Ανάκτορο του, το Σεράι στην Πενσυλβανία κατά την
επίσκεψη του Ερντογάν στις Η.Π.Α.. Λίγο μετά κτύπησαν την Αγία Σοφία της
Τραπεζούντας. Λίγα χρόνια πριν μέσα στην Εκκλησία της Σάντα Μαρία δολοφόνησαν
τον Αντρέα Σαντόρο.
Τελικά οι Η.Π.Α. συνεχίζουν τις
κακές παρέες τους στην περιοχή όπως έγραφα στην επιστολή μου προς τον Αμερικανό
Πρέσβη της Αθήνας μετά το επεισόδιο του Σικάγου.***
Οι προκλήσεις όμως προς την
ανθρωπότητα, τα αιτήματα της ιστορίας προς εμάς κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα.
Οφείλουμε να προστατεύσουμε το πνεύμα απέναντι στον νέο σκοταδισμό.
Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα
μεγάλης σπουδαιότητας και σημασίας Παγκόσμιο, Οικουμενικό Δίκτυο Προστασίας και
Αναστήλωσης όλων των Ναών της του Θεού Σοφίας. Από την Τραπεζούντα, την Νίκαια,
την Κωνσταντινούπολη, την Αγία Σοφία στην Βόρειο Ήπειρο. Το Κέντρο αυτής της
πρωτοβουλίας θα είναι η πόλη της Θεσσαλονίκης, ο ιστορικός Βυζαντινός Ναός της
του Θεού Σοφίας της Πόλης. Ο μόνος που ανέκτησε και διατήρησε την ακεραιότητα
και την φυσιογνωμία του.
Οι χιλιάδες των Θεσσαλονικέων όχι
μόνον των Ποντίων που θα συγκεντρωθούν στην ομώνυμη Πλατεία την 19η
Μαΐου του 2014 θα προβάλουν με πολλούς τρόπους αυτό το ανθρωπιστικό αίτημα.
Η Θεσσαλονίκη είναι η Πόλις του
Φωτός όχι του σκότους.
Πόλη της Ζωής όχι συμβόλων του
θανάτου που θέλουν να της επιβάλλουν.
* Η Επικαιρότητα του
Βησσαρίωνα, στο Ελληνική Ποιότητα και Ανάπτυξη, Μιχάλης Χαραλαμπίδης εκδόσεις
Στράβων.
** Ελληνική Πολιτική
Παιδεία – Η Πολιτική ως Ανώτερη Τέχνη, Μιχάλης Χαραλαμπίδης εκδόσεις Στράβων.
*** Από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. στο
ΚΚΚΑΣΟΡ, Μιχάλης Χαραλαμπίδης εκδόσεις Στράβων.
Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013
Polis-agora.blogspot.com Ιστολογίο Μιχάλη
Χαραλαμπίδη